پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید تیبا

استانداردهای 85 گانه دیواری در مقابل خودروهای غیراستاندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرده که استانداردهای 85 گانه خودروها از دی ماه سال آینده اجباری می شود و بدون شک از این تاریخ، اجازه عرضه خودروهایی که با این استانداردها سازگار نیستند داده نمی شود. به نقل از ایسنا ، نیره پیروزبخت اظهار کرد: در نیمه اول امسال بیش از 3050 استاندارد در […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۳ مهر ۱۳۹۶

رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرده که استانداردهای 85 گانه خودروها از دی ماه سال آینده اجباری می شود و بدون شک از این تاریخ، اجازه عرضه خودروهایی که با این استانداردها سازگار نیستند داده نمی شود.

به نقل از ایسنا ، نیره پیروزبخت اظهار کرد: در نیمه اول امسال بیش از 3050 استاندارد در کشور تدوین کرده یا مورد تجدیدنظر قرار دادیم.

وی افزود: سالانه بیش از 3000 استاندارد در کشور تدوین می‌کنیم که امسال نیز پیش بینی می‌شود تا پایان سال در حوزه تدوین استانداردهای جدید به یک رکورد قابل قبول دست پیدا کرده و بیش از 4000 استاندارد را تهیه و تدوین کنیم.

پیروزبخت با بیان اینکه در استان‌ها تدوین استانداردها به صورت شاخص مورد توجه و مدنظر بوده است، تصریح کرد: استان اردبیل یکی از این استان هاست که در تدوین استانداردهای ملی برای آب های گرم و سرد و خدمات گردشگری ورود پیدا کرده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: در حال حاضر به صراحت نمی‌توانیم در مورد خودروهای غیراستاندارد در کشور اظهار نظر کنیم و باید منتظر ماند و دید که تا اول دی ماه سال آینده کدام شرکت‌های خودروسازی استانداردهای تدوین شده ما را رعایت می کنند.

پیروزبخت بیان کرد: تعداد استانداردهای خودرو را از 51 مورد به 85 استاندارد رساندیم و با توجه به اینکه فرصت 14 ماهه تا زمان تعیین شده باقی مانده است ترجیح می دهیم در موعد مقرر اسامی خودروهای غیراستاندارد را منتشر کنیم.

وی گفت: این استانداردها شامل تولید داخل و خودروهای وارداتی است و به یقین از تاریخ مقرر به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد خودروی غیراستاندارد داخلی و خارجی وارد بازار شود.

بالا بردن کمیت گریبان گیر کیفیت بنزین

با کیفیت و بی کیفیت ترین خودرو های تولید داخل

سازمان استاندارد ورود و خروج خودرو از خط تولید را اعلام نمی کند

نتایج آزمون بنزین و استاندارد خودروهای جدید از زبان رئیس سازمان استاندارد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی