پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ضد یخ موتور

نکاتی کاربردی پیرامون ضد یخ موتور خودرو

ضد یخ موتور برای خودرو یکی از مایعات واجب است که مخصوصا در فصل های سرد نیاز است تا از یخ زدگی آب موجود در موتور جلوگیری کند که کار با ایت مایع نیازمند یک سری نکاتی است که مورد بررسی قرار خواهیم داد. ضد یخ مایعی سبزگ رنگ است که از ماده ” اتیلن […]

امیر
یکشنبه - ۱ بهمن ۱۳۹۶

ضد یخ موتور برای خودرو یکی از مایعات واجب است که مخصوصا در فصل های سرد نیاز است تا از یخ زدگی آب موجود در موتور جلوگیری کند که کار با ایت مایع نیازمند یک سری نکاتی است که مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ضد یخ مایعی سبزگ رنگ است که از ماده ” اتیلن گیلکول” تشکیل شده است. این ماده پس از ترکیب با آب موجود در رادیاتور اتومبیل دمای یخ زدگی را کاهش و دمای جوش را افزایش می دهد. همچنین از ضد یخ به عنوان یک حلال در ترکیب شیشه شوی ماشین نیز به کار می رود.

به منظور هر چه بهتر کار کردن اتومبیل بایستی ضد یخ هرسال و یا هر دو سال یک بار تعویض شود. توجه کنید که در بعضی از خودروهای جدید به دلیل استفاده کردن از آلیاژهای متفاوت در ساخت رادیاتور و سیلندرها لازم است که از انواع خاصی از ضد یخ استفاده شود. قبل از خرید ضد یخ حتما از وضعیت خودروی خود و این که چه ضد یخی برای آن مناسب است اطمینان حاصل کنید.

ترکیب مورد نظر برای پیش گیری از یخ زدگی به صورت معمول بایستی به صورت 50 درصد آب و 50 درصد ضد یخ باشد. ممکن است که اتومبیل شما به ترکیب متفاوتی نیاز داشته باشد. پس قبل از اضافه کردن ضد یخ از وضعیت خودروی خود و میزان ضد یخ مورد نیاز اطلاع حاصل کنید.

در هنگام کار با ضد یخ مراقب باشید تا مایع مورد نظر با دست شما یا سطوح رنگ خورده اتومبیل برخورد نکند. ضد یخ دارای خاصیت اسیدی قوی است که می تواند به خوردگی یا سوختگی شدید بر روی سطح خودرو یا پوست بدن منجر شود. ضد یخ دارای بویی شبیه به شرینیجات است که موجب جذب کودکان و حیوانات می شود.

این ماده می تواند به سرعت باعث ایجاد مسمومیت های شدیده شده و به راحتی شخص استفاده کننده از پای در آورد. این ماده از دسترس کودکان خارج کنید. از رها کردن این ماده در فضای آزاد و یا بدون درپوش خودداری کنید. از ریختن این ماده به درون دریا یا رودخانه ها پرهیز کنید. ترکیبات موجود در ضد یخ می تواند برای ماهی ها نیز شدیدا خطرناک و کشنده باشد.

از دورریختن ضد یخ خودداری کنید. معمولا در گاراژها و تعمیرگاه های خودرو دستگاه هایی برای بازیافت و استفاده مجدد از ضد یخ نیز وجود دارد.

شستن اصولی خودرو در فصل سرد سال

بلبرینگ چرخ خودرو و خرابی آن

میزان باد لاستیک خودرو و تاثیر آن بر سلامت خودرو

برق دزدی در سیستم برقی خودرو و راهکارهای رفع آن

سیستم فرمان هیدرولیک و علائم خرابی و عیب یابی آن

پلوس خودرو و علت خرابی آن

علل یاتاقان زدن خودرو چیست؟

مشکلات و حد دمای آب موتور خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی