پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کاهش_قیمت_خودرو

کاهش قیمت خودروهای وارداتی با حذف واسطه ها

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: با لغو تحریم‌ها شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود. با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و پس از لغو تحریم‌ها، هزینه‌های واسطه‌گیری برای خرید و واردات خودروهای وارداتی، حذف خواهد شد. فربد زاوه با بیان اینکه درصورت توافق جامع هسته‌ای (تصویب توسط شورای امنیت) احتمالا […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۳۰ تیر ۱۳۹۴

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: با لغو تحریم‌ها شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود. با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و پس از لغو تحریم‌ها، هزینه‌های واسطه‌گیری برای خرید و واردات خودروهای وارداتی، حذف خواهد شد.

فربد زاوه با بیان اینکه درصورت توافق جامع هسته‌ای (تصویب توسط شورای امنیت) احتمالا در چند ماه آینده نرخ دلار نزولی خواهد بود، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد محتمل‌ترین سناریو برای قیمت دلار، تک نرخی شدن آن در نرخ‌های حدود 3050 تومان خواهد بود.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: بنابراین در چند ماه آینده تحت تاثیر حذف هزینه‌های واسطه‌گری و کاهش نرخ ارز، شاهد کاهش هزینه‌های واردات خودرو و در نتیجه افت قیمت این محصولات خواهیم بود.

وی افزود: البته در خودروهای داخلی به دلیل وجود تورم ریالی کاهش قیمت غیر محتمل خواهد بود و محتمل‌ترین سناریو در این زمینه‌ تثبیت قیمت‌های فعلی این محصولات تا پایان سال جاری خواهد بود.

به گزارش ایسنا، زاوه با بیان اینکه تا دو سال آینده تحت تاثیر حضور خودروسازان خارجی در ایران تنوع مدل خودروهای داخلی به شدت افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: از هم‌اکنون زنگ خطر برای خودروسازان بزرگ داخلی به صدا درآمده است به‌گونه‌ای که ایران خودرو و سایپا اگر نتوانند به سرعت خود را از نظر قیمت و کیفیت محصولات با انتظارات مصرف‌کنندگان تطبیق دهند تا دو سال‌ آینده بخش اعظم بازار خود را به خودروسازان خارجی واگذار خواهند کرد.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی