پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شورولت کوروت برقی

معرفی شورولت کوروت GXE برقی/ عضلانی معروف بی سر و صدا قدرت نمایی می کند!

اگر از علاقه مندان به خودرو یا به بیان خودمانی ((عشق ماشین)) هستید، حتما با افسانه ای به نام شورولت کوروت آشنایی دارید. یکی از محبوب ترین خودروهای اسپرت آمریکایی که از سال 1953 تاکنون در هفت نسل مختلف راهی خیابان ها شده و به دلیل عملکرد فنی خیره کننده و قیمت مناسب در مقایسه با […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۹ دی ۱۳۹۶

اگر از علاقه مندان به خودرو یا به بیان خودمانی ((عشق ماشین)) هستید، حتما با افسانه ای به نام شورولت کوروت آشنایی دارید. یکی از محبوب ترین خودروهای اسپرت آمریکایی که از سال 1953 تاکنون در هفت نسل مختلف راهی خیابان ها شده و به دلیل عملکرد فنی خیره کننده و قیمت مناسب در مقایسه با رقبای اروپایی طرفداران زیادی دارد و همیشه به عنوان آلترناتیوی در مقابل خودروهای اسپرت اروپایی شناخته شده است. خودرو آمریکایی است و پیشرانه حجیم و پر سر و صدا! اما این بار داستان متفاوت است. شورولت کوروت معروف را هم برق گرفته و حالا باید بی سر و صدا قدرت حیوانی خود را به نمایش بگذارد.

در اقدامی جالب شرکت Genovation که در زمینه توسعه پیشرانه های سبز فعالیت می کند، قصد دارد نسخه برقی شورولت کوروت نسل هفتم یا همان C7 را در CES 2018 رونمایی کند.

این شرکت آمریکایی پیش از این نیز با ساخت یک پیشرانه برقی برای نسل قبلی کوروت (C6 Z06)، رکوردهای بهترین زمان و حداکثر سرعت در یک مایل را برای خودروهای برقی شکسته بود. حال مقامات این کمپانی ادعا می کنند که کوروت C7 الکتریکی عملکردی به مراتب بهتر از C6 Z06 برقی خواهد داشت.

طبق اطلاعات موجود توسعه نسخه الکتریکی کوروت C7 بیش از دو سال زمان برده و بدون هیچگونه کمک شورولت پروژه آن خاتمه یافته است.

شورولت کوروت برقی

به گفته آقای اندرو سال (Andrew Saul) بنیانگذار و مدیرعامل Genovation، این نسخه از کوروت شتاب صفر تا 60 مایل را در زیر 3 ثانیه محقق کرده و می تواند به حداکثر سرعت بیش از 220 مایل (354 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند.

موتور در نظر گرفته شده برای کوروت GXE توانایی تولید 800 اسب بخار قدرت و 950 نیوتن متر گشتاور را دارد. برخلاف سایر اتومبیل های برقی، وظیفه انتقال قدرت در کوروت الکتریکی بر عهده یک گیربکس هفت سرعته دستی یا جعبه دنده خودکار با پدال های پشت فرمان گذاشته شده است. به دلیل توزیع وزن ایده آل، مقامات Genovation قول عملکردی عالی چه در پیست و چه در خیابان را برای کوروت GXE داده اند.

شورولت کوروت برقی

دست پرورده جدید Genovation اگر چه از لحاظ خروجی موتور، شتاب و سرعت اعداد خیره کننده ای دارد، اما بی عیب هم نبوده و دارای دو نقطه ضعف اصلی است. این خودرو با تکیه بر باتری 60-kWh می تواند فقط 130 مایل (210 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد که به هیچ وجه چشمگیر نیست؛ زیرا اکثر اتومبیل های برقی کنونی براحتی به اندازه دو برابر مسافت یاد شده می توانند طی مسیر کنند.

علاوه بر مسافت قابل پیمایش، قیمت کوروت برقی دیگر نقطه ضعف اصلی آن است، زیرا برای خرید آن باید 750,000 دلار کنار گذاشت که این رقم بیش از 13 برابر نسخه بنزینی است!

شورولت کوروت برقی

کوروت GXE فقط به تعدا 75 دستگاه تولید می شود. این نسخه از کوروت دارای تفاوت هایی با نسخه معمولی است که از جمله آنها می توان به مواردی مثل حذف اگزوزها، استفاده گسترده از فیبر کربن، کالیپرهای ترمز سبز رنگ و سپر جدید جلو اشاره کرد.

گفتنی است پیش از این آئودی نیز پروژه مشابهی را بر روی مدل اسپرت R8 اجرا کرده و یک پیشرانه برقی را جایگزین پیشرانه بنزینی آن نموده بود.

شورولت کوروت برقی

دست پخت ارباب حلقه ها که پسوند e-tron  به آن اضافه شده بود، به دلیل مشخصات نه چندان جالب توجه و البته قیمت نجومی 1 میلیون یورویی نتوانست در بازار موفق ظاهر شود.

در مقایسه با کوروت GXE، آئودی R8 e-tron در همه زمینه ها بجز شعاع حرکتی 450 کیلومتری ضعیف تر بود. حال باید منتظر ماند و دید که کوروت برقی چه سرنوشتی پیدا می کند.

لکسوس افتخاری دیگر آفرید

رونمایی غیرمنتظره از مک‌لارن سنا

بوگاتی شیرون در کدام کشورها فروش بیشتری دارد؟

بی وای دی تانگ 2018 به بازار می آید/ فرزند درشت هیکل بی وای دی با لباس جدید

” آریا ” ابر خودرو آمریکایی

تویوتا برای سال 2030 چه استراتژی را دنبال می کند؟

تویوتا FT-AC برای ماجراجویان

تجربه رانندگی با پورشه 911 توربو

معرفی ب ام و i8 رودستر/ سفینه ای با سقف نرم!

لامبورگینی با اوروس به جمع قدبلندها آمد

مقایسه تویوتا کمری ۲۰۱۸ XSEV6 و هوندا آکورد 2.0T تورینگ ۲۰۱۸

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی