پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازان خودرو

قطعه سازان با چنگ و دندان این صنعت را حفظ کرده اند/ با شرایط فعلی داخلی سازی خودروهای پسابرجامی سخت است

رئیس سابق انجمن قطعه سازان خودرو گفت به علت مسائل کلان کشوری وجود یک سایت گذاری با ثبات در حوزه صنعت و تجارت بخصوص در بحث خودرو که داری یچیدگی های خاص است، وجود ندارد. با شرایط فعلی قطعه سازان با انبوه مشکلات مواجه هستند و با چنگ و دندان این صنعت را حفظ کرده اند و ارتقا […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۳۰ دی ۱۳۹۶

رئیس سابق انجمن قطعه سازان خودرو گفت به علت مسائل کلان کشوری وجود یک سایت گذاری با ثبات در حوزه صنعت و تجارت بخصوص در بحث خودرو که داری یچیدگی های خاص است، وجود ندارد. با شرایط فعلی قطعه سازان با انبوه مشکلات مواجه هستند و با چنگ و دندان این صنعت را حفظ کرده اند و ارتقا سطح کیفی نیازمند نگاه ویژه به این بخش است.

به گزارش خبرنگار جوان خودرو:

رضا رضایی رئیس اسبق انجمن قطعه سازان خودرو در گفت و گو با خبرنگار جوان خودرو در خصوص وضعیت قطعه سازان اظهار داشت: به علت مسائل کلان کشوری وجود یک سایت گذاری با ثبات در حوزه صنعت و تجارت بخصوص در بحث خودرو که داری یچیدگی های خاص است، وجود ندارد.

وی ادامه داد: از بنگاه های اقتصادی به ویژه در بخش قطعه سازی انتظار می رود که با دانش و تکنولوژی رو محصول باکیفیت تولید کند اما مشکل اکثر تولیدکنندگان کشور مسائلی خارج از حیطه آنهاست مثلا بهره بانکی،گردش مالی وتامین نقدینگی مسائل تخصصی نیست و تولیدکننده هم باید به تولید فکر کند و هم به مسائل حاشیه ای،که این مسائل غیر تخصصی وقت بیشتری را هم می گیرد.

رضایی در خصوص تولید قطعات با کیفیت داخلی که توان رقابتی داشته باشد بیان کرد: دانش و مهارت قطعه سازان داخلی در سالهای گذشته رشد قابل توجهی دارد و در کشور قطعه سازان باکیفیت وجود دارد اما تولید رقابتی با نگاه صادراتی به راحتی امکان پذیر نیست. باشرایط فعلی قطعه سازان که با انبوه مشکلات مواجه هستند و با چنگ و دندان این صنعت را حفظ کرده اند و ارتقا سطح کیفی نیازمند نگاه ویژه به این بخش است.

رئیس اسبق انجمن قطعه سازان خودرو در خصوص قراردادهای خودرویی با رنو و پژو در فضای پسابرجام عنوان کرد: این قراردادها کمک زیادی به صنعت خودرو خواهد کرد و اینکه سهم 40 درصدی در این قراردادها محقق شود خوب است اما اینکه بگوییم آیا می شود تا 70 درصد خودروهای پسابرجامی را داخلی سازی کرد، سخت است.

وی در پایان تاکید کرد: شرط محقق شدن رشد و کیفیت قطعه ها ایرانی نگاه ویژه به این صنعت است و باید برای مشکلات قطعهسازان یک فکر اساسی شود.

انتهای پیام/

نهال شکوفایی در کویر کرمان/ نگاهی به فواید گسترش همکاری کرمان موتور با هیوندایی

در ساخت خودروهای برقی با سطح ایده آل فاصله زیادی داریم/ در ایران صنعت وجود ندارد، هر چه هست کارخانه است

جایگزین پراید در فرصت مقتضی معرفی خواهد شد/ ارائه محصولی با قیمت پراید تکرار ناپذیر است

گرمای بازار چینی ها، در زمستان سخت خودروهای وارداتی/گفت و گو با بابک صدرایی مدیر بازاریابی چری

حواشی واردات خودرو پس از باز شدن ثبتارش/پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت واردات خودرو

بهای حامل های انرژی در کلاف سردرگمی/ قیمت بنزین نه 1000 تومان می ماند و نه 1500 تومان می شود!

جو مجلس مخالف با افزایش قیمت بنزین / آیا بنزین نهایتا 10 درصد تغییر قیمت خواهد داشت؟

4 شرط لاریجانی برای حمایت از صنعت خودرو

دود دعوای وزارت صنعت و واردکنندگان خودرو در چشم مردم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی