پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تست کیفیت نیسان

تست نیسان توسط خانم رُز! / با تست ها کیفیت نیسان در خط تولید آشنا شوید

احتمالا شما هم جزء آن دست از افرادی هستید که تصورتان از تست کیفیت خودرو، حرکت کردن یک خودرو در مسیرهای ناهموار و ترکیبی داخل یک پیست است. اما این تست تنها پروسه ای نیست که متخصصان کیفیت برای یک محصول تعریف می کنند. زیرا یک خودرو و قطعاتش قبل از ورود به بازار حدود […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۸ آذر ۱۳۹۶

احتمالا شما هم جزء آن دست از افرادی هستید که تصورتان از تست کیفیت خودرو، حرکت کردن یک خودرو در مسیرهای ناهموار و ترکیبی داخل یک پیست است. اما این تست تنها پروسه ای نیست که متخصصان کیفیت برای یک محصول تعریف می کنند. زیرا یک خودرو و قطعاتش قبل از ورود به بازار حدود 50 تست کلی و 200 تست جزئی را پشت سر می گذارند. نیسان یکی از پیشتازان برگزاری تست های کیفی است و به همین دلیل خودروهای این برند از کیفیت تولید و دوام بالایی برخوردار هستند. از این رو نیسان در ایالت میشیگان آمریکا سال هاست که مرکز تست دوام و کیفیت خود را راه اندازی کرده است و خودروهای این کمپانی در این مرکز پیوسته مورد تست قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:

به طور مثال در زمان تست نفوذ صدا به داخل خودرو ( vehicle internal noise test) از سنسورهای متعددی استفاده می شود که به جز صدای باد، صدای لاستیک ها در برخورد با زمین و صدای پیشرانه در کابین، چندین و چند تست دیگر نیز انجام می شود. این تست ها گاهی به صورت استاتیک ( ایستا) و گاهی به صورت دینامیک ( در حال حرکت) صورت می گیرد.

تست کیفیت نیسان (1)

نیسان یکی از پیشتازان برگزاری تست های کیفی است و به همین دلیل خودروهای این برند از کیفیت تولید و دوام بالایی برخوردار هستند. از این رو نیسان در ایالت میشیگان آمریکا سال هاست که مرکز تست دوام و کیفیت خود را راه اندازی کرده است و خودروهای این کمپانی در این مرکز پیوسته مورد تست قرار می گیرند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در این مرکز روباتی وجود دارد که نیسانی ها آن را رُز می نامند. رز وظیفه دارد در طول یک روز 14 هزار بار درب های یک خودرو را باز و بسته کند. اگر بدانید در طول 10 سال به طور متوسط درب های یک خودرو حدود 45 هزار بار باز و بسته می شوند، باید گفت رُز تنها 3 روز زمان نیاز دارد تا درب های یک خودرو را به اندازه 10 سال باز کند و ببندد! این یعنی به طور متوسط روز در هر 6 ثانیه باید یک بار یکی زا درب های را باز کند و ببندد. این روبات 1.5 تنی که بر روی یک ریل حرکت می کند، تنها یکی از صدها روباتی است که در این مرکز خودروهای نیسان را مورد تست و ارزیبای کیفی قرار می دهند.

به این ترتیب ده ها سنسوری که در درب های نیسان، داخل کابین  و بیرون از کابین روی بدنه نصب شده اند، می توانند اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار طراحان و مهندسین بخش فنی قرار بدهند تا در صورت بروز کوچک ترین اشکالی، مشکل قبل از ورود خودرو به بازار رفع شود. به همین دلیل نیسان یکی از باکیفیت ترین خودروهایی است که در جهان تولید می شود.

تست کیفیت نیسان

البته تست های مختلف دیگری در این مرکز و دیگر مراکز تست کیفیت خودرو در جهان انجام می شود که بسیار پیچیده هستند و از ان جمله می توان به تست های هومولوگیشن ( شناسایی رفتار دینامیکی و پایداری خودرو)، پلیمر و نساجی ( مربوط به مواد لاستیک، پلاستیک و کامپوزیت)، ماشین های الکتریکی ( قطعات الکترونیکی خودرو)، شرایط محیطی ( دما، رطوبت، گرد و خاک و…) و چنید و چند تست دیگر اشاره کرد.

برندگان رقابت آکادمی مهندسی اینفینیتی در سال ۲۰۱۷

نمایندگی برتر فروش و خدمات پس از فروش شرکت جهان نوین آریا معرفی شد

سپر ايمني نیسان حافظ شماست

حضور نیسان به عنوان اولین خودروساز ژاپنی در مسابقات فرمول E

نیسان لیف تمام الکتریکی با سبدی از بهترین نوآوری ها

با قابلیت های حرکتی نیسان ایکس تریل بیشتر آشنا شوید

امکان تست درایو نیسان ایکس تریل پیش از خرید

یک روح در ۲ بدن!/ مقایسه و بررسی نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس

سربلند مثل ایکس تریل / مروری بر عملکرد شاسی بلند نیسان در تست های تصادف

فناوری پروپایلوت، عصای دست رانندگان نیسان در ترافیک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی