پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی

هشدار وزارت صنعت به افزایش قیمت خودروهای وارداتی

وزارت صنعت و معدن که به واردات خودرو نیز نظارت دارد در اعلامیه رسمی به نمایندگان رسمی و فروشندگان هشدار داد در صورت تغییرات غیرمنطقی قیمت ها با آنها برخورد خواهد شد. درحالی‌که برخی واردکنندگان خودرو، ساز گرانی محصولات وارداتی را به بهانه ساماندهی فرآیند ورود آنها کوک کرده‌اند، وزارت صنعت، معدن و تجارت به […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

وزارت صنعت و معدن که به واردات خودرو نیز نظارت دارد در اعلامیه رسمی به نمایندگان رسمی و فروشندگان هشدار داد در صورت تغییرات غیرمنطقی قیمت ها با آنها برخورد خواهد شد.

درحالی‌که برخی واردکنندگان خودرو، ساز گرانی محصولات وارداتی را به بهانه ساماندهی فرآیند ورود آنها کوک کرده‌اند، وزارت صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی هشدار داد با هرگونه افزایش غیر‌منطقی قیمت‌ها برخورد می‌شود. درسه ماه نخست امسال واردات خودرو رشد بیش از ۱۳۰درصدی داشت. رشد شدید واردات خودرو موجب شد تا وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ساماندهی واردات خودرو، ثبت‌سفارش جدید برای واردات این محصولات را تا زمان تصویب نهایی طرح «ساماندهی واردات خودرو» در هیات دولت، متوقف کند هرچند که واردات خودرو براساس ثبت‌سفارش‌های پیشین همچنان ادامه دارد.

 با این اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت اما برخی از نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی به‌دلیل به خطر افتادن منافعشان به تکاپو افتاده و تلاش کردند به این وزارتخانه فشار بیاورند تا ثبت‌سفارش جدید برای واردات خودرو را از سر بگیرد. آنها در گفت‌وگوهایی عنوان کردند که به‌دلیل توقف ثبت‌سفارش، واردات خودرو متوقف شده و این موضوع باعث کاهش عرضه و به‌دنبال آن افزایش قیمت‌ها در بازار خواهد شد. این اقدامات و تلاش برای ملتهب کردن بازار خودروهای وارداتی موجب شد تا سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌عنوان بازوی اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنترل قیمت‌ها، وارد عمل شده و نسبت به هر گونه برنامه‌ای برای افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها به واردکنندگان خودرو و نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی هشدار دهد. این سازمان با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «قیمت‌های فروش خودروهای وارداتی در نمایندگی‌های رسمی (خودروسازان خارجی) و همچنین در بازار از سوی این سازمان رصد می‌شود و پس از بررسی و در صورت تغییرات غیرمنطقی قیمت‌ها، برخورد قانونی لازم اعمال خواهد شد.»

افزایش ناگهانی قیمت خودروهای وارداتی

واردات خودرو با دستور العمل جدید به کجا می‌رود؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی