پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آرم فولکس واگن

فولکس واگن پرفروش ترین خودروساز جهان

فولکس واگن با پیشی گرفتن از تویوتا، در نیمه اول سال ۲۰۱۵ پرفروش ترین خودروساز جهان شد. تویوتا اعلام کرد در مدت شش ماه تا پایان ژوئن 5.02 میلیون خودرو فروخته است اما فولکس واگن در مدت مذکور حدود 200 هزار خودرو بیشتر از این شرکت چند ملیتی فروخته است. این در حالی است که […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

فولکس واگن با پیشی گرفتن از تویوتا، در نیمه اول سال ۲۰۱۵ پرفروش ترین خودروساز جهان شد.

    تویوتا اعلام کرد در مدت شش ماه تا پایان ژوئن 5.02 میلیون خودرو فروخته است اما فولکس واگن در مدت مذکور حدود 200 هزار خودرو بیشتر از این شرکت چند ملیتی فروخته است. این در حالی است که فولکس واگن قصد دارد وارد بازار ایران شود.

    فولکس واگن از تقاضا برای خودرو در اروپا که سریعترین روند رشد را در پنج سال و نیم گذشته داشته، سود برده است. رشد بازار اروپا کندی رشد فروش در چین را که بزرگترین بازار این شرکت به شمار می‌رود، جبران کرده است با اینهمه این خودروساز آلمانی برای رسیدن به هدف سال 2007 خود که تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز جهان است، باید در برابر افت تقاضا در چین دوام بیاورد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، فروش کل صنعت خودرو در آمریکا تنها 4.4 درصد در نیمه اول سال 2015 رشد کرده است به همین دلیل این بازار را در مسیر کمترین رشد سالانه از زمان آغاز احیا قرار دارد.

    با کند شدن رشد اقتصادی و ریزش بازار سهام در چین فروش خودروهای سواری در ماه ژوئن برای نخستین بار در دو سال گذشته کاهش یافت. به گفته تحلیلگران موسسه سانفورد سی برن اشتاین، خودروسازان جهانی برخلاف سالهای گذشته که برای ساخت کارخانه‌های جدید در چین شتاب داشتند، امسال خودروهای کمتری در این کشور تولید می‌کنند.

    برخلاف روند بازار چین، فروش تویوتا در این کشور 42 درصدی در ژوئن و 10 درصد در نیمه اول سال رشد کرد و به 512 هزار و 800 دستگاه رسید. در مقابل فروش فولکس واگن در چین در شش ماه اول 3.9 درصد کاهش یافت و به 1.74 میلیون دستگاه رسید.

    اما فروش فولکس واگن در آلمان و اروپای غربی به کمک مدلهایی مانند سدان پاسات و شاسی بلند پورشه کامپکت ماکان بیش از شش درصد رشد کرد. بر پایه اعلام انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا، ثبت خودروهای تویوتا در اروپا طی مدت مذکور 5.7 درصد رشد کرد.

    در آمریکا رشد فروش تویوتا از کل بازار خودرو بالاتر بود و این شرکت به کمک تقاضا برای خودروهای لکسوس ان ایکس و شاسی بلند کامپکت تویوتا RAV4 توانست رشد فروش 5.6 درصدی را تجربه کند. در مقابل فروش برندهای فولکس واگن، آئودی و پورشه مجموعا 2.4 درصد افزایش داشت.

    هر دو شرکت طی نیمه اول سال در ژاپن بازار کسادی داشتند. فروش برندهای تویوتا و لکسوس 8.2 درصد و دایهاتسو 13 درصد کاهش یافت. فولکس واگن هم با کاهش 17 درصدی فروش در ژاپن روبرو شد.

    مدیر عامل ایران خودرو: بنز به صورت تمام قد وارد ایران می شود.

    ورود خودروسازان خارجی به ایران

    توافق هسته ای صورت گرفت تحول صنعت خودرو در پیش است

    دیدگاه خود را بنویسید

    کیوسک مطبوعاتی