پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بوگاتی شیرون

اشتهای تمام نشدنی بوگاتی شیرون

بوگاتی در چند سال اخیر با تولید سریع‌السیرترین، گران ترین و عجیب‌ترین خودروهای جهان خودش را بر سر زبان‌ها انداخته. پس از ویرون، این بار نوبت به بوگاتی شیرون رسیده تا رکوردها را جابجا کد. اما فارغ از تمام بحث‌های فنی پیرامون این ابرخودرو، شاید جالب باشد بدانیم که چه میزان بنزین برای سیر کردن […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

بوگاتی در چند سال اخیر با تولید سریع‌السیرترین، گران ترین و عجیب‌ترین خودروهای جهان خودش را بر سر زبان‌ها انداخته. پس از ویرون، این بار نوبت به بوگاتی شیرون رسیده تا رکوردها را جابجا کد. اما فارغ از تمام بحث‌های فنی پیرامون این ابرخودرو، شاید جالب باشد بدانیم که چه میزان بنزین برای سیر کردن پیشرانه 16 سیلندر 8 لیتری کواد توربو شیرون مناسب است!

در واقع ما از اینکه آژانس حفاظت محیط‌زیست آمریکا تمایل به تست این هایپرکار داشته احساس جالبی داریم زیرا می‌دانیم فردی که سه میلیون دلار برای چنین خودرویی می‌پردازد اصلاً علاقه‌ای به مواردی نظیر مصرف سوخت خودرو ندارد و حتی اگر علاقه‌ای هم داشته باشد، قطعاً از پس پرداخت هزینه سوختش بر می‌آید. خب شیرون در بزرگراه مصرف 16.8 لیتر در هر صد کیلومتر، در شهر مصرف 26.1 لیتر در هر صد کیلومتر و به‌صورت ترکیبی مصرف 21.4 لیتری دارد.

در حقیقت وقتی این را در نظر بگیرید که شیرون چه توانایی‌هایی در شتاب گیری دارد و سقف سرعت‌اش چقدر است، این اعداد را چندان بد نخواهید یافت. در مقام مقایسه باید گفت فراری F12tdf که نسبت به شیرون قدرت بسیار کمتری دارد تنها در سیکل ترکیبی مصرف بهتری داشته و با لامبورگینی آونتادور نیز وضعیتی مشابه دارد.

خب بوگاتی شیرون در برابر آمریکایی‌های خوش‌اشتها چه وضعیتی دارد؟ به اوایل سال‌های 2000 برویم و در آن خواهید دید که کادیلاک اسکالید 2002 همان مصرف بزرگراهی 16.8 لیتری داشته و در شهر نیز 23.5 لیتر سوخت نوش جان می‌کند. اگر فکر می‌کنید دوج وایپر 8.4 لیتری سوخت را می‌بلعد درست فکر می‌کنید؛ اما مصرف سوخت آن اندکی بهتر از شیرون است.

خب بله از نظر فنی مصرف سوخت ترکیبی شیرون بدتر از خودروهای یاد شده است اما اختلاف اندکی در این میان وجود دارد. از طرف دیگر شاهد پرفورمنس استثنایی شیرون هستیم که حتی قابل‌مقایسه با خودروهای زیادی نیست بنابراین این مصرف سوخت توجیه می‌شود.

با تغییر جهت خودروسازان به محصولات هیبریدی و الکتریکی، شیرون می‌تواند آخرین هیولای احتراق داخلی باشد. البته که این خودرو مصرف سوخت بدی دارد اما با این مصرف سوخت کاری را انجام می‌دهد که اکثر خودروها نمی‌توانند انجام دهند.

تبانی خودروسازان آلمانی و نقض اصول رقابت آزاد

اسب موستانگ برای ۲۰۱۸ زین شد

مهمان تجملی ناوگان پلیس

وصله ناجور مرسدس بنز !/آشنایی با نخستین پیکآب بنز

تویوتا یکه تاز فروش خودرو در جهان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی