پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

BMW M

BMW M3 CS، ببر ها هم پرواز می کنند

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، BMW M به‌تازگی نسخه تولید محدود M3 CS را معرفی کرد. این مدل سبک‎تر، سریع‎تر و نیرومند‎تر از نمونه استاندارد است. هم‌چنین تنها 1200 دستگاه از آن تولید خواهد شد. سفارش‎ها برای این مدل از ماه ژانویه پذیرفته می‎شود. طراحی خارجی به‌خوبی بیان‎گر هدف ساخت این نسخه است. هم‌چنین […]

امیر
پنجشنبه - ۲ آذر ۱۳۹۶

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، BMW M به‌تازگی نسخه تولید محدود M3 CS را معرفی کرد. این مدل سبک‎تر، سریع‎تر و نیرومند‎تر از نمونه استاندارد است. هم‌چنین تنها 1200 دستگاه از آن تولید خواهد شد. سفارش‎ها برای این مدل از ماه ژانویه پذیرفته می‎شود.

BMW M

BMW M3 CS

طراحی خارجی به‌خوبی بیان‎گر هدف ساخت این نسخه است. هم‌چنین آن را از نظر ظاهری از مدل استاندارد سوا می‎کند‎. درواقع، با این‌که مدل استاندارد پایه طراحی قرار گرفته، ویژگی‎های کلیدی سری M نیز در طراحی خارجی آشکار است. در نگاه اول به این خودرو لوکس، متوجه یک سدان اسپرت با تمرکز بر عملکرد برتر می‎شویم. آن‎چه در طراحی خارجی چندان نمایان نیست، ساختار ویژه M3 CS است که وزن آن را تا حد قابل توجهی پایین نگه داشته است. به لطف به‎کارگیری آلومینیوم و فیبرکربن، وزن بدنه 1585 کیلوگرم است. این وزن پایین هم‌چنین مرکز ثقل را پایین نگه داشته و شتاب هندلینگ (کنترل) را تا حدی بالا برده که سازندگان آن ادعا دارند از M3 نیز بیش‌تر است.

کابین BMW M

کابین BMW M3 CS

همان‎طور که انتظار می‎رفت، در کابین M3 CS نیز تعادل میان لوکس و اسپرت بودن حفظ شده است. با این تفاوت که در این نسخه از چرم و آلکانترای 2 رنگ بیش‌تری استفاده شده است. هم‌چنین سیستم کنترل تهویه هوای مطبوع خودکار، سیستم صوتی هارمن کاردون و سیستم جهت‎یاب حرفه‎ای ب‎ام‎و نیز در آن به‎کار گرفته شده‎اند.

موتور BMW M

موتور BMW M3 CS

این زیبای لوکس به‎وسیله یک موتور 6 سیلندر خطی مجهز به دکمه شروع/توقف به حرکت در می‎آید. این موتور 3 لیتری دارای بیشینه توان 460 اسب‌بخار در دور موتور 6250 دوربردقیقه و بیشینه گشتاور 600 نیوتن‌متر در دور موتور 4000 تا 5380 دوربردقیقه است. هم‌چنین شتاب صفرتاصد کیلومتربرساعت M3 CS را به 3.9 ثانیه می‎رساند. بیشینه سرعت آن نیز به‌صورت الکترونیکی روی 280 کیلومتربرساعت قفل شده است. به‌این‌ترتیب، M3 CS 10 اسب‌بخار و 10 درصد گشتاور بیش‌تری نسبت به مدل M3 مجهز به پکیج رقابتی (Competition) تولید می‎کند. نیرو تولیدی به‌وسیله یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‎های عقب منتقل می‎شود. راننده می‎تواند جعبه‌دنده را به‌صورت دستی یا تمام خودکار استفاده کند. دیفرانسیل فعال M که دارای ویژگی کنترل الکترونیکی لغزش محدود است و سیستم کنترل تعادل پویا نیز از دیگر ویژگی‎های این مدل هستند. با این‌حال راننده می‎تواند از گزینه حالت رانندگی پویای M بهره برده و با انتخاب آن هیجان بیش‌تری را هنگام رانندگی تجربه کند. در این‌صورت، چرخ‎ها کمی آزادانه‎تر عمل می‎کنند و درنتیجه بدنه تا حدی چرخش خواهد داشت. حالا این راننده است که آزادی حرکت خودرو را مدیریت می‎کند و تصمیم می‎گیرد تا چه حد آن را خنثی کند. چرخ‎ها، لاستیک‎های میشلن و ترمزهای جدید هم در این سواری هیجان‎انگیز او را همراهی می‎کنند.

پرشیا خودرو حرف های جدیدی برای خریداران BMW دارد

خبرهایی از BMW X7 به بیرون درز کرد

تصادف مرگبار یک دستگاه BMW با پایه پل + عکس

مقایسه دو رودستر پر طرفدار ایران – SLK350 و BMW Z4 28i

جشن 40 سالگی BMW سری 3 در تهران برگزار شد

تصادف یک BMW و ورود به بانک + عکس

چندین دستگاه BMW i8 در نمایشگاه های تهران

بررسی تیونینگ BMW E36 مجهز به پیشرانه تویوتا سوپرا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی