پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

صادرات محصولات ایران خودرو

صادرات خودرو آب رفت!

صادرات خودرو نسبت به مدت مشابه در سال قبل، از نظر وزنی ۲۵ درصد و از نظر ارزشی ۲۶ درصد کاهش را تجربه کرده است. این در حالی است که واردات خودرو از نظر ارزشی 40 درصد و از لحاظ تعداد 38 درصد افزایش یافته است.  مجتبی خسروتاج – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت- و رئیس […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲ مهر ۱۳۹۶

صادرات خودرو نسبت به مدت مشابه در سال قبل، از نظر وزنی ۲۵ درصد و از نظر ارزشی ۲۶ درصد کاهش را تجربه کرده است. این در حالی است که واردات خودرو از نظر ارزشی 40 درصد و از لحاظ تعداد 38 درصد افزایش یافته است.

 مجتبی خسروتاج – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت- و رئیس سازمان توسغه تجارت در آستانه روز ملی صادرات در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت واردات و صادرات کشور پرداخت و گفت: در حوزه صادرات خودرو در پنج ماهه اول سال جاری شاهد ۲۵ درصد کاهش وزنی و ۲۶ درصد کاهش ارزشی بوده‌ایم که این رقم در حوزه صادرات قطعات و لوازم یدکی به ۱۹ درصد کاهش ارزشی رسیده است و در حوزه موتورسیکلت و قطعات آن نیز از نظر وزنی ۲۵ درصد و از نظر ارزشی ۳۳ درصد کاهش صادرات را شاهد بوده‌ایم.

به گفته وی، در حوزه سایر نیرو محرکه‌ها نیز ۷۱ درصد نیز کاهش ارزشی و ۵۰ درصد ارزش وزنی صادرات را شاهد بوده‌ایم و به طور کلی در حوزه صادرات خودرو و قطعات آن در پنج ماهه اول سال جاری ۳۲ درصد از نظر ارزش و ۲۰ درصد از نظر وزنی کاهش را شاهد بوده‌ایم که برخی از دلایل عمده این موضوع را می‌توان در کاهش قدرت خرید مردم منطقه خاورمیانه، عدم ثبات سیاسی و اقتصادی در برخی از بازارها مانند سوریه و عراق و همچنین مشکلات نقل و انتقال ارز و عدم ارتباط بین بانک‌های ایرانی و خارجی دانست.
خسروتاج اظهار کرد: در واردات خودرو باید منافع ملی در نظر گرفته شود و اصلاح قوانین واردات این محصول در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی بوده است و صرفاً برای هوشمند سازی واردات این محصول صورت گرفته است.

وی افزود: در 6 ماهه سال جاری 44 هزار دستگاه خودروی سواری به کشور وارد شده است که از نظر ارزشی 40 درصد و از لحاظ تعداد 38 درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: ارزش واردات خودرو در این مدت یک میلیارد و 180 میلیون دلار بوده است.

وی تصریح کرد: حمایت لازم از تولید داخلی از طریق بالا رفتن تعرفه ها صورت می گیرد و اصلاح کردن نحوه واردات خودرو و ایجاد الزام به وجود نمایندگی و خدمات پس از فروش صرفا برای هوشمند سازی واردات صورت گرفته است.

سرانجام سرنوشت خودروهای لوکس قاچاق چه شد؟

همکاری ایران و اتریش برای تولید موتور خودرو کم مصرف

بهره برداری از کارخانه سایپا در الجزایر تا یک ماه آینده

پژو و رنو اجازه صادرات خودروهای کم‌کیفیت را نمی‌دهند

امتداد صادرات سایپا ، این بار به گینه

تاخت و تاز ایران خودرو در عرصه صادرات خودرو

70 درصد سهم صادرات خودرو در چنگ سایپا

ایران‌خودرو پل ورود صنعت خودرو به بازارهای جهانی

بلاتکلیفی قوانین واردات خودرو و تکذیب پشت تکذیب ارگان های ذیربط

شکایت رسمی انجمن واردکنندگان خودرو از سازمان توسعه تجارت

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی