پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بابک صدرایی-مدیر بازاریابی چری

گرمای بازار چینی ها، در زمستان سخت خودروهای وارداتی/گفت و گو با بابک صدرایی مدیر بازاریابی چری

در نظر گرفتن قوانین جدید برای واردات خودرو و افزایش تعرفه ها، باعث شده تا قیمت خودروهای واردات افزایشی چشمگیر داشته باشد و این اتفاق اعث محدودتر شدن متقاضیان این خودروها شود. با افزایش قیمت یک خودرو، قطعا دایره مخاطبان آن محدودتر می شود، و با پایین آمدن قدرت خرید خودروهای وارداتی، خریداران به خودروهای نیمه […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۶ دی ۱۳۹۶

در نظر گرفتن قوانین جدید برای واردات خودرو و افزایش تعرفه ها، باعث شده تا قیمت خودروهای واردات افزایشی چشمگیر داشته باشد و این اتفاق اعث محدودتر شدن متقاضیان این خودروها شود. با افزایش قیمت یک خودرو، قطعا دایره مخاطبان آن محدودتر می شود، و با پایین آمدن قدرت خرید خودروهای وارداتی، خریداران به خودروهای نیمه لوکسی روی می آورند که اغلب از چینی های با کیفت هستند و در چنین شرایطی انتخایشان گزینه منطقی تری از قبل به نظر می رسد. در همین رابطه گفت و گویی با بابک صدرایی (مدیر بازاریابی چری در ایران) داریم تا نظر ایشان را در این رابطه جویا شویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو

با توجه به افزایش قیمت خودروهای وارداتی و پایین آمدن قدرت خرید خریداران این خودروها، آینده بازار را چطور پیش بینی می کنید؟ این اتفاق چه تاثیری بر بازار خودروهای چینی خواهد داشت؟

افزایش تعرفه ها و اتفاقات اخیر قطعا صدمات زیادی به واردکننده های خودرو وارد می کند. اما افزایش خودروهای خارجی در مقایسه با ثبات قیمت خودروهای داخلی باعث شده تا بخشی از متقاضیان بازار به این سمت بیایند. طی این سال ها خودروهای چینی همواره در مسیر پیشرفت بوده اند و رشد کیفیت قابل توجهی داشته اند، این اتفاق باعث شده تا اطمینان خریداران نسبت به این خودروها بالا رود و حتی به خودروهای چینی بالای 100 میلیون تومان هم روی خوش نشان دهند. با توجه به این موارد، در چنین شرایطی فضا برای خودروهای چینی مساعدتر از قبل است. چری اولین برند خودروساز چینی در بازار ایران است و در این چند سال جای خود را در بازار ایران پیدا کرده و همواره مسیری رو به پیشرفت داشته است. حتی پیش از گرانی خودروهای وارداتی، استقبال از خودرویی همچون چری تیگو7 با قیمت بیش از 100 میلیون تومان نشان داد که اطمینان مشتریان به برند چری قابل توجه است و حالا در این شرایط، این مقبولیت بالاتر می رود. به این دلیل که مشتری به این نتیجه می رسد چرا باید بیش از 100 میلیون تومان هزینه بیشتر برای خرید خودرویی وارداتی کرد، در حالی که یک خودرو داخلی همچون تیگو7، با قیمتی به مراتب پایین ترف همان ویژگی ها را در اختیار قرار می دهد؟

وضعیت تیگو7 را در بازار ایران چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا استقبال از این خودرو در حد انتظارات شما بوده است؟

چری تیگو7 اولین خودروی چینی بود که در رنج قیمت 130 میلیون تومان عرضه شد. یعنی قیمت بالاتر از دیگر خودروهای چینی بازار داشت. استقبال از این خودرو در ایرانف مسئولان چری را نیز سورپرایز کرده و می توان گفت موفقیت تیگو7 در بازار خودروهای لوکس، نشان از اطمینان و رضایت مردم نسبت به این خودرو دارد و باید گفت تیگو7 رهبر بازار خودروهای چینی لوکس به شمار می رود.

در سال 96، برند چری در ایران بسیار فعال بود و چند محصول جدید را به بازار معرفی کرد که از جدیدترین آن ها می توان به چری آریزو5 توربو و چری تیگو7 اشاره کرد. با توجه به این عملکرد، توقع متقاضیان در سال 97 بیشتر خواهدبود. چه برنامه ای برای گسترش سبد محصولات چری در سال 97 در نظر گرفته اید؟ همچنین خودروهایی همچون چری آریزو5 و تیگو7 در کمترین فاصله زمانی از معرفی در بازارهای خارجی در ایران عرضه شده اند، آیا این روند را ادامه خواهید داد؟

حسن خوب برند چری این است که در ایران مرکز تحقیقات و توسعه تاسیس کرده و بازار ایران را رصد می کند. به همین دلیل همواره محصولاتی به بازار عرضه می کند که خلاء شان حس می شود و مورد نیاز خریداران هستند. در حال حاضر تنوع سبد محصولات چری در ایران مناسب است و بدون شک در سال 97 نیز در راستای گسترش این سبد و معرفی محصولات جدید قدم برمی داریم. آریزو5 و تیگو7 از نظر فاصله زمانی معرفی در بازارهای جهانی و عرضه در بازار ایران رکورددار هستند و در آینده نیز این رکورد حفظ و تکرار خواهد شد.

در نمایشگاه خودرو تهران چری آریزو5 الکتریکی را به نمایش گذاشتید. در شرایطی که هوای کلان شهرها روز به روز الوده تر می شود و خودرو برقی روی خط تولید خودروسازان داخلی قرار ندارد، حضور خودرویی همچون آریزو5 الکتریکی را باید به فال نیک گرفت. برنامه تان برای عرضه این خودرو برقی در بازار چیست؟

چری برندی فعال در بحث خودروهای الکتریکی و پاک به شمار می رود و در سبد محصولات اش خودروهای برقی و پاک کم نیستند. هدف ما معرفی این خودرو در بازار ایران است تا علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست و ترویج فرهنگ استفاده از خودروهای پاک، تکنولوژی ساخت این خودرو برقی را نیز به کشور وارد کنیم. اما عرضه این خودرو در ایران، نیازمند حمایت های دولت و مهیا کردن زیرساخت های لازم است.

در انتها از وضعیت تولید محصولات چری در ایران برایمان بگویید و اگر پیغامی دارید، از این طریق به مخاطبان و فعالان و تصمیم گرندگان صنعت خودرو انتقال دهید:

قرارداد چری با مدیران خودرو، قرار جوینت ونچر است و می تواند آورده های زیادی برای صنعت خودرو داشته باشد. داخلی سازی محصولات ما باید افزایش یابد، اما تصمیم گیرندگان صنعت خودرو نیز باید معقولانه تر و سنجیده تر عمل کنند. ما علاوه بر عرضه محصولات به روز و متنوع، با تولید این خودروها در کشور به اشتغال زایی نیز کمک می کنیم. در حال حاضر با قطعه سازان داخلی همکاری داریم و در آینده باید این همکاری ها افزایش یابد. تولید محصولات به روز در ایران، علاوه بر انتقال تکنولوژی به صنعت خودرو کشور، باعث سرمایه گذاری بیشتر در این بخض صنعت شده و از همه نظر می تواند اتفاقی خوبی را برای کشور رقم بزند. مسئولان به دنبال سرمایه گذاری جدید باشند، اما به در جهت حفظ سرمایه گذاری های قبلی، به آن ها بها بدهند.

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 40/ ((فیلم )) مصاحبه جوان خودرو با بابک صدرایی ، مدیر بازاریابی برند چری در ایران

از زمین تا ماه با ام وی ام X33 / X33 هایی که بیشترین پیمایش را دارند جایزه می گیرند!

بررسی فنی ام وی ام 315 / در جست و جوی تنوع

چری تیگو 5 پلاک می شود/ تکذیبیه مدیران خودرو در مرود توقف شماره گذاری بعضی محصولاتش

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 51/ چری آريزو ٥ الكتريكي، سورپرايز مديران خودرو براي نمايشگاه

مدیران خودرو سربلند در عمل به تعهدات خود/ چری تیگو7 آماده تحویل به مشتریان

هانیوالِ آمریکا تولیدکننده توربوشارژر پیشرانه های چری

چری آریزو 5 توربو آزمایش فنی شد + عکس

تست فنی چری تیگو7 در پیست آزادی + تصاویر

چری ، در راه جهانی شدن/ تیگو7 نماد دگرگونی چری در عرصه جهانی

اولین نماینده قد بلند چری برای حضور در اروپا/ معرفی چری Exeed TX

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی