پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بی وای دی تانگ

بنویسید تانگ، بخوانید تانک! / بررسی بی وای دی تانگ پیش از عرضه در بازار

از نقش پررنگ چینی ها در بازار ایران در چند سال اخیر نباید گذشت. این حضور هیچوقت یکنواخت نشده و پیشرفت چینی ها در همه زمینه ها باعث می شود تا در رقابت با همتایان خود، همیشه حرف هایی برای گفتن داشته باشند. اگر چرخی در بازار خودروهای متوسط و ارزان قیمت بازار (زیر 150 […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

از نقش پررنگ چینی ها در بازار ایران در چند سال اخیر نباید گذشت. این حضور هیچوقت یکنواخت نشده و پیشرفت چینی ها در همه زمینه ها باعث می شود تا در رقابت با همتایان خود، همیشه حرف هایی برای گفتن داشته باشند. اگر چرخی در بازار خودروهای متوسط و ارزان قیمت بازار (زیر 150 میلیون تومان) بزنید، می بینید در هر کلاس، چینی ها یک ماینده برای رقابت دارند. اما بدون شک،جولان نمایندگان سرزمین اژدها در سگمنت کراس اوورها یا همان شاسی بلندهای کوچک بیش از هر سگمنتی جلب توجه می کند. چینی ها علی رغم روند صعودی و رو به پیشرفتشان در خودروسازی، همواره پاشنه آشیلی به نام کیفیت و توانایی های فنی داشته اند. اما در اینجا تصمیم داریم تا شاسی بلندی چینی را به شما معرفی کنیم، که از نظر کیفیت، تنوع امکانات رفاهی و از همه مهمتر، توان پیشرانه و قابلیت های فنی، هیچ ارتباطی با هموطنان خود ندارد. این شما و این هم بی وای دی تانگ ، شاسی بلندی با 500 اسب بخار قدرت!

گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو:

شاید تا یکی 2 سال پیش، برند بی وای دی در ایران چندان شناخته شده نبود. اما به لطف شراکت کارمانیا با بی وای دی چین و تولید و عرضه محصولات این خودروساز بنام، رفته رفته با متنوع شدن سبد محصولات بی وای دی در ایران، نام این برند بیش از پیش مورد توجه خریداران و علاقه مندان خودرو در کشور قرار گرفت. کارمانیا ابتدا با S6 به بازار ایران آمد. شاسی بلندی جمع و جور که در یک کلاس پر رقیب و پرطرفدار عرضه شد. پس از آن نیز F3 به عنوان سدانی کوچک از سوی کارمانیا معرفی شد تا عرصه را برای رقبای وطنی تنگ تر کند. البته در این مدت، کارمانیا همواره برای جا افتادن فرهنگ خودروهای الکتریکی در کشور در تلاش بوده و هست و در همین راستا خودرو E6 را به عنوان یکی مینی ون تمام الکتریکی معرفی کرده که گزینه مناسبی برای ناوگان حمل و نقل عمومی به شمار می رود.

بی وای دی تانگ

اما به قسمت هیجان انگیز قصه بی وای دی در ایران می رسیم. زمانی که مسئولان این شرکت خبر از عرضه دومین شاسی بلند بی وای دی تا پایان سال 96 دادند. بی وای دی تانگ. در ابتدا با خود می گویید که این هم مثل ده ها خودرو چینی عرضه شده در بازار است و مثل همونانش، هرچقدر هم که خوب باشد، بالاخره یک جای کارش ایراد دارد. اما زود قضاوت نکنید. ما شاسی بلندی را به شما معرفی می کنیم که تمام معادلات را در خصوص خودروهای چینی برهم زده و از هر نظر پیشتاز است.

همانطور که اشاره شدف بی وای دی همواره در عرصه خودروهای الکتریکی پیشگام بوده و بد نیست بدانید یکی از پرفروش ترین خودروسازان برقی جهان است. محصولات برقی بی وای دی در ناوگان حمل و نقل کشورهای اروپایی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. بی وای دی تانگ نیز با تکیه بر سابقه درخشان این خودروساز در زمینه خودروهای برقی ساخته شده و یک شاسی بلند هیبریدی است.

بی وای دی تانگ

همچون S6 ، تانگ نیز بر پایه پلت فرم تغییر یافته لکسوس RX شکل گرفته. این خودرو با طول 4815 میلی متر، عرض 1855 میلی متر و ارتفاع 1720 میلی متر در کلاس شاسی بلندهای متوسط جای می گیرد و از خودروهای هم قد و قواره اش می توان به هیوندای سانتافه و کیا سورنتو اشاره کرد. تانگ آمده تا ضعف هم وطنانش در بحث قابلیت های فنی و کیفیت ساخت و متریال کابین را یک تنه جبران کند. با باز کردن درب ها و قرار گرفتن روی صندلی های چرمی تانگ، تا حد زیادی به این مزیت رقابتی باور پیدا می کنید. کابین تانگ کیفیتی و فراتر از خودروهای چینی دارد و از طراحی و ارگونومی آن به سختی می توان ایراد گرفت.

فهرست تجهیزات و امکانات بی وای دی تانگ :

از جذابیت های کابین بی وای دی تانگ که در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می کنند، می توان به دریچه های متفاوت سیستم تهویه و جانمایی منحصر به فرد قطب نمای دیجیتالی، صفحه نمایش بزرگ لمسی به اندازه 10.2 اینچ، صفحه کیلومتر شمار و نشان دهنده های دیجیتالیف طراحی خوشایند غربیلک فرمان و مملو بودن آن از تعداد زیادی دکمه کنترلی و تریم چوبی گسترده اشاره کرد. با توجه به فاصله محوری 2720 میلی متری، فضای کابین در حد کیا سورنتو ارزیابی می شود و چیزی از راحتی کم ندارد. اما جالب تر از همه اینکه، این شاسی بلند 5 نفره بیش از 1000 لیتر فضای بار را در حالت استاندارد در اختیار شما قرار می دهد!

بی وای دی تانگ

همان طور که اشاره شد، بیشتر نقاط کابین و صندلی ها با چرمی پوشیده شده که کیفیت قابل قبولی دارد.  بی وای دی تانگ از نظر فهرست تجهیزات و امکانات رفاهی، میان هم وطنان خود حرف اول را می زند. بدون شک جالب ترین آپشن تانگ، قابلیت کنترل خودرو و جا به جا کردن آن از راه دوری است. چیزی که نمونه آن را می توانید در محصولات جدید ب ام و ببینید. از سایر امکانات مهم و هیجان انگیز تانگ نیز می توان به دوربین 360 درجه، سیستم ضبط و تحلیل تصاویر جاده، صندلی های برقی جلو مجهز به سیستم حافظه و گرمکن، گرمکن فرمان، سقف پانوراما، چراغ های زنون مجهز به چراغ شور، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل، صفحه نمایش 10.2 اینچی، تهویه اتوماتیک 2 نقطه ای، قابلیت انتخاب حالت رانندگی، آیینه تاشو برقی، سنسور نور و باران، ترمز پارک برقی و ستارت دکمه ای اشاره کرد.

رمزگشایی از تانک بی وای دی:

اما وقت آن رسیده بی وای دی تانگ را رمزگشایی کنیم. عدد 542 بر روی گلگیرهای آن در واقع یک کلمه رمزی است که ویژگی های فنی منحصر به فرد تانگ را در خود خلاصه کرده است. عدد 5 نشان از شتاب اولیه زیر 5 ثانیه این شاسی بلند چینی دارد. عدد 4 به شما می گوید که نیروی محرکه به هر چهار چرخ منتقل می شود و عدد 2 در کمال ناباوری مصرف ترکیبی سوخت در هر 100 کیلومتر را کمتر از 2 لیتر نشان می دهد.

بی وای دی تانگ

مشخصات فنی بی وای دی تانگ :

بی وای دی تانگ خودرویی هیبریدی با قابلیت شارژ برقی است. سیستمی مشابه ب ام و i8 . یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توروبشارژ زیر کاپوت تانگ قرار گرفته. این پیشرانه با 2 موتور الکتریکی که یکی روزی محور جلو و دیگری روی محور عقب قرار گرفته همراهی می شود و جالب است بدانید در این خودرو خبری از میل گاردان نیست. این 3 موتور دست به دست هم می دهند تا مجموع قدرت پیشرانه به 504 اسب بخار و مجموع گشتاورش به بیش از 800 نیوتن متر برسد! در حقیقت موتور بنزینی به تنهایی 203 اسب بخار و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که از دور 1750 تا 4500 در اختیار راننده قرار می گیرد. شک نکیند و دوباره به ابتدای متن مراجعه نکنید، بله، در مورد یک خودرو چینی صحبت می کنیم!

پیشرانه برقی بی وای دی تانگ با یک بار شارژ کامل 80 کیلومتر مسافت را طی می کند و باک 53 لیتری آن با توجه به مصرف سوخت ناچیزش کافی به نظر می رسد. جالب تر از همه اینکه می توانید از بی وای دی تانگ برق نیز استخراج کنید! پیشرانه تانگ یا گیرباکس 6 سرعته 2 کلاچه جفت می شود و نیروی محرکه به هر 4 چرخ منتقل می شود. علاوه بر امکان انتخاب حالت های رانندگی، می توانید میزان تقسیم نیرو بین چرخ های تانگ را نیز مدیریت کنید.

ایمنی تانگ چگونه ارزیابی شد؟

از نظر ایمنی نیز، بی وای دی تانگ حرف های زیادی برای گفتن دارد. این شاسی بلند چینی از 6 ایربگ بهره می برد و به سیستم های پایداری ESP, ATS, HDC, EPB, HBA و HAC مجهز شده است. همچنین سابقه قابل توجه بی وای دی در ساخت باتری باعث شده تا جای هیچ گونه نگرانی در مورد سیستم برقی این خودرو در تصادفات وجود نداشته باشد و طبق ادعای کمپانی سازنده، تانگ به عنوان یکی از ایمن ترین خودروهای چینی شناخته شود.

بی وای دی تانگ

برنامه حضور تانگ در ایران:

آن طور که مسئولین کارمانیا اعلام کردند، تانگ دومین شاسی بلند بی وای دی در ایران خواهد بود و قطعا تا پایان سال جاری رونمایی می شود. این خودرو یا در نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96) و یا در شهر کرمان به عنوان خاستگاه کارمانیا معرفی خواهد شد. از آنجایی که تانگ از تکنولوژی فوق العاده ای برخوردار است، کارمانیا تولید این خودرو را به عنوان هدفش دنبال می کند تا علاوه بر انتقال تکنولوژی روز دنیا به کشور، عنوان نخستین سازنده خودروهای برقی داخل کشور به خود اختصاص دهد. بی وای دی تانگ با قیمتی کتر از 50 هزار دلار در بازارهای جهانی عرضه شده و پیش بینی می شود در ایران حدود 200 میلیون تومان قیمت بخورد.

بی وای دی تانگ پوست انداخت:

مدل جدید بی وای دی تانگ به تازگی در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد. تصاویر جاسوسی نشان از تست این خودرو در جاده ها دارد. از مهمترین تغییرات مدل 2018 نسبت به قبل، می توان به ظاهری متفاوت و افزایش توان پیشرانه تا 550 اسب بخار اشاره کرد. البته آرایش پیشرانه همچون مدل قبلی است و تنها جعبه دنده 6 سرعته، جای خود را به یک گیرباکس 9 سرعته DCT داده است.

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۱۲)/ بی وای دی پیشگام در عرصه خودروهای الکتریکی

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۵)/ F3 در کانون توجهات غرفه کارمانیا

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (1)/حضور کارمانیا با سبدی متنوع از محصولات بی وای دی

حضور کارمانیا در نمایشگاه خودرو البرز

کارمانیا میزبان تسلا S

چینیِ نشکن/ بررسی اجمالی BYD S6

فروش اقساطی BYD S6 و پیش فروش BYD F3 (شهریور 96)

شیراز میزبان اولین اتوبوس برقی ایران

هاوال قدرتمندترین بازیگر چینی در کلاس شاسی بلندها

هایما اس 5 چه در چنته دارد؟ +قیمت احتمالی

تست فنی چری تیگو7 در پیست آزادی + تصاویر

زنگ خطری برای کراس اوورهای کامپکت/ مروری بر جک S3 محصول جدید کرمان موتور

تست فنی چری تیگو 7 در جاده های ایران (گزارش)

کیفیت یا تنوع؟ مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی