پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

باتری خودرو

تامین بیش از 90 درصد نیاز بازار باتری خودرو از تولیدات داخلی

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو استان تهران در جمع خبرنگاران مطرح كرد: بيش از ٩٠ درصد نياز بازار باتری خودرو از داخل تامين مي شود و شركت هاي معتبر جهاني علاقه مند مشاركت با ايران هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو: «گویک نرسسیان» رییس اتحادیه سازندگان و […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۶

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو استان تهران در جمع خبرنگاران مطرح كرد:

بيش از ٩٠ درصد نياز بازار باتری خودرو از داخل تامين مي شود و شركت هاي معتبر جهاني علاقه مند مشاركت با ايران هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو:

«گویک نرسسیان» رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو استان تهران امروز چهارشنبه در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر حدود 17 میلیون خودرو در سطح کشور وجود دارد و سالیانه به 12 میلیون باتری خودرو نیازمند هستیم كه از اين ميزان 10 میلیون باتری در داخل کشور به صورت بومی تولید می شود.

وي افزود:، کشورهای بزرگ علاقه مند هستند كه در زمینه تولید باتری خودرو برای همکاری مشترک با تولید کنندگان ایرانی اقدام كنند و پس از برجام، شرکت هایی از کره جنوبي و ترکیه برای همکاری مشترک با ایران اعلام آمادگی کرده اند.

نرسسیان با اشاره به اینکه به طور معمول میزان نیاز خودروهای داخلی به باتری قابل توجه است، بیان کرد: از آنجا که کشورهای منطقه به جز ترکیه ظرفیت چندانی برای تولید باتری خودرو ندارند ودر منطقه كشور ديگري نيز توليد كننده باتري خودرو نيست لذا ایران پتانسیل های لازم برای تولید این محصول را دارد و با حمايت و برنامه ريزي دقيق می توانیم به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان باتری خودرو در منطقه تبدیل شویم.

وی تصريح كرد: اگر فناوری روز جهان در زمینه تولید باتری در کارخانه های کشور توسعه پیدا کند و قیمت تمام شده کاهش یابد، ایران قادر است به تولید کننده نخست باتری خودرو در منطقه تبدیل شود.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو استان تهران، مهمترین مانع در تولید باتری را کمبود مواد اولیه در داخل کشور عنوان کرد و افزود: سرب مهمترین مواد اولیه مورد نیاز صنعت تولید باطری است که اکنون بخش قابل توجهی از آن به خارج از کشور صادر می شود و اين يك ضعف است و اگر سرب براي ساخت باتري تامين شود ميزان توليد نيز افزايش خواهد يافت.

نرسیسان یکی دیگر از موانع تولید باتری در داخل را بالا بودن میزان نرخ تسهیلات بانکی برای تولید برشمرد و گفت: در ایران نرخ تسهیلات بانکی برای تولید 18 درصد است در حالی که این رقم به صورت معمول در جهان 2 تا 3 درصد محاسبه می شود.
وی با بیان آنکه اکنون 950 واحد مجوزدار در بخش باتری سازی و باتری فروشی در استان تهران فعالیت می کنند، گفت: با وجود آنکه نزدیک به هزار واحد مجوزهای لازم را از اتحادیه اخذ کردند اما بیش از هزار واحد نیز در پایتخت بدون مجوز فعالیت می کنند و اغلب شكايات مطرح شده در خصوص همين واحدهاي صنفي بدون مجوز است.

این مقام صنفی با اشاره به ضرورت بالا بردن تخصص افراد شاغل در این صنف نیز گفت: اتحادیه در نظر دارد افراد شاغل در این صنف را برای بالا بردن دانش تخصصی خود و دریافت گواهی نامه معتبر برای انجام فعالیت های منسجم تر ترغیب کند.

وی افزود: در نظر داریم زمینه ای را برای آموزش افراد شاغل در این صنف فراهم کنیم، زیرا صنف باتری سازان به آموزش های تخصصی در رسته های گوناگون به عنوان حرفه ای تخصصی نیازمند است.
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری افزود: حتی باید برای ارتقای دانش افراد فعال در این حرفه با دانشگاه های کشور نیز رایزنی شود تا امکان ادامه تحصیل آنها در مقاطع بالای علمی و دانشگاهی فراهم شود.

نرسيسيان در پاسخ به خبرنگار جوان خودرو مبني بر داخلي سازي خودروهاي شركت هاي فرانسوي كه با خودروسازان ايراني قراردادمنعقد كردند گفت: در اين خصوص مشكلي وجود ندارد و برخي از واحدهاي توليدي ما استاندارد پژو فرانسه را دارند و به لحاظ كيفيت هيچ جاي نگراني نيست

وی اظهار داشت: باتری به عنوان کالایی تخصصی باید از سوی فردی متخصص نصب و تعویض شود اما در حال حاضر افرادی که در زمینه خودرو فعالیت می کنند و اطلاعات دقیقی در این حوزه ندارند اقدام به فروش و نصب باتری می کنند که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده اند.

انتهاي پيام/

جترو ،‌ تولیدات صنايع چراغ اتومبيل مدرن را پسندیدند

قطعه سازان برای ورود به چرخه جهانی راهی جز تجمیع ندارند

دوازدهمین نمایشگاه قطعات خودرو کار خود را آغاز کرد

شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری تحت عنوان انژکتور! مقصر کیست؟

بی وای دی مثالی از روند رو به رشد چینی ها در صنعت خودروسازی

نخستين نشست مشترك سازندگان پلت فرم جديد ايران خودرو

ظهور قطب سوم در صنعت خودروسازی با حمایت اتاق بازرگانی

چالش های صنعت تایر ایران پس از 50 سال تولید

برگزاری نمایشگاه تاریخچه مرسدس بنز E کلاس با حمایت آرین تایر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی