پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای سوناتا 2018

هیوندای سوناتا 2018 پشت درهای بازار ایران

هیوندای سوناتا به عنوان یکی از محبوب ترین و با سابقه ترین سدان های بزرگ نیمه لوکس در بازار کشور شناخته می شود. در سال های اخیر اما علی رغم تمام پیشرفت ها، سوناتا LF با رقبایی مثل تویوتا کمری جدید، کیا اپتیما JF و رنو تلیسمان در بازار ایران سرشاخ شد و پختگی آن ها […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱ آبان ۱۳۹۶

هیوندای سوناتا به عنوان یکی از محبوب ترین و با سابقه ترین سدان های بزرگ نیمه لوکس در بازار کشور شناخته می شود. در سال های اخیر اما علی رغم تمام پیشرفت ها، سوناتا LF با رقبایی مثل تویوتا کمری جدید، کیا اپتیما JF و رنو تلیسمان در بازار ایران سرشاخ شد و پختگی آن ها نسبت به سوناتا باعث شد تا در برحه ای از زمان محبوبیت و فروش سوناتا LF در سایه رقبا باشد. اما حالا هیوندای دوباره با دستی پر به این سگمنت پرطرفدار بازگشته و با معرفی فیس لیفت 2018 سوناتا، دوباره می خواهد به روزهای اوجش بازگردد. با توجه به قرارداد هیوندای و کرمان موتور و واردات محصولات روز هیوندای توسط خودروساز کرمانیف بسیار محتمل است که پس از سر و سامان گرفتن مشکلات واردات خودرو، هیوندای سوناتا 2018 توسط کرمان موتور در بازار ایران عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:

هیوندای سوناتا 2018 

برمحبوبیت خودروهای کره ای و بازار پررونق آن ها نمی توان چشم پوشید. هرچقدر هم تنوع بازار خودروهای وارداتی افزایش باید و برندهای جدید با محصولات جدید به ایران بیایند، باز هم کره ای ها به لطف حجم واردات قابل توجه، سهم فراوانی از بازار خودروهای وارداتی دارند. در بین کره ای ها، هیوندای بیشترین سهم خودروهای وارداتی را به خود اختصاص داده. نمایندگی رسمی هیوندای در ایران، سال ها شرکت آسان موتور بود. اما اگر سری به سال های دورتر بزنید، به همکاری مشترک هیوندای با کرمان موتور می رسید. در آن سال ها کرمان موتور به عنوان شریک تجاری هیوندای به شمار می رفت و 2 خودرو آوانته و ورنا حاصل این همکاری بودند که در ایران مونتاژ می شدند.

هیوندای سوناتا 2018

پس از برجام قرارداد هیوندای با کرمان موتور نو شده و دوباره این 2 شریک تجاری همکار شده اند. البته این در حالی است که همچنان اسان موتور نیز به عنوان نمایندگی رسمی هیوندای در ایران شناخته می شود و شرکت پاکرو نیز به عنوان نماینده محصولات هیبریدی هیوندای در ایران به شمار می رود. اما در این میان می توان گفت همکاری هیوندای با کرمان موتور از سایر نماینده هایش سفت و سخت تر و رسمی تر است و فعالیت لاین هیوندای کرمان موتور انطباق بیشتری با استانداردهای هیوندای دارد. این همکاری با مونتاژ هاچ بک های به روز i10 و i20 اغاز شد اما کرمان موتور تصمیم گرفت تا علاوه بر تولید محصولات جوینت ونچر، در بازار خودروهای وارداتی نیز وارد شود و خودروهای لوکس تر و جدید هیوندای را به کشور وارد کند. اگر برای خرید خودروهای کره ای سری به بازار زده باشید، حتما مشکلاتی مثل وجود تیپ های مختلف و من درآوردی برای خودروها و آپشن های بازاری حسابی گیجتان کرده است.

اما واردات محصولات هیوندای توسط کرمان موتور باعث شده تا وضعیت محصولات هیوندای در ایران سر و سامان بگیرد و اطمینان هنگام خرید بیشتر شود. البته بماند که این روزها بسته شدن ثبت سفارش حسابی بازار خودروهای وارداتی را آشفته کرده.

سوناتا به عنوان سدانی بزرگ و نیمه لوکس در سبد محصولات هیوندای به شمار می رود. سابقه سوناتا در بازار ایران قابل توجه است و به همین دلیل حسابی در ایران اسم در کرده و طرفداران خاص خودش را دارد. آخرین مدل سوناتا در ایران، اتاق LF است که بر خلاف گذشتگان خود، خرید و فروشش در بازار انقدر رونق نداشته و در مقابل اپتیمای جدید کم طرفدارتر است. جالب است بدانید پلت فرم سوناتا آنقدر موفق بوده که هیوندای تا کنون از آن برای ساخت سوناتا استفاده کرده است.

اما نسل هفتم سوناتا به تازگی دستخوش تغییراتی شده و هیوندای آن را فیس لیفت کرده و از این مدل جدید در نمایشگاه خودرو نیویورک رونمایی کرده است. این طور که شنیده های نشان می دهد، کرمان موتور قصد دارد فیس لیفت 2018 سوناتا را به کشور وارد کند. تغییرات ظاهری سوناتا 2018 آنقدر گسترده است که نمی توان آن را یک فیس لیفت ساده برشمرد. تمام المان های ظاهری نوک دماغه خودرو تا انتهای صندوق عقب تغییر کرده و با یک طراحی کاملا به روز روبرو هستیم. فرم سپر جلو با خطوط شکسته و تند و تیز روح گرفته و جلوپنجره بزرگ چیزی است که ظاهر سوناتا را بهبود بخشیده.  چراغ های عقب نیز با گرافیک جدید ظاهر جسورانه تری به سوناتا بخشیده اند. درب صندوق بار و سپر عقب نیز با قبل متفاوت است.

هیوندای سوناتا 2018

همه این ها در حالی است که تغیییرات کابین نسبت به بدنه کمتر است و همان سبک و سیاق سابق را شاهد هستیم. البته غربیلک فرمان تغییر شکل داده و کیفیت دکمه و کلیدهای کنترلی بهبود پیدا کرده است. 7 تریم مختلف از جمله اسپرت، اکو، لیمیتد، SE ، لیمیتد 2.0T، اسپرت 2.0T و تریم جدید SEL  برای سوناتا قابل سفارش هستند. امکانات استانداردی نظیر صفحه نمایش لمسی با پشتیبانی اندروید اتو و اپل کارپلی، چراغ های اتوماتیک و کنترل نقاط کور در همه مدل ها به چشم می خورند. اما در مدل SEL امکاناتی همچون ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های جلو نیز به لیست تجهیزات استاندارد اضافه می شود.

نکته جالب اینجاست که در سوناتا جدید می توانید شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان را نیز سفارش دهید. موردی که در مدل قبلی به چشم نمی خورد و در مقابل اپتیما یک ضعف به شمار می رفت. هیوندای برای مدل های غیر هیبرید سوناتا پیشرانه های 1.6 لیتری توربو با 178 اسب بخار قدرت و گیرباکس 7 سرعته دو کلاچه (مدل ECO) ، 2.4 لیتری تنفس طبیعی با 185 اسب بخار قدرت و گیرباکس 6 سرعته خودکار و پیشرانه 2 لیتری توربو با 245 اسب بخار قدرت و گیرباکس 8 سرعته اتوماتیک را به عنوان گزینه های انتخابی در نظر گرفته. با توجه به روند واردات محصولات هیوندای به ایران، پیشبینی می شود کرمان موتور نسخه مجهز به پیشرانه 2.4 لیتری را در بازار ایران عرضه کند. در بحث ایمنی نیز باید گفت تعداد ایربگ های سوناتا به 7 عدد افزایش یافته.

هیوندای سوناتا 2018

پیشنهاد نهایی

هیوندای سوناتا LF علی رغم تمام ویژگی های مثبت و پیشرفت هایی که نسبت به قبل داشته، در آخرین رقابت اش نسبتا در مقابل کیا اپتیما ناکام بود. فیس لیفت 2018 سوناتا اما کاملا متفاوت نسبت به قبل ظاهر شده و حرف های زیادی برای گفتن دارد. حالا سوناتا می تواند با ظاهر جدیدش سهم از دست رفته را جبران کند و تمام قد جلوی اپتیما بایستد. پیش از این عرضه سوناتا هیبرید توسط شرکت پاکرو نیز حال و هوای بازار سدان های هیبریدی را متحول کرده بود، حالا خبر می رسد پاکرو قصد دارد نسخه هیبریدی هیوندای سوناتا 2018 را نیز در ایران عرضه کند.

نکات مثبت

طراحی ظاهری جذاب
امکانات قابل قبول
پشتیبانی مناسب در ایران
کابین جادار

نکات منفی

نزدیک شدن طراحی به النترا (سدان کوچکتر هیوندای)
پیش بینی عدم عرضه نسخه توربو با قدرت موتور قابل توجه در ایران
دست نخوردن کابین در فیس لیفت 2018 و کمی ناهماهنگی میان طراحی بدنه و کابین

هیوندای سوناتا 2018

امکانات هیوندای سوناتا 2018 :
سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، صندلی برقی، گرمکن صندلی های جلو، صفحه نمایش لمسی، چراغ های اتوماتیک، رادار نقطه کور، سنسور باران، سیستم کنترل پایداری، ترمز ABS مجهز به سیستم توزیع نیروی ترمز، 7 عدد کیسه هوا، کنترل حرکت بین خطوط، کروز کنترل هوشمند، دوربین دید عقب، دوربین 360 درجه، کامپیوتر سفر، ناوبری ماهواره ای،

مشخصات فنی هیوندای سوناتا 2018 :
کلاس: سدان بزرگ نیمه لوکس
گیرباکس: 6 سرعته
محور متحرک: دیفرانسیل جلو
سیلندر: 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور: 2.4 لیتر
قدرت: 185 اسب‌بخار در 6000 دور
گشتاور: 242 نیوتن‌متر در 4000 دور
توان وزنی مخصوص: 123.3
وزن خالص: 1519 کیلوگرم
مشخصات تایر: 17 اینچ- 215/55

جزئیات بیشتر از نسخه الکتریکی هیوندای کونا

هیوندای ، بنز و ب ام و را زیر سؤال برد!

کرمان موتور با هیوندای هایش به فرابورس می‌رود

دوئل کره و فرانسه در خاک ایران/ مقایسه سدان های متوسط 100 میلیونی

میان سال هایی با دل شیر/ در بازار دست دوم، ب ام و سری 5 بخریم یا بنز E کلاس؟

شاخ به شاخ ژرمن های کهنه کار/مقایسه مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری ۵ جدید

کدام دست دوم؟ مقایسه بنز C200 و ب ام و ۳۲۰

تست درایو عمومی DS برگزار شد + عکس

جنگجوی کم توقع ترافیک!/ بررسی فنی تویوتا یاریس هاچ بک

با بودجه محدود هم می توان کوپه سواری کرد؟/مقایسه هیوندای کوپه و سراتو کوپ

تست فنی جامع نیسان ایکس تریل (آنرود و آفرود)

جعبه جادوی تویوتا در راه توکیو/معرفی تویوتا TJ کروزر

دوست آقای امپراطور پوست انداخت!/ مروری بر تاریخچه تویوتا سنچوری به بهانه معرفی نسل جدید

2 راهی میان سدان های ارزان قیمت/ رانا بخریم یا برلیانس H230 ؟

شگفتی باستان‌شناسان آینده! / مقایسه 4 شاسی بلند پر طرفدار

آقای کت و شلواری فرانسوی/ نگاهی به سیتروئن C6 محصول آینده سایپا

فلفل تند و تیز ب ام و با ۴ چرخ متحرک!/بررسی ب ام و سری 3 جدید

قهرمان بی رقیب تر از همیشه/ بررسی فنی ب ام و سری 5 جدید

خیز خودروسازان برای تحول ناوگان حمل و نقل/ بررسی ون های تازه وارد بازار

ب ام و های دم بریده!/ نگاهی به هاچ بک های جدید ب ام و در بازار ایران

بنویسید تانگ، بخوانید تانک! / بررسی بی وای دی تانگ پیش از عرضه در بازار

پرادو پنچه در پنچه پاجرو

دوئل کره و فرانسه در خاک ایران/ مقایسه سدان های متوسط 100 میلیونی

مهره های تویوتا در شطرنج شاسی بلندها/ نگاهی به تویوتا C-HR و RAV4

مقایسه دو نسل از مرسدس بنز S کلاس

چالشی جدید برای چشم بادامی‌ها در کلاس سدان های نیمه لوکس

مقایسه رنو ساندرو و پژو ۲۰۷ جدید (اتفاق‌های خوب در کلاس هاچ‌بک‌های جمع و جور)

مقایسه بنز Cکلاس و ب ام و سری 3

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی