پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیتروئن C6

گزارش نمایشگاه خودرو مشهد (4) / گستره محصولات سایپا از چین تا اروپا

نمایشگاه خودرو مشهد با تمام تب و تاب امسالش، در سالنی که سایپا حضور داشت رنگ و بوی دیگری را تجربه کرد. از خودروهای جدید چینی گرفته تا میوه های صنعتی برجام که از اروپا می آیند! سیتروئن C4 وسیتروئن C6 و چانگان CS75 در سایپا خوش درخشیدند. البته از آریو و سراتو آپشنال هم […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

نمایشگاه خودرو مشهد با تمام تب و تاب امسالش، در سالنی که سایپا حضور داشت رنگ و بوی دیگری را تجربه کرد. از خودروهای جدید چینی گرفته تا میوه های صنعتی برجام که از اروپا می آیند!

سیتروئن C4 وسیتروئن C6 و چانگان CS75 در سایپا خوش درخشیدند. البته از آریو و سراتو آپشنال هم نباید غافل شد، چرا که در بازار سال های اخیر به خوبی مورد استقبال قرار گرفته اند.

سیتروئن C4

شرایط ویژه فروش محصولات سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد

گروه خودروسازی سایپا با حضور در هفدمین نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته مشهد، تسهیلات، تخفیفات و شرایط ویژه تحویل خودرو را برای مشتریان مشهد و بازدیدکنندگان این نمایشگاه تدارک دیده است.

بر این اساس سایپا، فروش فوری اعتباری خودروهای سراتو آپشنال بدون سود و با بازپرداخت 15 ماهه و انواع نیسان تک سوز و دوگانه سوز خود را بصورت تحویل فوری و با شرایط ویژه و بازپرداخت 12 تا 36 ماهه در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

همچنین طرح فروش فوری خودورهای سایپا131 و 132، ساینا، خانواده تیبا، سراتو آپشنال، برلیانس H230 و H220 و پادرا، با تخفیف 4 تا 30 میلیون ریال در اختیار مشتریان و متقاضیان خرید محصولات سایپا در مشهد مقدس قرار خواهد گرفت.

مشتریان و متقاضیان مشهدی محصولات گروه خودروسازی سایپا می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با حضور در نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد و یا با مراجعه به نمایندگی های گروه خودروسازی سایپا در مشهد از جزئیات طرح ویژه نمایشگاهی سایپا اطلاع حاصل کنند.

سیتروئن C4 را بیشتر بشناسیم

یکی دیگر از میوه‌های برجام، بازگشت سیتروئن پس از 39 سال غیبت در بازار ایران است. سیتروئن با گروه خودروسازی سایپا قراردادی منعقد کرده و دومین خودروساز بزرگ کشور را به‌عنوان پایگاه خود در ایران انتخاب کرده است. محصولات سیتروئن در انواع وارداتی (CBU) و مونتاژ داخل توسط سایپا در کشور عرضه می‌شوند.

فضای کابین C4 نیز به پیروی از طراحی بدنه‌اش همان سبک مخصوص خودروهای فرانسوی را دارد. صفحه کیلومترشمار جذاب، فرم دوست‌داشتنی و سنتی غربیلک فرمان و چیدمان کنسول جلو مواردی هستند که دست‌به‌دست هم می‌دهند تا به C4 علاقه‌مند شوید. هم‌چنین C4 جدید چیزی از سیستم‌های پیشرفته ایمنی و کنترل حرکتی کم ندارد و توانسته 5 ستاره ایمنی موسسه  euroNCAP را در کارنامه‌اش ثبت کند. فرمان برقی EPS با عملکرد نرم و راحت‌اش با سیستم تعلیق نرم (به‌عنوان عنصری جدانشدنی از محصولات سیتروئن) دست‌به‌دست هم می‌دهد تا به قول معروف آب توی دل سرنشینان تکان نخورد. یک نیروگاه 4 سیلندر 1.6 لیتری که به سیستم پرخوران (توربوشارژر) نیز مجهز شده، وظیفه حرکت دادن جثه 1.4 تنی C4 را بر عهده دارد. پیشرانه THP سیتروئن که با همکاری گروه ب‌ام‌و  طراحی شده، 165 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور 240 نیوتن‌متری را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این‌طور که از اعداد و ارقام پیداست، C4 خودرو تنبلی به نظر نمی‌رسد و توان مناسب پیشرانه‌اش، علاوه بر رانندگی راحتی، مقداری هیجان را نیز چاشنی کار می‌کند. همه اینها در حالی است که پیشرانه با گیرباکس 6 سرعته اتوماتیک برقی EGS جفت می‌شود.  سایپا در نظر دارد این C4 را به‌صورت وارداتی (CBU) در بازار عرضه کند و پیش‌بینی می‌شود این سدان متوسط، بین 100 تا 150 میلیون تومان قیمت داشته باشد.

چانگان CS75_نمایشگاه خودرو مشهد_سایپا

چانگان CS75 دقیقا چه خودرویی است ؟

همان طور که اشاره شد، امسال سال گسترش بازار کراس اوورهای کامپکت زیر 100 میلیون تومان است که تقریبا تمام آن ها از مهمانان سرزمین اژدها هستند و خود را برای رقابتی تنگاتنگ آماده می کنند. در تازه ترین حرکت، سایپا قصد دارد رقیب جک S5 ، چری تیگو5 و بی وای دی S6 را با دستی پر به میدان بفرستد. این محصول چانگان CS75 نام دارد که نخستین بار در نمایشگاه مشهد سال گذشته به نمایش درآمد و امسال نیز در نمایشگاه خودرو ارومیه مورد توجه علاقه مندان قرار گرفت. CS75 در آوریل 2014 به بازار چین عرضه شده و طبق گفته منابع غیر رسمی، از پلت فرم نسل سوم تویوتا RAV4 برخوردار است. طراحی ظاهری CS75 نسبت به رقبای اش متفاوت است. اما از آن طرح های از مد افتاده یا صفر و یکی نیست و مهمترین ویژگی آن این است که مثل بیشتر چینی ها، کپی برداری نشده است. در کل باید گفت طراحی متناسبی دارد و در ترکیب آن از اصول تخطی نشده و تکراری هم نیست. فضای کابین اما کاملا قابل قبول و مد روز طراحی شده و جای هیچ گله ای را در این رنج قیمتی باقی نمی گذارد. البته کیفیت بعضی قطعات کابین معمولی ارزیابی می شود، اما می توان آن را جهشی مناسب از چینی ها در بحث توجه به کیفیت ساخت خودرو برشمرد.

چانگان CS35_نمایشگاه خودرو مشهد سایپا

گزارش نمایشگاه خودرو مشهد (2) / هفدهمین دوره از فردا آغاز به کار می کند

گزارش نمایشگاه خودرو مشهد (1) / گروه بهمن با دستی پر می آید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی