بدون شك يكي از خاص ترين و جذابترين غرفه هاي اين دوره نمايشگاه خودرو تهران، غرفه آرين موتور تابان، نماينده رسمي DS فرانسه در ايران است. جذابيت اين غرفه به طراحي و چيدمان خاصش كه مستقيما از فرانسه آمده و با استاندارد اروپايي تنظيم شده محدود نمي شود. همچون سال گذشته غرفه آرين موتور تابان […]
بدون شك يكي از خاص ترين و جذابترين غرفه هاي اين دوره نمايشگاه خودرو تهران، غرفه آرين موتور تابان، نماينده رسمي DS فرانسه در ايران است.
جذابيت اين غرفه به طراحي و چيدمان خاصش كه مستقيما از فرانسه آمده و با استاندارد اروپايي تنظيم شده محدود نمي شود. همچون سال گذشته غرفه آرين موتور تابان امسال نيز در دومين دوره نمايشگاه خودرو تهران با يك اتفاق ويژه همراه بود.
DS با ورودش به بازار ایران، معادلات کلاس خودروهای پریمیوم را بر هم زد. خودروهای لوکس DS با ترکیب خاص و منحصربهفردشان مدت زمان زیادی نیاز نداشتند تا جای خود را میان خریداران ایرانی پیدا کنند. همچنین وجود یک نمایندگی رسمی (آرین موتور تابان) برای این برند در ایران با خدمات پسازفروش مناسب و عملکردی منطبق با سیاستهای اروپایی DS خیال خریداران را راحت کرد. با وجود استقبال مناسبی که از محصولات DS در ایران به عمل آمده، آرینموتور تابان برنامه تنوع بخشیدن به سبد محصولات این برند لاکچری فرانسوی را در ایران دنبال میکند و در همین راستا در هر دوره نمایشگاه خودرو تهران، یک خبر ویژه برای علاقهمندان DS دارد. سال گذشته DS3 در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد و امسال نوبت بزرگترین و لوکسترین شاسیبلند این شرکت، یعنی DS7 است که در کانون توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه خودرو تهران قرار گیرد. DS7 بهعنوان یک آلترناتیو گرانقیمت در مقابل رقبای آلمانی قد علم کرده. لوکسترین شاسیبلند گروه PSA طی مراسمی در پاریس و پس از آن در نمایشگاه ژنو 2017 رونمایی شد. فاصله کم رونمایی این خودرو در کشورهای خارجی و ایران باعث شده تا از این نظر یکی از داغترین اتفاقات نمایشگاه باشد. DS7 در سگمنتی قرار میگیرد که در آن رقبایی همچون بامو X3، لکسوس NX و مرسدسبنز GLC در مقابلاش قرار دارند. طراحی DS7 خاصتر از آن چیزی است که فکر کنید. قسمت جلو آن با کانسپت DS DRIVE که در سال 2014 معرفی شد، شباهتهایی دارد و قسمت عقب آن با نیمنگاهی به کانسپت الکتریکی E-TENSE طراحی شده است.
در طراحی کابین DS7 از اصول اولیه معماری فرانسوی الهام گرفته شده و چیدمان خاص کنسول جلو، پوشش متفاوت صندلیها و در کل دکوراتیو بهشدت لوکس و متمایز کابین در نگاه اول بیننده را جادو میکند. یک صفحه 12 اینچی برای تنظیمات مختلف و کار کردن با سیستم سرگرمی در نظر گرفته شده و یک صفحه دیجیتال نیز پشت فرمان نقش نشاندهندهها را ایفا میکند. ساعت شمار خاص BRM R180 با روشن شدن خودرو از جای خود بیرون میآید و هریک از سرنشینان میتوانند صندلی خود را بهصورت برقی و مستقل تنظیم کنند.
در میان جذابیتهای کابین از سیستم صوتی FOCAL با 14 اسپیکر و کیفیت صدای فوقالعاده هم نباید گذشت. DS7 بر پایه پلتفرم EMP2 که در سایر شاسیبلندهای گروه PSA نظیر پژو 3008، پژو 5008 و سیتروئن C4 نیز مورد استفاده قرار گرفته، ساخته میشود. به همین جهت کابین جاداری دارد و فضای بار 550 لیتریاش خیال سرنشینان را در مسافرتهای دستهجمعی راحت میکند. از میان موتورهای بنزینی عرضه شده برای DS7، نسخه 1.6 لیتری توربو با توان 165 اسببخار برای بازار ایران انتخاب شده. این پیشرانه به لطف تکنولوژی بالا و جفت شدن با گیرباکس هوشمند مصرف سوخت مناسبی دارد. همچنین برخلاف بیشتر خودروهای آلمانی، توربوشارژر پیشرانه DS7 در مقابل بنزین نهچندان با کیفیت ایران مقاوم است. DS7 پیش از عرضه در بازار، طی 15 روز در جادههای ایران و شرایط تحت فشار (اختلاف دما و ارتفاع و…) تست شده و مسافت بیش از 6 هزار کیلومتری را تست کرده است.
دیدگاه خود را بنویسید