پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

MG GS

ام جی از تبریز به سمنان و از ((ام جی پارس)) به ((ام جی فردا)) رفت

برند ام جی در ایران با کش و قوس های فراوانی همره بوده. محصولات وارداتی این شرکت پس از چند سال عرضه در بازار ایران طلسم شدند و تشکیلات مدیا موتور به یکباره برچیده شد. ام جی پارس که قرار بود در ایران به تولید محصولات ام جی مشغول شود و به عنوان جوینت ونچر […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

برند ام جی در ایران با کش و قوس های فراوانی همره بوده. محصولات وارداتی این شرکت پس از چند سال عرضه در بازار ایران طلسم شدند و تشکیلات مدیا موتور به یکباره برچیده شد. ام جی پارس که قرار بود در ایران به تولید محصولات ام جی مشغول شود و به عنوان جوینت ونچر ام جی در ایران معرفی شده بود و در همین راستا کارخانه ای نیز در تبریز تاسیس کرده بود هم در این مسیر ناکام ماند. این شرکت که قرار بود محصول تولیدی اش را در اواخر سال 95 عرضه کند، پس از چند نوبت بد قولی، عرضه ام جی 360 به عنوان نخستین محصولش را به اواخر مرداد سال جاری کشاند. سرانجام سایک موتور چین تصمیم گرفت شریک خود در ایران را تغییر دهد و حالا با قرار گرفتن ام جی در ید خانواده گرامی، قرار است محصولات این دورگه چینی-انگلیسی در سایت سمنان و در شرکت (ام جی فردا) تولید شوند.

شرکت ام جی چین که پیش از این در تبریز تحت عنوان ام جی پارس قرار بود به تولید خودرو در ایران مشغول شود، شریک ایرانی خود را عوض کرده و از این پس با خانواده گرامی در سایت سمنان شراکت خواهد کرد.

نیمه اول سال ۹۵، سایک موتور چین و آذویکو، جوینت ونچر ام جی پارس موتور را تشکیل دادند تا پای این خودروساز قدرتمند چینی برای تولید به تبریز باز شود اما گویا همان طلسمی که در واردات محصولات ام جی به ایران افتاد، دامن گیر تولید خودروهای این برند نیز شد.

قرار بود اولین محصول این شرکت ام جی ۳۶۰ باشد و در بهمن ماه سال ۹۵ به بازار عرضه شود اما نه تنها تا پایان سال ۹۵ خبری از تولید این خودرو نشد بلکه تغییر زمان آن هم کمکی به حال خوش قول بودن ام جی پارس نکرد و سرانجام محصولی که قرار بود تا خرداد ۹۶ به بازار عرضه شود، به پایان مرداد ماه رسید.

از سوی دیگر همزمان با این بدقولی ها خبرهای تایید نشده ای مبنی براینکه سایک موتور به دنبال تغییر شریک خود در ایران است به گوش می رسید که بالاخره پس از پنج ماه این خبر تایید شد و آخرین اخبار حاکی از به نتیجه رسیدن ام جی با خودروسازی فردا سمنان است.

شرکت خودروسازی فردا، با سرمایه گذاری خانواده گرامی، فروردین ماه سال جاری در سمنان کار خود را آغاز کرد و در ابتدا قرار بود به تولید سمند بپردازد. حالا پس از اینکه ام جی نتوانست با شریک پیشین خودش به تولید ادامه دهد، مذاکراتش را در سمنان ادامه داده و از سال 98 روند تولید مشترک آنها آغاز خواهد شد.

خودروسازی فردا، تا سال 98 نسبت به تولید سمند به ایران خودرو متعهد بوده و پس از آن محصولات ام جی به خطوط تولیدش خواهند رفت. با توجه به اینکه سرانجام واردات ام جی همچنان نامعلوم است، امید می رود دست کم تولید این دو رگه چینی- انگلیسی که در دوره ای توانست بازار خوبی هم در ایران داشته باشد، با خودروسازی فردا، به سرانجام رسد.

با حضور محصولات ام جی در خط تولید سمنان، قدرت یکی از اصلی ترین خانواده های واردات خودرو در کشور افزایش پیدا می کند و می توانند سهم خوبی را در بازار تولید نیز تجربه کنند. سال گذشته ام جی اعلام کرده بود که برنامه تولید محصولات زیادی را در ایران دارد. ام جی ۳۶۰، RX5 و… از محصولاتی هستند که تا پایان سال ۹۷ می توانند رنگ جاده های ایران را به خود ببینند.

منبع: خودروکار

انگلیسی چینی شده بیشتر در نشیب است تا فراز/چالش های برند ام جی در ایران

مونتاژ قطره چکانی محصولات ام جی در ایران/ سرنوشت شوالیه چینی شده به کجا می رسد؟

چهار چرخ ( ام جی ) روی هوا/ سرنوشت مبهم محصولات ام جی در ایران

بررسی فنی MG GS

سال آینده منتظر MG RX5 باشید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی