پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیا کادنزا

ارزش خرید کیا کادنزا 2013 در بازار کشور

در مطلب ذیل ارزش خرید کیا کادنزا 2013 در بازار مورد بررسی قرار گرفته است و به شرح ذیل می باشد و شما را به مطلب ذیل دعوت میکنیم. تا 10 سال پيش حتي در خوش بينانه ترين حالت هم نمي شد تصور اين را كرد كه برندهايي چون هيونداي و كيا روزی بتوانند براي […]

امیر
جمعه - ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

در مطلب ذیل ارزش خرید کیا کادنزا 2013 در بازار مورد بررسی قرار گرفته است و به شرح ذیل می باشد و شما را به مطلب ذیل دعوت میکنیم.

تا 10 سال پيش حتي در خوش بينانه ترين حالت هم نمي شد تصور اين را كرد كه برندهايي چون هيونداي و كيا روزی بتوانند براي رقباي اروپايي خود تا اين اندازه خط و نشان بكشند. سبك جديد طراحي اين دو كمپاني با حضور نام هاي بزرگ طراحان صنعتي، موجب شده است تا كارشناسان اين صنعت نگاهي متفاوت به اين دو برند آسيايي داشته باشند.

گرچه سبك‌ استفاده از خطوط در طراحي اين دو برند متفاوت است، اما از لحاظ فني شباهت هاي بسياري به يكديگر دارند. در اين روزها شاید که هيونداي با ارائه مدل هاي مختلف حتی يك گام جلوتر از كيا در تسخير هرچه بيشتر بازار اتومبيل جهان به چشم بيايد، اما نمي توان این نکته را هم نادیده گرفت كه رويه اي كه كيا به دنبال گرفته است سنگين تر، مطمئن تر و البته اروپايي تر از برادر بزرگ تر خود می باشد. هرچند صحت اين را نیز زمان نشان خواهد داد و بايد درگذشت زمان ديد راهي كه طراح معروف در كيا دنبال كرده و از اين طريق به مرد سال 2011 ملقب شده است، آیا در نهايت كيا را هم به پايه محبوبيت طرح های اروپایی وی خواهد رساند يا خير؟ اما به هر حال می توان در این مورد اتفاق نظر داشت که محصولات جدید کیا همگی از شخصیتی برخوردار شده اند که به آنها هویت داده است.

مطلب زیر نتیجه بررسی نزدیک کیا کادنزا ست که به عنوان یک سدان جدید و مطرح این کمپانی روانه بازارها شده است: در اوايل دهه 2000 ميلادی، كيا اولين حضور خود در بازار سدان هاي لوكس را با توليد مدل اپيروس اعلام كرد. اتومبيلي كه هرچند در ارائه امكانات رفاهي به نسبت قيمت تمام شده اش كاملا سخاوتمند بود اما در ظاهر چهره جذابي به نمايش نمي گذاشت. گرچه در طول هشت سالي كه از عرضه اپيروس گذشت، كيا مرتبا جراحي هاي گوناگوني را براي بهبود ظاهر آن انجام داد و با کپی برداری از طرح های انگلیسی سعی نمود شخصیتی لوکس به آن بدهد اما حداقل در كشور ما از استقبال چندانی برخوردار نشد .

با چنین نگاهی و براي حضور پرقدرت تر در اين بخش كيا مي بايست اتومبيلي را به بازار عرضه مي نمود كه از يك سو خاطرات اپيروس بازنشسته را پاك ميكرد و از سوي ديگر تبديل به رقيبي جدي براي سايرين ميشد. از همين رو از نسل جديد اپيروس اين بار با نام كادنزا رونمايي شد تا تعريف جديد كيا را از اتومبيل هاي لوكس ارائه كند. كادنزا چه در زماني كه تحت عنوان كانسپت KND-5 معرفي شد و چه به هنگامي كه رسما در بازار حاضر شد به گفته كمپاني در طراحي خود دو مفهوم پيكره ديناميك در خارج و نماي آينده نگر در داخل را به نمايش مي گذاشت تا از این حیث در نظرها تاثیرگذار باشد.  كادنزا كه نامش برگرفته از آوازي ايتاليايي است برخلاف نسل جديد آزرا، فروتني خود را در عين مدرن بودن در طراحي ظاهري به نمايش مي گذارد و با این که در نماي كلي همانند اکثر سدان هاي اين بخش، سه بعدي ديده مي شود اما همين طراحي به اصطلاح جعبه اي موجب شده است تا ضريب پساي آن به 0.29 برسد كه در نوع خود عالي است. در مقام مقايسه بد نيست بدانيد كه نسل جديد مرسدس بنز CLS از ضريب پسايي برابر با 0.28 برخوردار است.

کیا کادنزا 2013

کیا کادنزا 2013

در نماي كلي اتومبيل، چراغ ها و جلوپنجره یادشده اولین چیزی هستند که جلب توجه ميكنند. در مجموعه چراغ هاي جلو، كيا براي نخستين بار از نسل دوم LED براي روشنايي بهتر استفاده كرده كه جلوهاي متفاوت و البته کاملا جذاب و گیرا به كادنزا داده است. در عقب هم همانند نسل جديد آزرا، آميختگي لامپها با مجموعه نواري LED، اندازه و ابعاد كلي بدنه را تعريف ميكنند. ضمن اين كه خروجي هاي دوگانه اگزوز مونتاژ شده بر روي سپر نيز تأكيدي است بر توانایی فنی این خودرو. از لحاظ ابعاد بدنه، كادنزا در مقايسه با اپيروس كوتاه تر است. اما اين كوتاهي را همچون مدل در اختیار ما ميتوان با سفارش سقف پانوراميك سه تكه اي جبران نمود تا هم در داخل كابين و هم در خارج آن، كادنزا بزرگتر از آنچه هست، ديده شود. نكته اي كه در همه جاي اين بدنه بينقص ديده مي شود، نبودن المان هاي شرقي در خطوط به كار رفته در كادنزا است. به طوري كه اگر لوگوي كيا را از روي آن برداريد به زحمت ميتوانيد تشخيص دهيد كه با يك خودروي شرقي رو به رو هستيد.

شايد طراحی عقب خودرو همان گونه که بسیاری اعتقاد دارند، شما را به ياد محصولات آئودي بيندازد، اما نكته مثبتی كه در اين ميان وجود دارد اين است كه اين نما بدون تاريخ مصرف است و برخلاف آزراي جديد براي خريدار ديرتر خسته كننده ميشود. در حالي كه از هم اكنون ميتوان پيش بيني كرد كه ظرف مدت زمان يك يا دو سال فيس ليفت تازه اي از آزرا به بازار خواهد آمد. شايد تنها ايراداتي كه ميتوان از اين خودرو گرفت ابعاد نامتناسب رينگ و تاير و شكل گرد درب مخزن سوخت باشد كه با يك اتومبيل لوكس چندان سنخيتي ندارد. كادنزا به لطف پوسته بدنه سبكتر و سيستم تعليق جديد، چيزي در حدود 130 كيلوگرم از اپيروس سبكتر است كه اين مورد به عالوه پيشرانه قويتر و ضريب پساي كمتر سواري راحت تري را برای آن در پي دارد. اين راحتي در داخل كابين نيز ملموس است و كادنزا در اولين گام با چرم صندلي ها و طراحي داشبورد اروپايي خود خوشايندتر است.

3abvofzq6p143il7dz9.jpg

چيزي كه در كابين بيشتر جلب توجه ميكند سبك اروپايي خطوط به كار رفته در آن است. در مجموعه كنسول مياني و داشبورد خبري از حجم ها و فرم هاي اغراق آميز آزراي جديد نيست و به راحتي مي توان با نحوه كارايي كليدها آشنا شد. مجموعه داشبورد برخلاف آنچه تصورش را داريد كاملا متناسب با شخصيت اتومبيل شكل گرفته و دیگر آن داشبوردهای بی روح سابق کیا را نمیتوان مشاهده کرد. نحوه نورپردازي آن و استفاده از خطوط نوراني در كابين نیز دقيقا به همان فرمی است كه امروزه در اتومبيل هاي اروپايي ميتوان ديد. اين تأثيرپذيري حتي در نحوه روشن شدن اتومبيل نيز خود را نشان مي دهد. همانند محصولات دو سال گذشته ب ام و، ابتدا مي بايست كليد را در محل خود گذاشته و سپس با فشردن دكمه استارت موتور V6 آن را روشن نمود. در اتومبيلي كه در اختيار داشتيم، در بخش مياني داشبورد LCD بزرگي اطالعات مربوط به سيستم صوتي كادنزا را به نمايش ميگذاشت و علاوه بر اين ميتوانستيد از سيستم رهياب ماهواره اي آن موقعيت خود در نقشه را به صورت آنلاين مشاهده كنيد. علاوه بر این موردي كه كاربرد آن براي راننده مفيد است، استفاده از يك صفحه نمايشگر 3.5 LCD اينچي TFT ميان دورسنج و كيلومتر شمار است كه اطلاعاتي از قبيل ميزان مسافت باقي مانده تا سوختگيري مجدد، مصرف ميانگين سوخت، ميانگين سرعت طي شده و… را به نمايش ميگذارد .

هنگام قرارگرفتن بر روي صندلي راننده اولين چيزي كه جلب توجه ميكند ابعاد متناسب صندلي است. پس از قرار دادن كليد در محل تعبیه شده، فرمان و صندلي به تنظيمات خود بازگشته و كادنزا آماده حركت می گردد. مجموعه فرمان، سردنده، نشان دهنده ها و پدالها كاملا حس سواري با یک خودروي مدرن امروزی را در شما تقویت مي كند و با روشن شدن موتور اولين موردي كه متوجه مي شويد، شنيده نشدن صداي آن است که این ناشی از عایق بندی خوب اتاق برای جلوگیری از نفوذ صدا ست. كادنزا همانند آزراي جديد سيستم ترمز الكتريكي اتوماتيكی دارد كه در زماني كه دسته دنده در حالت P (پارك) باشد ترمز دستي به صورت خودكار وارد عمل ميشود و در هنگام حركت از مدار خارج ميگردد. تنها صدايي كه از درون كادنزا شنيده ميشود، صداي فن سيستم ايركانديشن آن است. پيشرانه اي كه اين كمپاني فعال براي كادنزا در نظر گرفته است برگرفته از نسل دوم همان موتور معمول و آشنای خانواده هيونداي و كيا يعني Lambda است كه همزمان با كادنزا در اتومبيل هاي ديگري چون هيونداي سانتافه، كيا كارنز و سورنتو نيز استفاده ميشود. با اين تفاوت كه با اصلاحاتي كه در واحد كنترل الكترونيكي آن صورت گرفته ميتواند 286 اسب بخار توان در 6600 دور در دقيقه توليد كند كه اين رقم در برابر گشتاور 338 نيوتن متري و وزن 1620كيلوگرمي آن نسبت قدرت به وزني در حدود 177اسب بخار در هر تن ايجاد ميكند كه براي سداني با اين ابعاد كافي است. در کنار این موتور نیز گيربكس 6 سرعته اتوماتيكی وجود دارد که تا حدودی با موتور فوق هماهنگ شده است.

کادنزا 2013

کادنزا 2013

این که می گویم تاحدودی بیشتر به این دلیل است که به هنگام گاز دادن متوجه تاخیر نسبتا کوتاهی در تعویض دنده خواهید شد که با توجه به عملکرد خوب پیشرانه کمی محسوس است. عملكرد فنی يكي از نكات مثبت رانندگي با كادنزاست و اتومبیل به خصوص در مسیرهای شهری رفتاری متناسب با شخصیت خود دارد. به هنگام عبور از دستان دازها، كادنزا به سيستم تعليق خود(جناغي دوبل در جلو و فنربندي مستقل چند نقطه اي در عقب) مي بالد چرا كه هم در مقايسه با اپيروس ساده تر شده و هم قدرت مانورپذيري و راحتي آن افزايش يافته است. كيا براي اين سدان خود شتاب صفر تا صدي در حدود 7.2 ثانيه قائل است كه در شهري همانند تهران و با در نظر گرفتن كيفيت سوخت، ارتفاع از سطح دريا و… اين رقم كمي بالاتر از حد استاندارد به نظر مي رسد. مقایسه بین دو همتای کره ای کادنزا و آزرا را به فرصتی دیگر موکول می کنیم اما در یک نگاه کلی باید یادآور شویم که در بحث پيشرانه، كادنزا مقتدرانه در برابر موتور 3 ليتري 247 اسب بخاري آزرا پيروزي خود را اعلام ميكند. اين مقايسه در شتاب اين دو اتومبيل باز هم به نفع كادنزا تمام ميشود، اما در يك مورد همه چيز به نفع آزرا ست و آن ارائه امكانات رفاهي است. در حالي كه در آزرا ، مواردي از قبيل گرمكن صندلي هاي جلو و عقب، coolbox، آفتابگير برقي شيشه عقب و… ديده ميشود، در كادنزا این تجهیزات وجود ندارد و امكانات رفاهي آن شامل كروز كنترل فعال، فرمان گرمكن دار، ورودي AUX براي پليرها، ريموت زير دستي عقب براي كنترل سيستم صوتي، سنسور باران، صندلي هاي برقي جلو با حافظه، صندلي راننده مجهز به ماساژور و زير زانويي، آيينه هاي جمع شونده برقي، ايركانديشن دو نقطه اي، سيستم ورود بدون كليد، چراغ هاي زير آيينه هاي جانبي و دستگيره دربها مي شود. علاوه بر این موارد، سان روف پانوراميك سه تكه اي، سيستم صوتي اينفينيتي با 12 اسپيكر و چنجر 6 تايي، سامانه ASD – كه در زمان پارك بودن اتومبيل در سطوح ناهموار تعليق را به گونه اي تنظيم ميكند كه اتومبيل كاملا به صورت افقي باقي بماند – نیز از دیگر تجهیزاتی هستند که امکانات کادنزا را نه در اندازه هاي آزرا اما در حدی مطلوب کرده است.
در زمينه ايمني هم كادنزا با همراه داشتن پشت سري هاي فعال شونده، سنسورهاي پارك در جلو و عقب، ايربگ هاي هشت تايي جانبي و پرده اي، سيستم هاي كنترل پايداري و كنترل كشش كامل به نظر مي آيد. كادنزا نخست در سال 2011 در نمايشگاه بين المللي رياض و سپس در نمايشگاه دوبي به نمايش درآمد تا نشان دهد بازار خاورمیانه تا چه اندازه براي كيا مهم است. این اتومبیل اما در کشور ما آنچنان که از همتای نزدیکش (آزرا) استقبال شد تاكنون خوش اقبال نبوده است.

كادنزا در بازار داخلي كشورمان در ابتدای ورودش با قيمتي در حدود 78 ميليون تومان قابل خريداري بود كه چندان تفاوتي با آزراي جديد نداشت . درحالی که در اين ميان انتخاب هاي بسيار ديگري هم وجود داشت كه حتي بهتر از اين دو اتومبيل است اما به واقع نمي توان گفت كه در ميان كادنزا و آزرا كداميك بر ديگري برتري دارد. در این بین آنچه که باعث برتری یکی بر دیگری می شود سلیقه مشتری است که ظاهر ببرگونه کادنزا با کمی قدرت بیشتر را بپسندد یا ظاهر داینامیک، مواج و البته جدیدتر آزرا را با کمی امکانات بیشتر!؟ در يك جمع بندي كادنزا را ميتوان سداني لوكس، پرقدرت با گيربكسي بعضا همراه با تأخير، كابيني راحت و ساكت، امكاناتي مناسب و البته طراحي زيبا توصيف كرد كه اين روزها با وجود رکود شدید در بازار خودرو سیر کاهشی قیمت را در پیش دارد .

کیا کادنزا در بازار ایران :

نمونه های صفرکیلومتر کادنزا در مدل 2013 و نمونه 2014 (نیوفیس) هم اکنون در بازار تهران به تعداد انگشت شماری وجود دارد ولی در نمونه‌های دست دوم کادنزا در مدل 2012 بین 150 تا 160 و در مدل 2013 حدود 175 میلیون تومان قیمت دارد که در این محدوده قیمتی هیوندای آزرا 2013 و جنسیس 2010 و 2011 را نیز میتوان خریداری کرد .

منبع : ایران جیب

اولین تصاویر از کیا کادنزا 2017

دانستنی‌های جذاب درباره کیا ریو جدید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی