پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو نیسان -لوگو-Renault-Nissan

رنو نیسان پرفروش ترین برند خودرو جهان

جدیداً آماری از میزان فروش خودروسازان جهان منتشر شده است که نشان میدهد شرکت رنو نیسان در پر فروش ترین خودوساز جهان شده است و بدین ترتیب فولکش واگن و تویوتا در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. در 6 ماه گذشته رنو در آسیا و آفریقای جنوبی قوی تر از پیش حاضر شد و […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۷ مرداد ۱۳۹۶

جدیداً آماری از میزان فروش خودروسازان جهان منتشر شده است که نشان میدهد شرکت رنو نیسان در پر فروش ترین خودوساز جهان شده است و بدین ترتیب فولکش واگن و تویوتا در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

در 6 ماه گذشته رنو در آسیا و آفریقای جنوبی قوی تر از پیش حاضر شد و افزایش فروش نیسان در ژاپن نیز به رشد این شرکت کمک کرد که در نتیجه آن میزان فروش رنو نیسان 7% نسبت به دوره قبل افزایش یافت. این میزان تغییر سبب شد دو غول مطرح خودروسازی (فولکس واگن و تویوتا) به رتبه های بعدی نزول کنند. البته شایان ذکر است که تقلب فولکس واگن در تست آلایندگی که موجب رسوایی این برند معروف آلمانی شد فرصت مناسب برای پیشی گرفتن رنو نیسان را بوجود آورد.

در 6 ماه گذشته شرکت هیوندایی کیا علیرغم حضور مناسب در بسیاری از کشورها با 7.9 درصد کاهش فروش در رتبه چهارم قرار گرفت و گروه پژو سیتروئن رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

اخیرا فولکس واگن با توجه به رسوایی در تست آلایندگی تمامی تلاش خود را برای حفظ خود در بالای جدول انجام داد و به لطف عملکرد خوب دو برند این شرکت، یعنی سئات و بنتلی توانست رشد کلی 0.4 درصدی داشته باشد اما عملکرد رنو نیسان به طور قابل ملاحظه‌ای بهتر بود و همین باعث شد تا آن‌ها بتوانند رتبه اول را از چنگ این خودروساز آلمانی در بیاورند.

همچنین هیوندای با کاهش فروش 8 درصدی در چین مواجه شده است در حالی که در سایر نقاط دنیا آمار خوب خود را حفظ کرده است.

نکته قابل توجه در این جدول، رشد آمار فروش گروه خودروسازی PSA فرانسه و قرار داشتن آن‌ها در رتبه پنجم جهان است.

پرفروش ترین خودروسازان جهان در 6 ماه اول سال 2017

پرفروش ترین خودروسازان جهان در 6 ماه اول سال 2017

محبوبترین برند خودروهای وارداتی بازار کشور

قرارداد رنو با قطعه ساز مطرح اروپا در دست امضا

افزایش فعالیت نگین خودرو در شیراز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی