پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی

خطری بزرگ در کمین خودروهای وارداتی معطل مانده در گمرک

بسته شدن سایت ثبت سفارش در 3 ماه گذشته مشکلات زیادی را برای خودروهای وارداتی و واردکنندهای خودرو به همراه داشته. این شرکت ها به دلیل عدم ترخیص محصولات شان دچار ناهماهنگی در تحویل خودروها شده اند و از رفی باید به شکایت مشتریان نیز رسیدگی کنند. اما مشکلات تنها به این موارد محدود نمی […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۳ آبان ۱۳۹۶

بسته شدن سایت ثبت سفارش در 3 ماه گذشته مشکلات زیادی را برای خودروهای وارداتی و واردکنندهای خودرو به همراه داشته. این شرکت ها به دلیل عدم ترخیص محصولات شان دچار ناهماهنگی در تحویل خودروها شده اند و از رفی باید به شکایت مشتریان نیز رسیدگی کنند. اما مشکلات تنها به این موارد محدود نمی شود. خطر بزرگ تر اینجاست که طبق قوانین و مصوبات گمرکی، چنانچه روند ترخیصی کالاهای موجود در انبارهای موجود در گمرکات ظرف مدت زمان مشخصی تعیین تکلیف نشوند به عنوان کالاهای متروکه قلمداد می شوند!

این در حالی است که بر اساس اطلاعات موجود بیش از هفت هزار دستگاه خودرو وارداتی در انبارهای گمرکات و در شرایط نامناسب نگهداری می شود و عدم ترخیص این خودروها از یک سو نارضایتی خودروسازان خارجی از عملکرد نمایندگان خود در ایران را رقم زده و از سوی دیگر خطر بزرگتری را از منظر قوانین و مقررات گمرک پیش روی آنان قرار داده است.

به گونه ای که براساس قانون و در راستای مکانیزه شدن تمام فرآیندهای گمرکی و لزوم انجام تشریفات کالاهای متروکه، این نگرانی وجود دارد که خودروهای موجود در انبارهای گمرکات به عنوان کالاهای متروکه اعلام شود.در همین راستا مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران ابتدای آبان ماه جاری طی نامه ای به تمامی گمرکات اجرایی اعلام کرده است که به سرعت و با تقویت نیروهای انسانی خود، ظرف مهلت دو هفته نسبت به صفر کردن آمار اظهارنامه های متروکه خود از طریق سامانه امور گمرکی اقدام کنند.

این در حالی است که بر اساس مصوبات و قوانین و مقررات گمرکی، چنانچه روند ترخیصی کالاهای موجود در انبارهای موجود در گمرکات ظرف مدت زمان مشخصی تعیین تکلیف نشوند به عنوان کالاهای متروکه قلمداد می شوند.

منبع: خودرونویس

امارات‌ مبدأ اصلی خودروهای وارداتی

توقف ثبت سفارش فقط به زیان مصرف کننده

کهنه بیاید به بازار، نو می‌شود دل‌آزار!/پیشنهاد واردات خودروهای دست دوم خارجی

زمین گیر شدن 7 هزار خودرو وارداتی در گمرک

فصل تخفیف های خودرویی در حاشیه خلیج فارس

صادرات خودرو آب رفت!

بلاتکلیفی قوانین واردات خودرو و تکذیب پشت تکذیب ارگان های ذیربط

واردات خودروهای بالای 2500 سی سی همچنان ممنوع

شکایت رسمی انجمن واردکنندگان خودرو از سازمان توسعه تجارت

تردد خودروهای عراقی بدون اخذ روادید در منطقه آزاد اروند

فصلی جدید در مصائب واردات خودرو !/گفت و گو با دبیر انجمن واردکنندگان خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • علی | 06/05/1397 در 06:24

    من در تیرماه ۹۶اقدام به پیش خریدیکدستگاه تیوولی از نمایندگی رامک خودرو نموده ام ولی الان بلاتکلیف موندم.تحویل ۱۲۰روز کاری بوده.درحالی دربهمن واسفند۹۶ثبت سفارش آزاد بوده.

کیوسک مطبوعاتی