پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اقتصاد ایران

صعود رتبه اعتباری ایران در جدیدترین رتبه بندی جهانی

محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن تجارت  با اعلام این خبرکه رتبه اعتباری ایران در رتبه بندی جهان یک پله صعود داشته گفت: براساس اعلام رسمی کمیته مسئول رتبه‌بندی ریسک کشورهای دنیا در OECD، مبتنی بر تصمیم آن سازمان، رتبه اعتباری کشورمان به ۵ ارتقا پیدا کرده که به شرح زیر اعلام می شود. به گزارش […]

امیر
شنبه - ۷ بهمن ۱۳۹۶

محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن تجارت  با اعلام این خبرکه رتبه اعتباری ایران در رتبه بندی جهان یک پله صعود داشته گفت: براساس اعلام رسمی کمیته مسئول رتبه‌بندی ریسک کشورهای دنیا در OECD، مبتنی بر تصمیم آن سازمان، رتبه اعتباری کشورمان به ۵ ارتقا پیدا کرده که به شرح زیر اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو :

وی افرود: در شروع  به کار این دولت و قبل از برجام گروه ریسک کشور به درجه ۷ تنزل پیدا کرده بود و این درجه هزینه های زیادی را به مراودات اقتصادی کشور تحمیل می کرد اما در تازه ترین نشست کمیته ریسک کشوری اتحادیه برن و با توجه به همکاری نزدیک صندوق ضمانت صادرات  با افراد این کمیته و برگزاری جلسات توجیهی در اروپا با همتایان خود رتبه تازه ایران اعلام شد.
شریعتمداری با بیان اینکه در زمان تحریم، کشور غیر قابل پوشش بود عنوان کرد:   ایران رتبه ۷ را دارا بود  ، سال گذشته ایران به رتبه ۶ رسید و امسال به رتبه ۵ ارتقا پیدا کردیم. که رعایت فاکتورهایی نظیر آمار صندوق بین المللی پول، آمار رشد ، آمار ذخایر ارزی، پرداخت بدهی های گذشته و نداشتن بدهی را ارایه کردیم و نتیجه آن مثبت بود و منجر به ارتقا رتبه شد.
وزیر صنعت با اشاره به نقش دیپلماسی اقتصادی اظهار داشت: سفرای ایران از طریق صندوق ضمانت صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت تجهیز اطلاعاتی شدند و در کشور های مختلف با همتایان و اعضای کمیسیون ریسک اتحادیه برن جلسه برگزار کردند.
وی در پایان تاکید کرد: پس از آنکه حدود ۱۰ سال رتبه اعتباری یا ریسک  کشوری ایران ۷، یعنی پایین‌ترین درجه ممکن بود، از ۲ سال قبل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با همکاری وزارت امور خارجه، صندوق ضمانت صادرات اقداماتی را برای مذاکره و بهبود رتبه اعتباری آغاز نمود که نهایتا علیرغم مخالفت معدودی از کشورهای عضو، رتبه ایران در سال ۲.۱۷ از ۷ به ۶ ارتقا یافت.
گفتنی است کاهش رتبه ریسک ایران در کاهش هزینه‌های تامین سرمایه از نظر مالی معمولا تا حدود 10درصد و از نظر جلب سرمایه‌گذاران خارجی و اساسأ بهبود اعتبار کشور در محافل مالی و بین‌المللی بسیار موثر است.

نقشه راهبردی سایپادیزل با تولید اقتصادی

نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی در سایپا

مدیرعامل ایران خودرو : توسعه صنعتی راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی

نشان مسئولیت اجتماعی گروه های اقتصادی از آن ایران خودرو شد

پرواز ایران به آمریکا صرفه اقتصادی دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی