پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوسانگ GTR250

بررسی موتورسیکلت هیوسانگ GTR250 / مسافری از کره!

وقتی استفاده از موتورسیکلت برای انجام امور روزمره به میان می‌آید، پارامترهایی چون دوام قطعات، کیفیت و خدمات پشتیبانی شرکت سازنده یا واردکننده اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند. بنابراین در کلاس خیابانی موتورسیکلت‌ ها حتما باید به این قبیل موراد توجه بیش‌تری داشت. هیوسانگ از برندهای مطرح دنیای موتورسیکلت‌ ها و اهل کره جنوبی است. یکی […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۶ آذر ۱۳۹۶

وقتی استفاده از موتورسیکلت برای انجام امور روزمره به میان می‌آید، پارامترهایی چون دوام قطعات، کیفیت و خدمات پشتیبانی شرکت سازنده یا واردکننده اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند. بنابراین در کلاس خیابانی موتورسیکلت‌ ها حتما باید به این قبیل موراد توجه بیش‌تری داشت. هیوسانگ از برندهای مطرح دنیای موتورسیکلت‌ ها و اهل کره جنوبی است. یکی از به روزترین موتورسیکلت های استریت در بازار ایران، هیوسانگ GTR250 است که به کیفیت مناسب شناخته می شود و ایراد چندانی از آن گزارش نشده است.

موتورسیکلت‌های هیوسانگ از سال 88 به بازار راه پیدا کردند و بعد از یک پاس‌کاری در حال حاضر توسط کویرموتور مونتاژ شده و عرضه می‌شوند. از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به جز چندین اشکال کوچک که بیش‌تر به مونتاژ قطعات مربوط می‌شود، مشکل عمده‌ای از آن‌ها گزارش نشده‌است. هیوسانگ GTR250  ، از پیشرانه 250سی‌سی وی شکل با زاویه 75 درجه بهره گرفته که توانایی تولید 28 اسب بخار را در 10هزار دور بر دقیقه را دارد و گشتاوری برابر با 22.6 نیوتن‌متر تولید می‌کند. حداکثر سرعتی که برای این مدل از هیوسانگ به ثبت رسیده 175 کیلومتر بر ساعت است. مشخصات فنی در بخش قوای محرکه‌اش با توجه به وزن 176 کیلوگرمی‌ روی کاغذ قابل قبول است اما در عمل شتاب‌گیری نه‌چندان مهیج آن، راکب را ناامید می‌کند. با این توصیف حریفان قدری را حتی از میان هم‌نوعانش در کنار خود می‌بیند که کار را برای رقابت در بازار به مراتب سخت‌تر کرده‌است.

هیوسانگ GTR250

البته می‌توان هیوسانگ جی‌تی‌آر 250 را موتورسیکلتی به روزتر نسبت به مدل‌های دیگر این کمپانی دانست. سیستم سوخت‌رسانی در این موتور انژکتوری است و از سامانه کنترل الکترونیک پاشش سوخت (EFI)  بهره‌مند است. جعبه دنده از نوع 5سرعته به خدمت گرفته شده و کلاچ چندصفحه‌ای غوطه‌ور در روغن آن را همراهی می‌کند. با وجود این گیرباکس و پیشرانه قوی، از شتاب اولیه که بگذریم، با موتورسیکلتی سرعتی مواجه هستیم. مشخص است که برای هماهنگی و کنترل این سرعت، نیاز به ترمزهای قدرتمند کاملا حس می‌شود. دو عدد دیسک 300 میلی‌متری برای چرخ‌های جلو و یک دیسک‌ 230 میلی‌متری به همراه سیلندرهای دوپیستونی وظیفه ترمزگیری را بر عهده دارند و عملکردشان رضایت‌بخش است. از نظر ظاهر به جرات می‌توان گفت که چیزی از ابهت موتورسنگین‌ها کم ندارد. لاستیک‌های بزرگ، اگزوز زیبا و کشیده با وجود رنگ بسیار باکیفیت و فلاپ‌های حجیم جذابیت نمای ظاهری را دوچندان کرده‌است.

هیوسانگ GTR250

این موتور مونتاژشده توسط کویرموتور به خوبی پشتیبانی می‌شود و در صورت خرید نمونه صفرکیلومتر آن تا 2000 کیلومتر یا 2 ماه(هر کدام زودتر اتفاق بیفتد.) از بابت هزینه‌های احتمالی گارانتی خواهیدبود. این مدل در رنگ‌های قرمز، قرمز و سفید، قرمز و مشکی، قرمز و نقره‌ای، سفید و مشکی ارائه می‌شود و در قسمت تجهیزات اضافی، اگزوز حرفه‌ای Arrow توسط کویرموتور قابل نصب است. هیوسانگ جی‌تی‌آر 250 در حال حاضر برای نمونه صفرکیلومتر 20 میلیون تومان و دست‌دوم‌های کم‌کارکرد بین 15 تا 18 میلیون تومان قیمت دارد.

پیشنهاد نهایی

شاید برای خیلی از موتورسوارها شتاب‌گیری اولیه موتورسیکلتی با این مشخصات، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار در خریدشان باشد که در این صورت با توجه به رقبای موجود در بازار خرید این موتورسیکلت را پیشنهاد نمی‌کنیم.

هیوسانگ GTR250

مشخصات فنی موتورسیکلت هیوسانگ GTR250

پیشرانه: 250سی‌سی دو سیلندر

قدرت: 28 اسب بخار

سیستم سوخت‌رسانی: انژکتوری EFI

ترمزها: دو دیسک در جلو و یک دیسک در عقب

گنجایش مخزن سوخت: 17 لیتر

نکات مثبت

هندلینگ خوب

ترمزهای قوی

سیستم تعلیق مناسب

کیفیت بالای قطعات

نکات منفی

شتاب‌گیری ضعیف

سنگینی بدنه

امکانات هیوسانگ GTR250

سرعت سنج دیجیتالی

استارتر الکتریکی

بررسی موتورسیکلت کی تی ام دوک 250 / ظاهر ناآرام با قلبی آرام

بررسی موتورسیکلت بنلی TNT250 / ایتالیایی چینی شده!

موتورسیکلت های برقی بازار را بیشتر بشناسید (بررسی کامل + جدول مشخصات فنی)

بررسی موتور سیکلت آپاچی در بازار ایران

واردات موتورسیکلت‌های بنزینی به چه شکل است؟

تخلفات موتورسیکلت ها از امروز به صورت مکانیزه ثبت می شود

ثبت تخلف موتورسیکلت های پایتخت توسط دوربین (شروع از اول آذر ماه)

شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری تحت عنوان انژکتور! مقصر کیست؟

پتانسیل تولید موتورسیکلت با برند ایرانی (مصاحبه اختصاصی با رئیس انجمن موتورسیکلت)

قیمت روز انواع موتور سیکلت در بازار کشور

موتورلانس ، وسیله‌ای جدید برای سرعت بخشیدن به خدمات اورژانس

صدور مجوز شماره‌گذاری برای ۷ موتورسیکلت برقی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی