پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برلیانس کراس

تست میدانی برلیانس کراس C3 + عکس

سگمنتی نوپا و از قضا پرطرفدار این روزها در حال پا گرفتن است. هاچ بک های کراس علاوه بر جمع و جور بودن ابعاد بدنه با توجه به ویژگی های ظاهری شان می توانند حس و حال سواری با خودروهای کراس اوور را تداعی کنند. یکی از جدیدترین نمایندگان این سگمنت پرطرفدار در ایران، برلیانس […]

javankhodro
سه شنبه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

سگمنتی نوپا و از قضا پرطرفدار این روزها در حال پا گرفتن است. هاچ بک های کراس علاوه بر جمع و جور بودن ابعاد بدنه با توجه به ویژگی های ظاهری شان می توانند حس و حال سواری با خودروهای کراس اوور را تداعی کنند. یکی از جدیدترین نمایندگان این سگمنت پرطرفدار در ایران، برلیانس C3 محصول جدید پارس خودرو است.

با برانداز ظاهر C3 به شباهت فراوانش با H320 پی می برید. در حقیقت C3 بر پایه هاچ بک خانواده سری 300 برلیانس شکل گرفته و با تغییراتی در ظاهر، کابین و سیستم تعلیق حال و هوای اسپرت تری را برای شما به ارمغان می آورد. نکته جالب اینجاست که پارس خودرو قصد دارد این هاچ بک کراس را به صورت 2 رنگ در بازار عرضه کند. پارامتری که فرایند تولید این خودرو را سخت می کند، اما می تواند یکی از مزیت های جذاب C3 نسبت به رقبا باشد.

تفاوت های برلیانس C3 با H320

آنچه تفاوت بین برلیانس C3 با H320 را رقم می زند، اضافه شدن برخی آپشن ها و تزئینات و البته 5 سانتی متر افزایش ارتفاع کلی (2 سانت ارتفاع بیشتر کف تا زمین) است که با تقویت سیستم تعلیق و فنربندی همراه بوده است. روز انتظار دارید. طرح رینگ ها نیز در راستای تحولات ظاهری تغییر کرده تا کاملا با سبک و سیاق ظاهری C3 هماهنگ باشد.

برخی تغییرات عبارت اند از : سیستم ورود و خروج بدون کلید، استارتر بدون سوئیچ، مانیتور، تنظیم سیستم صوتی روی فرمان، چرم دور فرمان، رینگ جدید، سپر جلو و زیر سپری عقب ، جلو پنجره، طرح باربند، دو رنگ بودن سقف و فرمان کمکی برقی با سنسور سرعت

زیر کاپوت برلیانس کراس همان پیشرانه 1498 سی سی BM15L سری 300 برلیانس جا خوش کرده که با تکنولوژی میتسوبیشی ساخته می شود و در دور 5800 می تواند 103 اسب بخار قدرت تولید کند و گشتاور 138 نیوتن متری را نیز در دور 3800 در اختیار راننده قرار دهد. جالب است بدانید پارس خودرو C3 را تنها در نسخه مجهز به گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک به بازار عرضه می کند. این گیرباکس که با تکنولوژی هیوندای پاورتک ساخته شده

مهندس شادچهره مدیر پروژوه تولید برلیانس در پارس خودرو در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد رنگ بندی برلیانس کراس گفت: در حال حاضر امکان تولید همه رنگ ها این خودرو موجود است و برای اولین بار در خودروهای تولید داخل، امکان رنگ آمیزی دو رنگ سقف و بدنه (با 3 ترکیب مشکی، سفید و نقره ای سقف) وجود دارد.

وی افزود در حال حاضر 20% داخلی سازی صورت گرفته که تا پایان سال به 30 درصد و در سال 97 به 40درصد خواهد رسید.

تست فنی برلیانس C3

در تست فنی که روز گذشته پارس خودرو ترتیب داده بود، در منطقه کردان به آزمون پرداختیم. با توجه به تجربه قبلی نگارنده در راندن برلیانس H320 به صورت طولانی، تغییرات در سواری برلیانس C3 کاملا مشخص بود. عملکرد مطلوب گیرباکس و موتور به همراه هندلینگ قابل قبول برلیانس، می تواند دلایلی باشد که در نگاه اول رضایت راننده را به دست بیاورد. تعویض دنده ها نرم انجام می شود اما اندکی در معکوس دادن کند عمل می کند. فرمان برقی بسیار نرم است و حس خوبی حین راندن به راننده القا می کند. فضای کافی برای سرنشینان عقب و نرمی صندلی ها امتیاز برلیانس را بالا می برند.

برلیانس C3 با استاندارد آلایندگی یورو5 در کشور مونتاژ می شود. طبق اعلام کمپانی مصرف ترکیبی برلیانس C3 حدود 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

برلیانس C3 با قیمتی حدود 57 میلیون تومان قرار است به بازار عرضه شود. رقبای سرسختی در این بازه قیمت هستند، دانگ فنگ H30 کراس، لیفان X50 و رنو ساندرو استپ وی که البته از لحاظ آپشن و زیبایی C3 از همه یک سر و گردن بالاتر است.

درباره محصولات پارس خودرو بیشتر بخوانید:

نظرات خوانندگان را بخوانید: کیفیت برلیانس چگونه ارزیابی شد؟!

نگاهی به برلیانس سری 200 / کیفیت در گروه ارزان قیمت ها

برلیانس سری H200 به پارس خودرو کوچ کرد + تصاویر خط تولید

 برلیانس C3 محصول جدید پارس خودرو در نمایشگاه خودرو ارومیه (گزارش 2)

تحویل اولین سری برلیانس H200 پارس خودرو به مشتریان

برلیانس C3 رقیبی جدید برای لیفان X50

پارس خودرو مجددا ارزش یاب رنو در ایران شد

عنوان برترین گروه ایمنی استان تهران به پارس خودرو رسید

4 ستاره کیفیت در کارنامه پارس تندر

پیک آپ پارس خودرو،‌ جان سخت نیسان!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی