پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

BYD S6

چینیِ نشکن/ بررسی اجمالی BYD S6

اگر بخواهید با بودجه حدودا 100 میلیونی کراس اووری چینی انتخاب کنید، انتخاب های متنوعی پیش روی شما قرار دارد. اگر فارغ از بحث طراحی ظاهری و به قول معروف، بزک های کابین، در انتخابتان به قابلیت های فنی و کیفیت ساخت اهمیت می دهید و انتظار دارید با مبلغ پرداختی فهرست قابل توجهی از […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۸ شهریور ۱۳۹۶

اگر بخواهید با بودجه حدودا 100 میلیونی کراس اووری چینی انتخاب کنید، انتخاب های متنوعی پیش روی شما قرار دارد. اگر فارغ از بحث طراحی ظاهری و به قول معروف، بزک های کابین، در انتخابتان به قابلیت های فنی و کیفیت ساخت اهمیت می دهید و انتظار دارید با مبلغ پرداختی فهرست قابل توجهی از امکانات و تجهیزات برایتان مهیا شود، توجه بیشتری به BYD S6 داشته باشید.

BYD S6

به گزارش جوان خودرو در ادامه متنوع شدن سبد کراس‌اوورهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان بازار که اغلب چینی هستند، مدتی است شاهد عرضه محصولی جدید از گروه کارمانیا شریک تجاری شرکت BYD چین، با نام S6 هستیم. BYD کار خود را از سال ۲۰۰۳ آغاز کرده و اکثر محصولات‌اش را روی پلت‌فرم و طرح‌های برگرفته از تویوتا تولید می‌کند. S6 هم از این قاعده مستثنی نیست و به گفته محصولات شرکت، طرح آن از تویوتا (لکسوس) خریداری شده است. با نگاهی به ظاهر S6 کاملا به شباهت‌اش با نسل دوم لکسوس RX پی خواهید برد. البته در قسمت عقب، فرم چراغ‌ها و شیب شیشه عقب شما را بیش‌ازپیش به یاد نسل دوم RX می‌اندازد.

BYD S6

کابین S6 با رنگ‌بندی توسی و مشکی تزیین شده که حال و هوایی اسپرت و دوست داشتنی دارد. پوشش چرم مصنوعی صندلی‌ها و فرمان کیفیت قابل قبولی دارند و ارگونومی کابین نسبت به خودرویی در این رنج قیمت مناسب است. داخل کابین نیز شباهت با RX در طراحی قسمت‌هایی مثل داشبورد، صندلی‌ها، صندوق بار و محل قرارگیری اهرم تعویض دنده به چشم می‌خورد. صندلی راننده به‌صورت برقی تنظیم می‌شود و برای استفاده از فضای بیش‌تر صندوق بار می‌توانید صندلی عقب را بخوابانید. یک نمایش‌گر ۷ اینچی لمسی نیز در مرکز کنسول جلو تعبیه شده است و می‌توانید بدون کلید وارد کابین شوید و پیشرانه را توسط استارت دکمه‌ای روشن کنید. دید عقب چندان مناسب نیست، اما سنسورهای جلو و عقب و دوربین دید عقب این مشکل را مرتفع کرده‌اند. ۶ عدد ایربگ داخل کابین ایمنی سرنشینان را تامین می‌کنند و S6 توانسته ۵ ستاره ایمنی موسسه C.NCAP چین را به خود اختصاص دهد. سیستم صوتی نیز به ۹ اسپیکر مجهز شده و سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک در 2 نقطه تنظیم می‌شود.

BYD S6

موتور S6 نسبت به ابعاد محفظه قرارگیری کوچک‌تر است و در قسمت پایین نصب شده. پیشرانه MITSUBISHI 4G69 MIVEC  چهار سیلندر ۲.۴ لیتر حجم دارد و در نهایت می‌تواند ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که برای جثه ۱۷۷۰ کیلویی S6 مناسب به نظر می رسد. نقطه قوت پیشرانه اتمسفریک BYD S6 بر خلاف برخی از رقبای هم قیمت اش، عدم استفاده از سیستم پورخوران (توربوشارژ) است. این موضوع شاید در نگاه اول یکی از کاستی های S6 به شمار رود. اما وقتی قرار باشد با بنزین کم کیفیت داخلی سر و کار داشته باشید، عدم استفاده از توربوشارژ می تواند یک مزیت باشد. چرا که حساسیت پیشرانه کاهش پیدا کرده و نگهداری از آن آسان تر می شود.

BYD S6

این پیشرانه با یک گیرباکس ۶ سرعته تیپ‌ترونیک دوبل‌کلاچ جفت می‌شود. توان پیشرانه تنها به محور جلو منتقل می‌شود و سیستم تعلیق و فرمان‌پذیری S6 نسبت به یک کراس‌اوور ۱۰۰ میلیون تومانی مناسب است. ترمزهای آن نیز ساخته بوش آلمان هستند و عملکرد مناسبی دارند. مصرف ترکیبی زیر ۱۰ لیتر نیز باعث شده تا S6 به شاسی‌بلندی مقرون‌به‌صرفه برای تردد در شهرهای شلوغ تبدیل شود.

BYD S6

پیشنهاد نهایی

اگر به طراحی ظاهری خودرو اهمیت می‌دهید، در این رنج قیمت شاید سایر کراس‌اوورهای چینی نظر شما را بیشتر به خود جلب کنند. اما BYD S6 علی رغم این موضوع، کابینی جادار و فهرست امکانات کاملی دارد و کیفیت کلی ساخت آن مناسب است. همچنین پیشرانه اش توان مناسبی در اختیارتان قرار می دهد و بر خلاف گیرباکس cvt سایر خودروهای این رنج قیمت، از یک گیرباکس 2 کلاچه هماهنگ با پیشرانه بهره می برد.

مشخصات فنی BYD S6

کلاس: کراس اوور
پیشرانه (سیلندر): 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور: 2.4 لیتر
قدرت: 160 اسب بخار در 5800 دور
گشتاور: 229 نیوتن متر در 4000 دور
گیرباکس: 6 سرعته اتوماتیک دبل کلاچ
وزن: 1695 کیلوگرم
مصرف ترکیبی: 9.8 لیتر
حجم باک: 72 لیتر

امکانات BYD S6

بسته شدن شیشه های همزمان با قفل نمودن دربها-صندلی راننده برقی و قابل تنظیم در 8 حالت-آینه های جانبی تاشونده برقی بهمراه گرمکن-حالت اقتصادی مصرف سوخت در رانندگی ECO-فرمان و صندلی های چرمی-کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل بر روی غربیلك فرمان-سانروف دو حالته-روشن شدن اتوماتیك چراغهای جلو-دوربین دید عقب-ورود بدون کلید

فروش اقساطی BYD S6 و پیش فروش BYD F3 (شهریور 96)

فروش اقساطی BYD S6 (شهریور 96)

شیراز میزبان اولین اتوبوس برقی ایران

حضور کارمانیا در نمایشگاه خودرو البرز

کارمانیا میزبان تسلا S

بستر امن سایت کارمانیا برای خریداران اینترنتی BYD

ورود بی وای دی تانگ به ایران همزمان با عرضه در آمریکا

رونمایی از محصولات جدید کارمانیا در نمایشگاه خودرو تهران

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • حسين | 19/06/1396 در 02:58

    با سلام
    مقاله ي خيلي خوبي بود ، يكي از نكات مثبت بي واي دي اس ٦ كه بهش اشاره نكرديد سيستم تعليق حرفه اي اين ماشين هست كه باعث نرمي فوق العاده ي اين ماشين به نسبت جك و تيگو و ساير رقبا در اين كلاس و قيمت باشه.
    در ضمن بي واي از سال ٢٠١٤ به بعد اس ٦ رو با موتور byd 488qa عرضه كرده كه بر اساس موتور rav4 نسل قبل ميباشد كه در سايت هاي خارجي قدرت اين موتور رو تا ١٦٤ اسب بخار هم اعلام كردند ، موتور عرضه شده در ايران نيز از همين نوع مي باشد.

کیوسک مطبوعاتی