پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واژگونی اتوبوس در سوادکوه

جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در سوادکوه + تصاویر

ساعت 19 یکشنبه 14 آبان 96، یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از تهران به سمت گرگان در حرکت بود، در منطقه دوگل جاده سوادکوه (استان مازندران) واژگون شد. سانحه واژگونی اتوبوس 14 کشته و 24 مجروح بر جای گذاشت. سخنگوی اورژانس مازندران گفت: با واژگونی اتوبوس در جاده سوادکوه ، آمبولانس های پایگاههای اورژانس ورسک ، پلسفید، […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۶

ساعت 19 یکشنبه 14 آبان 96، یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از تهران به سمت گرگان در حرکت بود، در منطقه دوگل جاده سوادکوه (استان مازندران) واژگون شد. سانحه واژگونی اتوبوس 14 کشته و 24 مجروح بر جای گذاشت.

سخنگوی اورژانس مازندران گفت: با واژگونی اتوبوس در جاده سوادکوه ، آمبولانس های پایگاههای اورژانس ورسک ، پلسفید، زیراب و یک آمبولانس پشتیبان و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از ساری به همراه 2 دستگاه آمبولانس از پایگاههای فیروزکوه و 3 دستگاه آمبولانس از هلال احمر به محل حادثه در منطقه دوگل اعزام شدند .

ذکریا اشکپور افزود: در این حادثه تاکنون 13 نفر کشته و 19 نفر مصدوم شدند. که البته چند ساعت بعد این حادثه این آمار به 14 کشته و 24 مصدوم افزایش پیدا کرد.

یک مفقودی

فرمانده پلیس راه استان مازندران: تا این لحظه 29 نفر از سرنشینان این اتوبوس مشخص شدند اما هنوز یک نفر از آنان مفقود است.

رئیس اورژانس مازندران: مصدومان این حادثه (9 خانم و 15 آقا) به بیمارستان شهدای زیراب منتقل شدند.

اسامی مصدومان

مریم براری ، پارمیس ازموده ، مهرانه مصطفوی ، سید حسین موسوی ، موسی محمدخانی ، فاطمه و صفیه کوهکن ، آتنا حسن پور ، حسن حسنی ، محمود فرجی ، علی زارعی ، عبدالعزیز صحنه ، اعظم جهان تیغ ، عشرت فصلی ، اقبال صارانی ، حسن زمانی ، جلال غفاری ، مهدی کهنسال ، عبدالرحمان آرش ، فاطمه حسینی ، رضا آهنگر ، عیسی جهان تیغ و معصومه حسن پور

هویت یکی از مصدومان مشخص نشده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران: اجساد فوت شدگان به زیراب منتقل شده است، این پیکرها پس از شناسایی و تشخیص هویت به ساری منتقل می شوند.

راننده زنده است

دادستان سوادکوه: راننده این اتوبوس زنده است و دستور قضایی صادر شده و تحقیقات برای مشخص شدن علت دقیق حادثه ادامه دارد.

اتوبوس مورد نظرقدیمی بوده و در نزدیکی تونل ورسک، خودرو کنترل خود را از دست داده است.

علت حادثه 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس در محور سوادکوه مازندران، گفت: در این حادثه راننده اتوبوس کنترلش را از دست داده و حدود یک کیلومتر را بدون ترمز طی کرد و در نهایت با برخورد به پهلوی جاده واژگون شد.

پیگرد قانونی مقصران

دادستان عمومی و انقلاب مازندران به عنوان مدعی العموم اعلام کرد که مقصران حادثه واژگونی اتوبوس در محور سوادکوه در این خطه شمال کشور تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

به نقل از فارس ، رسول محمدی با اشاره به جان سالم به دربردن راننده اتوبوس گفت که دستور قضایی و تحقیقات اداری برای مشخص شدن دقیق این حادثه در دستگاه قضایی ادامه خواهد یافت.
مدعی العموم افزود : اتوبوس مورد نظرقدیمی بوده و در نزدیکی تونل ورسک خودرو کنترل خود را از دست داده است.

محمدی اظهارداشت : براثر برخورد خودرو به گادریل در نزدیکی تونل ورسک 14 نفر از سرنشینان اتوبوس کشته و 24 نفر نیز مصدوم شدند.

براثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس محور تهران- گنبد در محور سوادکوه در منطقه دو گل پس تونل دوم که شب گذشته رخ داد، پلیس راه علت اولیه برای این سانحه رانندگی را نقض خودرو اعلام کرد. پیش از این دبیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز از تشکیل پرونده علت واژگونی اتوبوس در خانه ملت خبرداده بود.

منبع عکس ها: سایت میزان

11 کشته در حادثه سقوط اتوبوس به دره (محور تهران-جاجرود)

ساعت پیک تصادفات رانندگی

ال آر تی (LRT) جایگزین بی آر تی (BRT) تهران می شود

خاطره بازی با اتوبوس های کلاسیک شهری

لیورپول میزبان اتوبوس های الکتریکی BYD

2 برابر شدن قیمت بلیت اتوبوس برای ایام اربعین

بهره‌برداري از 130 دستگاه اتوبوس ايران خودرو ديزل در شهر شيراز

نیمی از ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فرسوده هستند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی