پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پرچم رنو

ایران در جایگاه هشتم بازارهای بزرگ رنو فرانسه

رنو از مهمترین خودروسازان فرانسوی است که از دیرباز تا کنون سهم قابل توجهی از بازار ایران داشته است. تعدادی از محصولات این شرکت داخل کشور به تولید می رسند و تعدادی دیگر که محصولات لوکس تر رنو به شمار می روند، به صورت کاملا وارداتی در بازار عرضه می شوند. رنو های تولیدی در […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۲۸ دی ۱۳۹۶

رنو از مهمترین خودروسازان فرانسوی است که از دیرباز تا کنون سهم قابل توجهی از بازار ایران داشته است. تعدادی از محصولات این شرکت داخل کشور به تولید می رسند و تعدادی دیگر که محصولات لوکس تر رنو به شمار می روند، به صورت کاملا وارداتی در بازار عرضه می شوند. رنو های تولیدی در ایران همواره از پرچمداران کیفیت میان خودروهای ساخت داخل هستند و وارداتی های رنو به لطف سبک جدید طراحی و پیشرفت های قابل توجه، آمار واردات به مراتب چشمگیرتری از قبل دارند.  رنو فرانسه در سال 2017 میلادی بیش از 162 هزار دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده و ایران هشتمین بازار بزرگ این شرکت شناخته شده است.

شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد در سال 2017 میلادی 162 هزار و 79 دستگاه از محصولات خود را در بازار ایران کرده است.

فروش رنو فرانسه به ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن رشد 49.3 درصدی داشته است. رنو در ماه های ژانویه تا دسامبر سال 2016 بالغ بر 108 هزار و 536 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده بود.

بر اساس این گزارش فروش رنو فرانسه به ایران در سال 2017 معادل 4.3 درصد از کل فروش رنو در سطح جهان بوده است. رنو در سال 2017 بالغ بر 3 میلیون و 760 هزار دستگاه از محصولات خود را در جهان به فروش رسانده است.

ایران هشتمین بازار بزرگ رنو در جهان طی این مدت شناخته شده است. فرانسه، روسیه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه و برزیل رتبه های بالاتر ایران در آمار عرضه محصولات رنو به شمار می روند.

باید خاطرنشان کرد که قرارداد با رنو یکی از مهمترین قراردادهای اخیر خودرویی در ایران بوده و طی آن محصولات متنوع تری از این خودروساز فرانسوی به چرخه تولید داخلی اضافه خواهند شد. در حال حاضر تعدادی از محصولات رنو در شرکت ایران خودرو و تعدادی دیگر در پارس خودرو تولید می شوند. به لطف تولید این خودروها در ایران، استانداردها و تکنولوژی های جدیدی به چرخه تولید خودرو داخل کشور اضافه شده است. همچنین نگین خودرو که به عنوان بازوی واردکننده محصولات رنو در ایران شناخته می شود، جدیدترین و پرطرفدارترین محصولات این شرکت از جمله تلیسمان، کولئوس، داستر و در آینده ای نزدیک، مگان را در بازار ایران عرضه می کند. با به اجرا در آمدن قرارداد رنو، داستر و سیمبل نیز داخل کشور به تولید خواهند رسید.

2017 موفق ترین سال حضور رنو در ایران/ رکورد تولید، فروش و سهم رنو پارس از بازار ایران شکسته شد

داستر در پسا فیس لیفت!/ تست و بررسی میدانی رنو داستر 2016

5 ستاره ایمنی در کارنامه رنو مگان جدید + بررسی نسل جدید مگان

تجربه 350 کیلومتر رانندگی با رنو تلیسمان (گزارش)

رنو Kwid برزیلی ایمن تر از Kwid هندی!

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 9/ مگان جدید گل سرسبد رنو در نمایشگاه

یک روح در ۲ بدن!/ مقایسه و بررسی نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس

ترکیب تیم برنده رنو / اروپایی ها در خط اول صنعت خودرو کشور

تولید رنو در پارس خودرو افزایش یافت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی