پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوکسژن U5

ژنِ لوکس! / بررسی فنی لوکسژن U5 محصول جدید آرمان موتور کویر

U5 یکی از جدیدترین و مهمترین حال حاضر لوکسژن به شمار می رود که در نمایشگاه خودرو تهران نیز رونمایی شد. حالا با حضور آرمان موتور در آستانه نمایشگاه خودرو اصفهان، بد نیست نگاهی دقیق تر به لوکسژن U5 تازه وارد داشته باشیم. جوان خودرو بررسی می‌کند: لوکسژن نام برند تازه واردی است که دوران […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۲۸ دی ۱۳۹۶

U5 یکی از جدیدترین و مهمترین حال حاضر لوکسژن به شمار می رود که در نمایشگاه خودرو تهران نیز رونمایی شد. حالا با حضور آرمان موتور در آستانه نمایشگاه خودرو اصفهان، بد نیست نگاهی دقیق تر به لوکسژن U5 تازه وارد داشته باشیم.

لوکسژن U5

جوان خودرو بررسی می‌کند:

لوکسژن نام برند تازه واردی است که دوران پسا تحریم برای بازار ایران به ارمغان آورده و به دلیل سابقه محدود و عدم حضورش در بازار ایران، شاید چندان شناخته شده نباشد. لوکسژن برندی تایوانی است که در سال 2009 به دست یک خانواده متمول تاسیس شد. نام این خودروساز از ترکیب 2 کلمه LUXURY (لوکس) و GENIUS (هوشمند) گرفته شده و در زمره خودروسازانی طبقه بندی می شود که محصولاتشان را با تکیه بر دانش بومی و بدون هیچ گونه کپی کاری و تقلیدی تولید می کنند. البته سابقه فعالیت لوکسژن در صنعت خودرو به سال 1955 و زمانی که وظیفه مونتاژ و تولید محصولات نیسان و میتسوبیشی را برعهده داشت باز می گردد.

لوکسژن (1)

اما از زمانی که لوکسژن وارد گود خودروسازی شده، 2 مدل سدان، 2 مدل کراس اوور و 2 مدل ون تولید کرده و با این روند به نظر می رسد که در چند سال آینده به عنوان یکی از خودروسازان مطرح جهان شناخته شود. شرکت آرمان موتور کویر به عنوان شریک تجاری و نماینده رسمی لوکسژن در ایران شناخته می شود و تنها چند روز مانده به  نمایشگاه  اخیر خودرو تهران، فعالیت رسمی خود را آغاز کرده. آرمان موتور کویر بهترین زمان را برای آغاز فعالیت اش انتخاب کرد و با نمایش محصولات اش در مهمترین رویداد خودرویی کشور، به خوبی سبک خودروسازی لوکسژن را در ذهن علاقه مندان به خودرو ماندگار کرد.

لوکسژن U5

لوکسژن U5

U5 یکی از جدیدترین و مهمترین حال حاضر لوکسژن به شمار می رود که در نمایشگاه خودرو تهران نیز رونمایی شد. حالا با حضور آرمان موتور در نمایشگاه خودرو اصفهان، بد نیست نگاهی دقیق تر به این کراس اوور تازه وارد داشته باشیم.

لوکسژن U5

لوکسژن U5 در دسته کراس اوورها یا شاسی بلندهای کوچک شهری جای می گیرد. این خودرو در اتو شانگهای 2017 رونمایی شد و می توان آن را جدیدترین و داغ ترین محصول لوکسژن در بازار ایران برشمرد که با فاصله کمی از رونمایی در بازار جهانی به کشور راه پیدا کرده است. طراحی U5 کاملا عجیب غریب و منحصر به فرد است و ترکیب 2 رنگ بدنه آن کلکسیون جذابیت های ظاهری اش را تکمیل می کند.

لوکسژن U5

خطوط برآمده و بیرون زده عنصر اصلی تشکیل دهنده شکل ظاهری U5 هستند و فرم کشیده چراغ های جلو تا نزدیک درب ها و چراغ های عقب، همان چیزی هستند که در هیچ کراس اوور دیگری نمی توانید شاهد آن ها باشید. U5 با طول 4395 میلی متر، عرض 1783 میلی متر و طول 1607 میلی متر، خودرویی معقول از نظر اندازه است که هم حس و حال خودروهای شاسی بلند را تداعی می کند و از طرفی برای تردد و استفاده در شهرهای شلوغ گزینه ای مناسب و خوش دست به شمار می رود.

لوکسژن U5

فضای کابین به لطف ابعاد مناسب فضای کافی در اختیار سرنشینان قرار می دهد و یک خانواده 4 نفره می تواند روی راحتی صندلی ها و گنجایش صندوق بار آن حساب کند. صندوق بار 422 لیتر فضا دارد که با خواباندن صندلی عقب، این فضا به 1700 لیتر می رسد. شاسی و اتاق لوکسژن بسیار مستحکم است و کاملا با استانداردها ایمنی نوین مطابقت دارد.

لوکسژن U5

همچنین از 6 عدد ایربگ برخوردار است که خیال سرنشینان کاملا از این نظر راحت شود. دیگر چیزی که داخل کابین جلب توجه می کند، یک صفحه نمایش تبلت مانند 12 اینچی در کنسول جلو است که انصافا کیفیت قابل قبولی دارد. این نمایشگر از نسل چهارم سیستم اطلاعات و سرگرمی +THINK بهره می برد که از نظر سرعت و عملکرد راحت ایرادی به آن وارد نیست.

لوکسژن U5

صفحه نشان دهنده های پیش فرمان نیز به صورت دیجیتالی طراحی شده تا کاملا حس ارتباط با بک خودرو نوین و مد روز به سرنشین دست دهد. لوکسژن U5 از سیستم دید 360 درجه موسوم به دید عقاب برخوردار است که تصاویر را از 6 دوربین پیرامون خودرو دریافت می کند.  کیفیت کلی ساخت کابین و متریال به کار رفته نیز در سطح مطلوبی ارزیابی می شود و مشکل پسندان را راضی می کند.

لوکسژن U5

لوکسژن U5 یک پیشرانه 1566 سی سی D-VVT را در دل خود جای داده که 120 اسب بخار قدرت در دور 6000 و 150 نیوتن متر گشتاور در دور 4200 تولید می کند. نیروی محرکه پیشرانه توسط گیرباکس 7 دنده CVT ساخت سرکت  JATCO ژاپن به چرخ های جلو منتقل می شود. قوای محرکه لوکسژن با وزن 1283 کیلویی متناسب است و به قول معروف گلیمش را از آب بیرون می کشد. شاید U5 آنچنان تند و تیز نباشد، اما مصرف سوخت مناسب پیشرانه کم حجم اش یک گزینه اقتصادی و مقرون به صرفه از آن ساخته است.

2 حالت سواری اکو (اقتصادی) و اسپرت برای U5 تعریف شده و به لطف فرمان برقی بسیار نرم و شعاع گردش 5.7 متر کاملا به درد استفاده در شهرهای شلوغ با خیابان های باریک و جای پارک کم می خورد. آرمان موتور کویر محصولات لوکسژن را 5 سال یا 150 هزار کیلومتر در ایران گارانتی می کند.

 

تایوانی ها با لوکسژن به چرخه خودروسازی ایران می آیند

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره -27/ ((فیلم)) رونمایی محصولات جدید لوکسژن توسط آرمان موتور

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 22/رونمايي محصولات جديد لوكسژن در شهر آفتاب

اسب لوکسژن برای بازار ایران زین شد/ افتتاح نمایشگاه و دفتر مرکزی خودروساز تایوانی در ایران

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 18/تجربه جدید تایوانی ها در بازار ایران-لوکسژن به شهر آفتاب می آید

لوکسژن ، اولین حضور خودروسازی تایوان در ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی