پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت بنلی TNT250

بررسی موتورسیکلت بنلی TNT250 / ایتالیایی چینی شده!

موتورسیکلت بنلی TNT250 یکی از گزینه های خوش چهره و جذاب این روزهای بازار است که با سبکی ایتالیایی طراحی شده و بدنه ای عضلانی دارد. کمپانی ایتالیایی بنلی که سابقه قابل توجهی در موتورسیکلت سازی دارد، ساخت موتورسیکلت های کم حجم خود را برون سپاری کرده و این محصولات توسط KEEWAY و در کشور چین […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۵ تیر ۱۴۰۰

موتورسیکلت بنلی TNT250 یکی از گزینه های خوش چهره و جذاب این روزهای بازار است که با سبکی ایتالیایی طراحی شده و بدنه ای عضلانی دارد. کمپانی ایتالیایی بنلی که سابقه قابل توجهی در موتورسیکلت سازی دارد، ساخت موتورسیکلت های کم حجم خود را برون سپاری کرده و این محصولات توسط KEEWAY و در کشور چین تولید می شوند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:

کمپانی بنلی یکی از باسابقه‌ترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در دنیاست. از اوایل قرن 20میلادی، شروع به ساخت انواع موتورسیکلت‌ها کرده و نامی آشنا در بازار است. در حدود یک سال پیش، خبرهایی از ورود این برند معتبر با نمایندگی یکی از شرکت‌های واردکننده که پیش از این با واردات چندین نمونه از موتورهای اروپایی، در دسته واردکنندگان خوش‌نام جای دارد، به گوش رسید و سه مدل از نمونه‌های ارزان‌قیمت این برند به طور رسمی معرفی و عرضه شد. اما از آن‌جایی که همیشه پای چینی‌ها وسط است، یک استعلام ساده کافی بود تا متوجه شویم که حتی یک پیچ از این موتورسیکلت نیز ساخت برند معتبر بنلی نیست و این فقط یک مانور تبلیغاتی است.

موتورسیکلت بنلی TNT250

بنلی چندین سال گذشته بر اساس یک طرح تجاری برای ورود به بازار ارزان‌قیمت‌ها، تصمیم به برون سپاری موتورهای کم‌حجم خود گرفت و این وظیفه را بر عهده کارخانه KEEWAY چین گذاشت. موتورسیکلت‌های وارد شده به ایران نیز کاملا ساخت این کمپانی چینی هستند. از پیشینه کوتاه این موتورها که بگذریم با توجه به قیمت مناسب و چهره قابل‌قبول، بازخورد بسیار خوبی از فروش موتورهای KEEWAY در همین مدت کوتاه دریافت شده‌است.

مدل تی‌ان‌تی 250، از یک پیشرانه چهارزمانه دوسیلندر موازی مایع‌خنک بهره می‌برد و در نهایت 31 اسب بخار قدرت دارد. به ازای هر سیلندر 4سوپاپ در نظر گرفته شده که به وسیله یک جعبه دنده شش سرعته، قوای حرکتی خود را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. سیستم سوخت‌رسانی آن نیز انژکتوری برقی EFI است. در شکل ظاهری آن، کمتر نقصی را می‌توان وارد کرد و با وجود یک طرح عضلانی به سبک ایتالیایی، چیزی کم از چهره‌های روز دنیا ندارد. کمک‌فنرهای جلو به صورت تلسکوپی معکوس طراحی شده‌اند که با مهار فشار واردشده، نرمی زیادی را برای سواری موتور به ارمغان می‌آورد.

در بخش عقبی نیز، فلاپ‌های چندتکه مجزا، اگزوز کوتاه با فاصله کم نسبت به بخش زیرین بدنه، در کنار کمک‌فنرهای تکی با استحکامی قابل قبول و شاسی آرماتوربندی شده حرفی برای گفتن در این کلاس از موتورسیکلت‌ها را باقی نمی‌گذارد. در سامانه ترمزها نیز هر دو قسمت از نوع دیسکی هستند و عملکرد بسیار خوبی دارند. همان‌طور که می‌دانید این موتور با حجم پیشرانه 250 سی‌سی در دسته موتورهای استریت یا خیابانی قرار می‌گیرد و با توجه به این نکته، مجموعا راضی کننده است. پس استقبال گسترده از موتورسیکلت‌های بنلی چندان بی‌دلیل نیست و امیدواریم کیفیت قطعات و هم‌چنین وجود قطعات یدکی در بازار نیز به گونه‌ای تامین شود که جایگاه مناسب این برند در بازار ایران را مخدوش نکند. البته از این موضوع هم نباید غافل بود که قیمت رقابتی این موتورها مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در فروش بالای آن‌هاست. یک موتورسیکلت بنلی TNT250 صفر کیلومتر را می‌توان با قیمت 22 میلیون تومان خریداری کرد.

موتورسیکلت بنلی TNT250

رقبای موتورسیکلت بنلی TNT250 در بازار

پیشنهاد نهایی

به نظر می‌رسد که این کمپانی چینی، آبروداری کرده و این موتورسیکلت را نزدیک به استانداردهای جهانی تولید کرده است. قیمت مناسب، چهره جذاب و عملکرد فنی درخور کلاس خیابانی، این موتورسیکلت را به گزینه‌ای منطقی در بازار تبدیل کرده‌است.

مشخصات فنی موتورسیکلت بنلی TNT250

پیشرانه: 250سی‌سی دو سیلندر

قدرت: 31 اسب بخار

سیستم سوخت‌رسانی: انژکتوری EFI

ترمزها: جلو و عقب دیسکی

گنجایش مخزن سوخت: 18 لیتر

موتورسیکلت های برقی بازار را بیشتر بشناسید (بررسی کامل + جدول مشخصات فنی)

بررسی موتور سیکلت آپاچی در بازار ایران

واردات موتورسیکلت‌های بنزینی به چه شکل است؟

تخلفات موتورسیکلت ها از امروز به صورت مکانیزه ثبت می شود

ثبت تخلف موتورسیکلت های پایتخت توسط دوربین (شروع از اول آذر ماه)

شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری تحت عنوان انژکتور! مقصر کیست؟

پتانسیل تولید موتورسیکلت با برند ایرانی (مصاحبه اختصاصی با رئیس انجمن موتورسیکلت)

قیمت روز انواع موتور سیکلت در بازار کشور

موتورلانس ، وسیله‌ای جدید برای سرعت بخشیدن به خدمات اورژانس

صدور مجوز شماره‌گذاری برای ۷ موتورسیکلت برقی

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • افصل | 24/06/1402 در 16:39

    آخر امروز منتظر موتور بنلی سفید 250 مفید هدیه ادرس فرستادن منتطر

کیوسک مطبوعاتی