پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیمان کارگر_رنو پارس_رنو

حضور رنو در ایران قوی تر از قبل

حضور رنو در ایران حتی در زمان افزایش تحریم ها سبب افزیش اعتماد خودروسازان ایرانی به این شرکت فرانسوی شده است و در نتیجه رنو به یک مزیت استراتژیکی نسبت به همتایان اروپایی خود همچون پژو دست یافته است. رنو از این مزیت به نحو احسنت استفاده خواهد کرد تا در زمان کمتر سهم بیشتری […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

حضور رنو در ایران حتی در زمان افزایش تحریم ها سبب افزیش اعتماد خودروسازان ایرانی به این شرکت فرانسوی شده است و در نتیجه رنو به یک مزیت استراتژیکی نسبت به همتایان اروپایی خود همچون پژو دست یافته است. رنو از این مزیت به نحو احسنت استفاده خواهد کرد تا در زمان کمتر سهم بیشتری از بازار ایران را بگیرد. این شرکت قصد دارد با پارس خودرو وارد قرارداد های جدیدی شود.

ناگفته پیداست که شرکت رنو دارا بودن این اقبال را به واسطه حضور یک مدیر ایرانی فرانسوی در راس مدیریت شرکت رنو پارس برخوردار است و هم او بود که در اوج تحریم ها موضوع تشکیل شرکت رنو خاورمیانه با مرکزیت ایران را مطرح کرد تا در کوران داغ روابط غیرعادی تجاری دیگر کشور ها علیه ایران، حداقل یک برگ برنده در اختیار داشته باشد.

پیمان کارگر امروز در جمع رسانه ها حاضر شد تا هم به نوعی به مدیران صنعت خودرو ایران اطمینان دهد که رنو صددرصد برنامه سرمایه گذاری و مشارکت استراتژیک در بازار ایران دارد و هم آمادگی دارد تا با تکیه بر توانمندی های صنعت خودرو ایران سهم قابل توجهی از بازار خودرو خاورمیانه را نصیب ایران و فرانسه کند.

از همین جهت است که او به صراحت عنوان می کند، رنو با صدای ترقه (بخوانید گسترش تحریم ها) از ایران فرار نکرد و به هر شکل ممکن در تلاش بود تا به تعهدات خود پایبند بماند. هر چند که معتقد است در این مسیر هم آنها ضرر کرده اند، هم خودروسازان ایرانی و هم مردم.

وی گفت: اگر چه فعالیت شرکت رنو طی دو سال و نیم گذشته کمرنگ دنبال می شد، اما در این مدت هیچ وقت بیکار ننشستیم و تلاش کردیم تا زیرساخت های مناسب برای توسعه های آینده را فراهم کنیم که نتایج آن به زودی در تولید فیس لیفت تندر90 و وانت تندر 90 در ایران خودرو و همچنین تولید رنو ساندرو تا شهریور ماه امسال در پارس خودرو متبلور خواهد شد.

کارگر با بیان اینکه طی این مدت با واردات خودرهای ساخته شده رنو و عرضه آن در بازار ایران تلاش کردیم تا دستکم نیاز و حجم تقاضای بازار در رابطه با خودرو های مختلف را مورد ارزیابی قرار دهیم و بر مبنای همین رویکرد برنامه داخلی سازی خودرو رنو داستر جدید را در آینده نزدیک با همکاری شرکت پارس خودرو دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به ورود خودروهای کولیوس، لتیتود، سفران، فلوئنس، داستر، کیلیو و کپچر طی سالهای گذشته، افزود: استقبال از طرح پیش فروش خودرو کپچر در مدن زمان کوتاه نشان داد که ما باید برای ساخت داخل این خودرو اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهیم و این برنامه با مشارکت گروه صنعتی ایران خودرو دنبال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت رنو پارس با تاکید بر اینکه بدون شک ایران پایگاه اصلی و صنعتی رنو در منطقه خاورمیانه خواهد بود، افزود: در همین راستا در تلاش هستیم تا با دو رویکرد مشابه زمینه سرمایه گذاری مشترک با شرکت های ایران خودرو و سایپا را فراهم کنیم و به طور حتم در آینده هیچ خودرویی به صورت همزمان در این دو شرکت تولید نخواهد شد.

کارگر افزود: در شرایط فعلی و به رغم تمام محدودیت هایی که از دو سال و نیم گذشته ایجاد شده، رنو قابلیت تولید بیش از 250هزار دستگاه خودرو شامل 150هزار دستگاه تندر90، 100 هزار دستگاه رنو ساندرو و دستکم 25 هزار دستگاه وانت تندر در ایران را دارا است و این امر نشان می دهد که رنو در زمان تحریم ها بیکار نبوده است.

وی گفت: در حال حاضر نیز خطوط تولید دو شرکت با ظرفیت تولید روزانه 220 دستگاه فعال است که 120 دستگاه توسط ایران خودرو و 100 دستگاه توسط پارس خودرو تولید می شود که این تعداد تا پایان شهریور ماه به 300 دستگاه و تا پایان سال جاری میلادی به 500 دستگاه افزایش خواهد یافت.

قائم مقام ارشد منطقه آفریقا، خاورمیانه و هندوستان شرکت رنو اس.آ.اس افزود: در حال حاضر شرکت رنو برای آینده خود در بازار ایران سه هدف اصلی را در دستور کار قرار داده و در گام نخست یک قرارداد همکاری مشترک با ایران خودرو با هدف داخلی سازی خودروهای کپچر، کیلیو4، فیس لیفت تندر 90 و وانت تندر 90 تنظیم خواهیم کرد.

تولید رنو ساندرو و داستر توسط پارس خودرو

کارگر افزود: این شرکت در قرارداد دیگری یک همکاری مشترک با شرکت پارس خودرو با هدف تولید خودروهای داستر جدید و ساندرو را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه استراتژی این شرکت در مشارکت های جدید با خودروسازان ایرانی ایجاد سایت های تولیدی جدید از طریق سرمایه گذاری مشترک خواهد بود، گفت: مهمترین و اصلی ترین هدف رنو ایجاد یک مرکز طراحی و مهندسی با تکیه بر دانش روز دنیا در ایران خواهد بود تا برپایه آن پلتفرم و مدل های اختصاصی برای بازار ایران و همچنین صاردات به کشورهای منطقه طراحی شود.

وی با اشاره به اینکه قطعا رنو برای انتقال دانش فنی و تکنولوژی تولید خودرو و قطعات برنامه های گسترده ای را دنبال خواهد کرد، افزود: این شرکت تمام تلاش خود را به کار گرفته و تلاش خواهد کرد تا حضور مستمر و پایدار در بازار ایران و منطقه خاور میانه را محقق کند.

وی گفت: در کنار تمام این برنامه های صنعت قطعه سازی ایران نیز برای رنو حیاتی خواهد بود و تمام تلاش ما بر این است تا قدرت طراحی، تولید و ظرفیت قطعه سازان ایرانی را افزایش داده و در عین حال آنان را وارد زنجیره جهانی رنو کنیم.

کارگر در رابطه با برنامه شرکت رنو برای خرید بخشی از سهام شرکت پارس خودرو افزود: در این رابطه هنوز به نتیجه نرسیده ایم ولی برنامه خود برای ایجاد سایت های مشترک با دو خودروساز بزرگ ایران را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: نه تنها پارس خودرو، بلکه در گذشته از چندین سایت دیگر خودروسازی با هدف خرید بازدید داشته ایم، اما با توجه به اینکه خود را در قبال دو خودروساز بزرگ ایرانی و شریک رنو متعهد می دانیم تمام تلاش خود را برای گسترش همکاری ها با این دو خودروساز به کار گرفته ایم.

ورود خودروسازان خارجی به ایران

پژو در بازار ایران به صورت متفاوت ظاهر خواهد شد.

بازگشت پژو و رنو به یک شرط وابسته است.

کنفرانس مطبوعاتی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی