پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه هیوندای کوپه و سراتو کوپ

با بودجه محدود هم می توان کوپه سواری کرد؟/مقایسه هیوندای کوپه و سراتو کوپ

در سال‌های گذشته محدودیت عرضه خودروهای کوپه در کشور باعث شده بود تا تنوعی در این بخش بازار وجود نداشته باشد و چند کوپه حاضر در بازار ایران نیز با قیمت‌های بالا عرضه شده‌ بودند که آنها را از دسترس خیلی از خریداران خارج کرده بود. اما رفته‌رفته عرضه کوپه‌های کره‌ای و ژاپنی و در […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۲ مهر ۱۳۹۶

در سال‌های گذشته محدودیت عرضه خودروهای کوپه در کشور باعث شده بود تا تنوعی در این بخش بازار وجود نداشته باشد و چند کوپه حاضر در بازار ایران نیز با قیمت‌های بالا عرضه شده‌ بودند که آنها را از دسترس خیلی از خریداران خارج کرده بود. اما رفته‌رفته عرضه کوپه‌های کره‌ای و ژاپنی و در کشور، کوپه‌ سواری با بودجه متوسط را نیز برای جوان‌ها به ارمغان آورد. در اینجا سراغ ارزان‌ترین کوپه بازار کشور رفتیم. هیوندای کوپه که نخستین‌بار در سال ۱۹۹۰ معرفی شد. سومین نسل کوپه که در سال ۲۰۰۲ معرفی شد، در تعداد قابل‌توجهی به بازار کشورمان راه پیدا کرد. هیوندای کوپه ابتدا در ایران بی‌رقیب بود، اما بعدها عرضه سراتو کوپ عرصه را برای هیوندای تنگ‌تر کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:

 

هیوندای کوپه

هیوندای کوپه:

هیوندای کوپه در 2 نسخه اتوماتیک و دنده‌ای و با مدل ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در بازار عرضه شد. از این میان، مدل‌های اتوماتیک و ۲۰۰۸ فراوانی بیش‌تری در بازار دست‌دوم دارند. اگر از مدل‌های واردشده به‌صورت آزاد صرف نظر کنیم، در زمان عرضه قیمت مدل دنده‌ای شرکتی از مدل اتوماتیک بیش‌تر است. البته در بعضی مدل‌ها آپشن‌های بیش‌تری نظیر آنتن جذبی در شیشه و تهویه اتوماتیک نسبت به مدل اتوماتیک دارد. این در حالی است که رقیبش سراتو در نسخه اتوماتیک در بازار عرضه شد.

هیوندای کوپه

طراحی ظاهری کوپه معمولی و ساده است و در قسمت جلو سعی شده با چراغ‌های بزرگ و حفره روی سپر حس هیجان به بیننده القاء شود. اما وقتی به نمای جانبی و عقبی نگاهی بیاندازید چیزی جز یک طراحی ساده و از مد افتاده که سعی شده با 2 خروجی در 2 طرف سپر عقب و باله عقب چاشنی اسپرت داشته باشد، مشاهده نخواهید کرد. همین عامل را می‌توان یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت کم هیوندای کوپه برشمرد. البته هیوندای کوپه در اوایل عرضه در ایران به‌واسطه قیمت منطقی و بی‌رقیب بودن بسیار محبوب شد. اما رفته‌رفته استهلاک بالا و اضافه شدن رقیبی مدرن تر مثل سراتو کوپه باعث شد تا محبوبیت‌اش کاهش پیدا کند.

هیوندای کوپه

برخلاف طراحی بدنه که چندان عامه‌پسند نیست، کابین کوپه چیدمان چشم‌نواز و منطقی دارد. رنگ‌بندی تیره کابین و استفاده از قطعات نقره‌ای باعث شده تا جلوه اسپرت کابین بیش‌تر شود و فرم مناسب صندلی‌ها و پوشش چرمی آنها باعث شده تا نسبت به مبلغ پرداختی، از هیوندای کوپه راضی باشید. البته از کیفیت معمولی قطعات نقره‌ای رنگ و استفاده از پلاستیک خشک در بعضی قسمت‌ها نمی‌توان گذشت. هیوندای کوپه در اصل یک کوپه ۲+۲ به‌شمار می‌رود. اما در عمل انتظار زیادی از صندلی‌های ردیف عقب نداشته باشید و از هیوندای کوپه در حد یک کوپه 2 نفره انتظار داشته باشید.

هیوندای کوپه

مشخصات فنی هیوندای کوپه:

ارزان‌ترین کوپه بازار با یک پیشرانه ۶ سیلندر ۲۶۵۶ سی‌سی در بازار عرضه شده. این پیشرانه ۱۶۵ اسبی با یک گیرباکس ۴ سرعته اتوماتیک یا ۶ سرعته دستی جفت شده و با گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متری که به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، باید جثه ۱۴۲۴ کیلوگرمی هیوندای کوپه را به حرکت دربیاورد. کوپه از نظر توان موتور از سراتو سرتر است، اما جثه سنگین تری نیز دارد. قدرت پیشرانه چندان با وزن بدنه هماهنگی ندارد و نمی‌توان از کوپه انتظار یک خودرو اسپرت تروفرز داشت. البته عملکرد کوپه در مجموع راضی‌کننده است راننده‌های قانع را به خود علاقه‌مند می‌کند. صدای اگزوزها هنگام تخت کردن پدال گاز راننده را قلقلک می‌دهد و نمی‌توان از جذابیت بیشتر آن نسبت به سراتو آن گذشت. همان‌طور که اشاره شده، قطعات موتور کوپه پراستهلاک است و سواری خشک و پرتکان‌اش در خیابان‌های نامسطح شهری مثل تهران راحتی راننده را سلب می‌کند.

کیا سراتو کوپ

کیا سراتو کوپ:

سراتو کوپ با آمدنش به بازار ایران، حسابی عرصه را بر هیوندای کوپه تنگ کرد. سراتو نیز از نظر رده قیمتی با هیوندای کوپه در یک کفه ترازو قرار می گیرد و لذت کوپه سواری را برای خریداران با بودجه کم به ارمغان می آورد. کانسپت سراتو کوپ در نمایشگاه نیویورک 2008 رونمایی شد و با توجه به اینکه چند سالی پس از هیوندای کوپه به بازار آمد، طراهی مدرن تر و هماهنگ تری دارد. چراغ های کشیده جلو و عقب حس پهن بودن بدنه را به بیننده منتقل می کنند. سراتو کوپ که در برخی کشورها با نام فورته شناخته می شود از پلت فرم هیوندای المنترا بهره برده و فضای کابین آن مخصوصا در ردیف عقب از هیوندای کوپه بیشتر است. طراحی آن توسط پیتر شرایر (طراح آئودی TT) انجام شده و در نمای جلو شباهت زیادی با نسخه سدان دارد. البته فرم نمای عقب و قوس ستون در نمای کناری با سایر کوپه ها متفاوت است.

کیا سراتو کوپ

مشخصات فنی سراتو کوپ:

فضای کابین نیز همچون طراحی بدنه، حال و هوایی مدرن تر هیوندای کوپه دارد. همچنین با توجه به جدیدتر بودن کوپ، امکانات ممتنوع تر و بروزتری  نیز نسبت به هیوندای کوپه دارد. البته همچون هیوندای کوپه، کیفیت بعضی قطعات کابین معمولی به نظر می رسد و چنگی به دل نمی زند. اما پوشش چرمی صندلی ها و نورپردازی کابین باعث می شود تا حدی این مشکل کمرنگ شود. سراتو به سیستم ورود به کابین بدون کلید و استارت دکمه ای نیز مجهز شده. پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری سراتو کوپ 156 اسب بخار قدرت در 6200 دور تولید می کند که از این نظر نسبت به هیوندای کوپه 6 سیلندر کم رمق تر است. اما 200 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به رقیب کره ای دارد و به همین دلیل شتاب گیری آن با هیوندای کوپه در یک رده ارزیابی می شود.

کیا سراتو کوپ

نقطه قوت سراتو نسبت به هیوندای کوپه، گیرباکس 6 سرعته با دقت بهتر و تکنولوژی جدیدتر است که به شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان نیز مجهز شده و عملکرد اسپرت تری دارد. سواری سراتو کوپ نیز مثل هیوندای کوپه خشک و پر تکان است، اما سیستم فنی آن استهلاک کمتری نسبت به هیوندای دارد و بازار خرید و فروش آن نیز پررونق تر است.

 

مرد مسیرهای سخت/ بررسی فوتون ساوانا در آستانه ورود به بازار

دوست آقای امپراطور پوست انداخت!/ مروری بر تاریخچه تویوتا سنچوری به بهانه معرفی نسل جدید

تست فنی جامع نیسان ایکس تریل (آنرود و آفرود)

2 راهی میان سدان های ارزان قیمت/ رانا بخریم یا برلیانس H230 ؟

شگفتی باستان‌شناسان آینده! / مقایسه 4 شاسی بلند پر طرفدار

آقای کت و شلواری فرانسوی/ نگاهی به سیتروئن C6 محصول آینده سایپا

قهرمان بی رقیب تر از همیشه/ بررسی فنی ب ام و سری 5 جدید

خیز خودروسازان برای تحول ناوگان حمل و نقل/ بررسی ون های تازه وارد بازار

ب ام و های دم بریده!/ نگاهی به هاچ بک های جدید ب ام و در بازار ایران

شاخ به شاخ ژرمن های کهنه کار/مقایسه مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری ۵ جدید

نسخه ب ام و برای التیام جنون سرعت!/ نگاهی به ب ام و M5 جدید

پرادو پنچه در پنچه پاجرو

دوئل کره و فرانسه در خاک ایران/ مقایسه سدان های متوسط 100 میلیونی

مهره های تویوتا در شطرنج شاسی بلندها/ نگاهی به تویوتا C-HR و RAV4

چشم و هم چشمی هاچ بک کراس ها/مقایسه رنو ساندرو استپ وی و برلیانس C3

شروعی دوباره برای جنتلمن کره ای/ نگاهی به سانگ‌ یانگ رکستون جدید

نسخه کوچک تر سانتافه / نگاهی به هیوندای توسان کرمان موتور

هایما اس 5 چه در چنته دارد؟ +قیمت احتمالی

نیسان جوک را بیشتر بشناسیم

“بیراهه روی” با بار اضافه! / مقایسه پیکاپ ریچ و کاپرا2

نیسان ایکس تریل رقیبی سرسخت برای قدبلندها

کدام هیبریدی؟/مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید

چالشی جدید برای چشم بادامی‌ها در کلاس سدان های نیمه لوکس

زنگ خطری برای کراس اوورهای کامپکت/ مروری بر جک S3 محصول جدید کرمان موتور

برادر کوچکتر آسا با دستی پر می آید/نگاهی به بسترن B30 محصول جدید گروه بهمن

خاطره‌بازی با ژنرال بازنشسته!/مروری بر مرسدس بنز GLK350

دست دوم‌های هیجان انگیز/نگاهی به زانتیا و هیوندای آوانته

آیا ۳۰ اسب بخار ۵۰ میلیون می‌ارزد؟/ مقایسه کوراندو و اسپرتیج

اولین نماینده قد بلند چری برای حضور در اروپا/ معرفی چری Exeed TX

تویوتا با پرادو ۲۰۱۸ به جنگ مسیرهای صعب‌العبور آمد

تغییر لوگوی خودروهای لوکس ب ام و

برابوس راکت ۹۰۰ سریع ترین کروک 4 سرنشینه

نسخه ب ام و برای التیام جنون سرعت!/ نگاهی به ب ام و M5 جدید

فرزند قد بلند پورشه پوست انداخت/ آشنایی با نسل جدید پورشه کاین

فلفل تند و تیز ب ام و با ۴ چرخ متحرک!/بررسی ب ام و سری 3 جدید

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی