پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قانون بین المللی عصای سفید

قانون بین المللی عصای سفید در کشور اجرا می شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از اجرای قانون بین المللی عصای سفید در کشور خبر داد. براساس این قانون تمام افرادی که بدون استفاده از هرگونه وسیله موتوری یا غیرموتوری حرکت کنند، نظیر افرادی که با صندلی چرخ‌دار ، چرخ‌دستی، کالسکه، سبدهای چرخ‌دار، واکر، عصای سفید و… به عنوان عابر پیاده محسوب می‌شوند. رهمین اساس […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۶

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از اجرای قانون بین المللی عصای سفید در کشور خبر داد. براساس این قانون تمام افرادی که بدون استفاده از هرگونه وسیله موتوری یا غیرموتوری حرکت کنند، نظیر افرادی که با صندلی چرخ‌دار ، چرخ‌دستی، کالسکه، سبدهای چرخ‌دار، واکر، عصای سفید و… به عنوان عابر پیاده محسوب می‌شوند. رهمین اساس تمامی رانندگان موظف هستند در صورت نزدیک شدن به این افراد و افرادی که دارای عصای سفید هستند جوانب را رعایت کنند.

به نقل از ایسنا ، سردار تقی مهری در حاشیه مراسم عملیاتی شدن حمایت از معلولان و نابینایان که پیش از ظهر امروز در مدرسه نابینایان موفقیان برگزار شد  گفت: چندی پیش قانون بین‌المللی عصای سفید در هیات وزیران به تصویب رسید و پس از آن این قانون برای اجرا ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: براساس این قانون تمام افرادی که بدون استفاده از هرگونه وسیله موتوری یا غیرموتوری حرکت کنند، نظیر افرادی که با صندلی چرخ‌دار ، چرخ‌دستی، کالسکه، سبدهای چرخ‌دار، واکر، عصای سفید و… به عنوان عابر پیاده محسوب می‌شوند که این موضوع در بند 18 ماده یک آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی اصلاح شد.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: همچنین براساس همین اصلاحیه وسیله چرخ‌دار با ظرفیت یک نفر برای جابه‌جای افراد معلول، ناتوان و کم‌توان که دارای وسایل و تجهیزات کنترلی مناسب است و نیروی محرکه آن برق یا نیروی بدنی فرد معلول است نیز در همین بند می‌گنجد.

مهری با اشاره به تصویب و اجرایی شدن این قانون که به قانون عصای سفید مشهور است، گفت: برهمین اساس تمامی رانندگان موظف هستند در صورت نزدیک شدن به این افراد و افرادی که دارای عصای سفید هستند جوانب را رعایت کنند. همچنین اگر فردی با عصای سفید حرکت می‌کند باید عصای خود را به شکل افقی به رانندگان نشان دهد، این عصا به منزله دستور ایست محسوب شده و راننده موظف به توقف تا عبور کامل فرد نابیناست.

به گفته وی، تخطی از این قانون می‌تواند مشمول جریمه نیز بشود.

رییس پلیس راهور ناجا همچنین با اشاره به محل پارک اختصاصی معلولان و جانبازان نیز گفت: توقف در این محل‌ها نیز تنها مخصوص خودروی این افراد بوده و توقف خودروهای عادی در آن موجب جریمه می‌شود.

سردار مهری تاکید کرد: براساس این قانون و اصلاحیه‌ای که در آیین‌نامه قانون راهنمایی و رانندگی صورت گرفته، معلولان دارای ویلچر و افرادی که عصای سفید همراه دارند عابر پیاده محسوب می‌شود.

9 خودرو تولید داخل از شماره گذاری جا ماندند

توقف شماره گذاری خودروهای یورو 4 تا سال 98

پلاک تهران بر پلاک شهرهای دیگر برتری دارد؟

منعی برای شماره گذاری خودروهای ثبت سفارش شده وجود ندارد

امکان شماره گذاری هیوندای های وارداتی کرمان موتور در ارگ جدید

تسریع شماره گذاری تویوتا RAV4

درصد مجاز شیشه دودی از نظر پلیس راهور

آرین موتور محصولات میتسوبیشی را پلاک شده تحویل می دهد

تعویض پلاک را جدی بگیرید

11 نکته ای که لازم است راننده سرویس ها رعایت کنند

طرح الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی اجرا می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی