پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای بالای 2500 سی سی

واردات خودروهای بالای 2500 سی سی همچنان ممنوع

مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک ایران گفت همچنان ثبت سفارش و واردات خودروهای بالای 2500 سی سی ممنوع است و هنوز ابلاغیه و بخشنامه ای به گمرک نرسیده است. علی معقولی با اعلام این مطلب افزود : از اوائل  آغاز بکار دولت یازدهم از واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ […]

امیر
سه شنبه - ۱۴ شهریور ۱۳۹۶

مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک ایران گفت همچنان ثبت سفارش و واردات خودروهای بالای 2500 سی سی ممنوع است و هنوز ابلاغیه و بخشنامه ای به گمرک نرسیده است.

علی معقولی با اعلام این مطلب افزود : از اوائل  آغاز بکار دولت یازدهم از واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی جلوگيری شده و این روند همچنان ادامه دارد .

وی ادامه داد : در حال حاضر تبادل اطلاعات ثبت سفارش و گمرک کاملا الکترونیکی انجام و با این اقدام از هر گونه سوء  استفاده پیشگیری می شود . همچنین ارتباط گمرک با مرکز شماره گذاری خودرو هم الکترونیکی شده و برگه ترخیص خودرو پس از طی تشریفات گمرکی به صورت الکترونیکی در اختیار این مراکز قرار می گیرد تا از هر گونه جعل و سوء استفاده پیشگیری بعمل آید .

معقولی تاکید کرد : عدم امكان ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی مشمول مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم می شود .

مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک در ادامه گفت :  بر اساس ماده ۷۸ قانون امور گمرکی امکان ورود موقت خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی صرفا برای مسافران غیر مقیم ایران و ایرانیان مقیم خارج از کشور برأی استفاده شخصی افراد مذكور وجود دارد . بر اساس ماده ۷۸ قانون امور گمرکی مسافران غیر مقیم ایران می توانند وسیله نقلیه شخصی خود را با رعایت مقررات مربوطه طبق رویه ورود موقت به قلمرو گمرکی کشور وارد نمایند . ایرانیان مقیم خارج در صورتی می توانند از  مقررات این ماده اسفاده نمایند که قبل از ورود به ایران حداقل سه ماه در خارج از کشور اقامت داشته باشند .

وی افزود : در خصوص ماده ۷۸ قانون امور گمرکی نیز با توجه به الکترونیکی شدن تمامی رویه ها و نظارت و بررسی ویژه اسناد و مدارک مسافران خارجی غیر مقیم ایران و ایرانیان مقیم خارج از کشور از هر گونه سوء استفاده ای پیشگیری بعمل آمده و صرفا این مسافران برای مدت معینی به صورت موقت می توانند این خودروها را وارد و پس از اتمام مدت زمان ورود موقت از کشور خارج کنند .

انحصاری در واردات خودرو وجود ندارد/ثبت سفارش برای همه بسته است

فصلی جدید در مصائب واردات خودرو !/گفت و گو با دبیر انجمن واردکنندگان خودرو

واردات خودرو با دستور العمل جدید به کجا می‌رود؟

ابهام زدایی از واردات خودرو لازمه دولت دوازدهم است

واردات خودرو غیر استاندارد توسط شرکت‌های فاقد نمایندگی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی