به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، BMW M بهتازگی نسخه تولید محدود M3 CS را معرفی کرد. این مدل سبکتر، سریعتر و نیرومندتر از نمونه استاندارد است. همچنین تنها 1200 دستگاه از آن تولید خواهد شد. سفارشها برای این مدل از ماه ژانویه پذیرفته میشود. طراحی خارجی بهخوبی بیانگر هدف ساخت این نسخه است. همچنین […]
طراحی خارجی بهخوبی بیانگر هدف ساخت این نسخه است. همچنین آن را از نظر ظاهری از مدل استاندارد سوا میکند. درواقع، با اینکه مدل استاندارد پایه طراحی قرار گرفته، ویژگیهای کلیدی سری M نیز در طراحی خارجی آشکار است. در نگاه اول به این خودرو لوکس، متوجه یک سدان اسپرت با تمرکز بر عملکرد برتر میشویم. آنچه در طراحی خارجی چندان نمایان نیست، ساختار ویژه M3 CS است که وزن آن را تا حد قابل توجهی پایین نگه داشته است. به لطف بهکارگیری آلومینیوم و فیبرکربن، وزن بدنه 1585 کیلوگرم است. این وزن پایین همچنین مرکز ثقل را پایین نگه داشته و شتاب هندلینگ (کنترل) را تا حدی بالا برده که سازندگان آن ادعا دارند از M3 نیز بیشتر است.
همانطور که انتظار میرفت، در کابین M3 CS نیز تعادل میان لوکس و اسپرت بودن حفظ شده است. با این تفاوت که در این نسخه از چرم و آلکانترای 2 رنگ بیشتری استفاده شده است. همچنین سیستم کنترل تهویه هوای مطبوع خودکار، سیستم صوتی هارمن کاردون و سیستم جهتیاب حرفهای بامو نیز در آن بهکار گرفته شدهاند.
این زیبای لوکس بهوسیله یک موتور 6 سیلندر خطی مجهز به دکمه شروع/توقف به حرکت در میآید. این موتور 3 لیتری دارای بیشینه توان 460 اسببخار در دور موتور 6250 دوربردقیقه و بیشینه گشتاور 600 نیوتنمتر در دور موتور 4000 تا 5380 دوربردقیقه است. همچنین شتاب صفرتاصد کیلومتربرساعت M3 CS را به 3.9 ثانیه میرساند. بیشینه سرعت آن نیز بهصورت الکترونیکی روی 280 کیلومتربرساعت قفل شده است. بهاینترتیب، M3 CS 10 اسببخار و 10 درصد گشتاور بیشتری نسبت به مدل M3 مجهز به پکیج رقابتی (Competition) تولید میکند. نیرو تولیدی بهوسیله یک جعبهدنده 7 سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. راننده میتواند جعبهدنده را بهصورت دستی یا تمام خودکار استفاده کند. دیفرانسیل فعال M که دارای ویژگی کنترل الکترونیکی لغزش محدود است و سیستم کنترل تعادل پویا نیز از دیگر ویژگیهای این مدل هستند. با اینحال راننده میتواند از گزینه حالت رانندگی پویای M بهره برده و با انتخاب آن هیجان بیشتری را هنگام رانندگی تجربه کند. در اینصورت، چرخها کمی آزادانهتر عمل میکنند و درنتیجه بدنه تا حدی چرخش خواهد داشت. حالا این راننده است که آزادی حرکت خودرو را مدیریت میکند و تصمیم میگیرد تا چه حد آن را خنثی کند. چرخها، لاستیکهای میشلن و ترمزهای جدید هم در این سواری هیجانانگیز او را همراهی میکنند.
دیدگاه خود را بنویسید