فروش نقدی و اقساطی شاسی بلندهای ایران خودرو توسط این خودروساز داخلی طبق شرح و جداول ذیل در آذر ماه سال جاری اعلام می شود. شرایط فروش نقد و قسطی خودروهای SUV شرکت ایران خودرو از روز چهارشنبه 96/09/01 تا زمان تکمیل ظرفیت به شرح جداول پیوست و با شرایط ذیل ارائه می گردد: زمان […]
شرایط فروش نقد و قسطی خودروهای SUV شرکت ایران خودرو از روز چهارشنبه 96/09/01 تا زمان تکمیل ظرفیت به شرح جداول پیوست و با شرایط ذیل ارائه می گردد:
زمان فعال سازي بخشنامه: ساعت 10 صبح روز چهارشنبه مورخ 96/09/01 می باشد.
۱ -افزایش قدرت و شتاب خودرو بدون بالا بردن حجم موتور
۲ -افزایش راندمان و بھره وری سوخت
۳ -احتراق کاملتر سوخت و آلایندگی و مصرف کمتر نسبت به موتور معمولی
سامانه توربوشارژر متشکل از یک مجموعه توربین و کمپرسور دارای محور مشترک میباشد. توربین در مسیرگازھای اگزوز و کمپرسور در مسیر ھوای ورودی موتور قرار میگیرد. برخورد گازھای خروجی با پرهھای توربین موجب چرخش محور آن شده و در نتیجه کمپرسور به چرخش در میآید . چرخش کمپرسور در مسیر ھوای ورودی باعث میگردد فشار ھوا افزایش یافته و میزان ھوای وارد شده به موتور افزایش یابد. سیستم توربوشارژ سبب میگردد ظرفیت پذیرش ھوای موتور از ظرفیت اسمی آن بیشتر گردد با بالاتر رفتن میزان ھوا، مقدار سوخت بیشتری را میتوان درون آن تزریق کرد و نتیجتأ قدرت موتور افزایش مییابد.
نکته دارای اھمیت این است که شروع عملکرد سامانه توربوشارژ از دور موتور ۱۷۰۰ دور در دقیقه به بالا می باشد. لذا در زمان حرکت در ترافیک و زمان ھایی که نیازی به قدرت بالا نمیباشد، موتور مانند موتورھای معمولی عمل مینماید و فقط در زمان نیاز به قدرت زیاد توربوشارژ وارد عمل میگردد و توان موتور را افزایش میدھد؛ این به آن معنی است که به عنوان مثال موتور ۱۸۰۰ سی سی توربو در ترافیک شھری مانند موتور معمولی ۱۸۰۰ سی سی عمل میکند ولی در دور موتور بالاتر از ۱۷۰۰ مانند موتور ۲۴۰۰ سی سی قدرت تولید میکند. این موضوع سبب میگردد راندمان کلی این موتورھا بدلیل احتراق کاملتر سوخت در قیاس با موتورھای معمولی بھبود قابل ملاحظهای داشته باشد.
دیدگاه خود را بنویسید