پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Car-Accident-تصادف خودرو_بیمه

رشد تقاضا بیمه بدنه با محدودیت بیمه ها در مقابل خودروهای لوکس

با توجه به ابلاغیه جدید در رابط به بیمه نامه خودرو و همچنین محدودیت بیمه ها و مردم در مقابل تصادف با خودروهای لوکس رشد تقاضا برای بیمه بدنه افزایش پیدا کرده است که به شرح ذیل اعلام می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، به نقل از فارس عبدالناصر همتی در پاسخ به […]

امیر
سه شنبه - ۳۰ آبان ۱۳۹۶

با توجه به ابلاغیه جدید در رابط به بیمه نامه خودرو و همچنین محدودیت بیمه ها و مردم در مقابل تصادف با خودروهای لوکس رشد تقاضا برای بیمه بدنه افزایش پیدا کرده است که به شرح ذیل اعلام می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، به نقل از فارس عبدالناصر همتی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که گفت علی‌رغم تدابیر قانون جدید شخص ثالث همچنان نگرانی مردم از تصادف با خودروهای لوکس وجود دارد و شایعات فضای مجازی به این نگرانی‌ها دامن می‌زند، اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند بیمه‌ها حاضر به پرداخت خسارت خودروهای گران قیمت از یک حدی نیستند، در حالی که از یک سقف مشخص هیچ کس در برابر خسارت این گونه خودروها مسئولیتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مثلا اگر کسی با یک خودرو یک میلیارد تومانی تصادف کند،با توجه به پوشش خسارت معادل نیمی از دیه کامل انسان، 140 میلیون تومان تقسیم بر قیمت خودرو یعنی یک میلیارد تومان می‌شود که کمتر از 20 درصد است.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: از نظر قانون خودرو متعارف که می‌تواند خسارت کامل بدنه را دریافت کند خودرو 140 میلیون تومانی است، بنابراین اگر مالک خودرویی با یک خودرو لوکس یک میلیارد تومانی تصادف کند خسارت ضربدر 140 و تقسیم بر قیمت خودرو می‌شود که عددی حدود 14 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: طبق قانون هیچ کس بیش از این مسئولیتی در برابر خسارت خودروهای گران قیمت ندارد، نه فرد عامل حادثه و نه شرکت بیمه.

به گفته همتی تنها راه حل مسئله برای مالکان خودروهای گران‌قیمت خرید پوشش بیمه بدنه است و شاید یکی از دلایلی که امسال بیمه بدنه رشد خوبی داشته این است که مالکان اینگونه خودروها احساس کردند نیاز به بیمه بدنه دارند، چرا که این بیمه‌نامه مابه‌التفاوت تعهدات شخص ثالث را برای خسارت اینگونه خودروها می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری فارس علی رغم تعیین تکلیف قانون جدید شخص ثالث درباره خسارت خودروهای گران قیمت در تصادفات همچنان در فضای مجازی به نگرانی‌ها در این باره دامن زده می‌شود.

جزئیات جدید حق بیمه شخص ثالث خودرو

حق بیمه رانندگان قانون مدار کمتر می شود

از امروز، درج کد یکتا بر روی بیمه نامه شخص ثالث خودرو

هر آنچه از بیمه خودرو باید بدانید

جدول آخرین قیمت بیمه شخص ثالث خودرو

بیمه نامه شخص ثالث کارت الکترونیکی می شود

جزئیات قانون جدید بیمه شخص ثالث

سقف پرداخت بیمه با خودروهای لوکس چقدر است؟

جزییات طرح بیمه نامه یک ماهه خودروهای صفرکیلومتر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی