پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین-پمپ بنزین

دلیل توقف فعالیت دستگاه های کارتخوان در پمپ بنزین ها

چالش جدید جایگاه داران سوخت با بانک ها و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی به دلیل بروز تاخیر چند روزه در پرداخت پول بنزین توسط سیستم بانکی، جایگاه داران دستگاه های کارت خوان در پمپ بنزین ها را از فعالیت خارج کرده اند. مذاکره با بانک مرکزی در جهت رفع این مشکل فایده چندانی […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

چالش جدید جایگاه داران سوخت با بانک ها و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی

به دلیل بروز تاخیر چند روزه در پرداخت پول بنزین توسط سیستم بانکی، جایگاه داران دستگاه های کارت خوان در پمپ بنزین ها را از فعالیت خارج کرده اند. مذاکره با بانک مرکزی در جهت رفع این مشکل فایده چندانی نداشته است و جایگاه داران سوخت كشور ميلياردها تومان از سیستم بانکی کشور طلبکار هستند.

به گزارش خبرنگار جوان خودرو

بیژن حاج محمد رضا، رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور در گفت گو با خبرنگار جوان خودرو در خصوص تصميم اين اتحاديه براي فروش صرفا نقدي سوخت اظهار داشت: به دلیل بروز تاخیر چند روزه در پرداخت پول بنزین توسط سیستم بانکی، جایگاه داران دستگاه های کارت خوان در پمپ بنزین ها را از فعالیت خارج کرده اند.

وی همچنین تاکید کرد : مذاکره با بانک مرکزی در جهت رفع این مشکل فایده چندانی نداشته است و جایگاه داران سوخت كشور ميلياردها تومان از سیستم بانکی کشور طلبکار هستند.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت با بیان اینکه بخشی ازمبالغی از وجه دریافتی توسط جایگاه داران در سیستم بانکی کشور گم شده است بیان کرد: بانک‌ها از این موضوع سوءاستفاده می کنند. این اتفاق در حالی رخ می دهد که جایگاهداران باید هزینه خرید بنزین را به صورت نقد به شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي پرداخت کنند.

حاج محمد رضا تاکید کرد: بیشترین مشکل را جایگاه داران سوخت با بانک ملت داشته اند كه در پرداخت ها تعلل صورت گرفته است.

این سخنان حاج محمدرضا در حالی است که مرتضی ترک تبریزی مدیر امور فناوری بانک ملت در این خصوص اظهار داشت: تا کنون هیچ تراکنشی در سیستم و دستگاه های نصب شده در جایگاه های سوخت گم نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پول جایگاه داران به صورت منظم و روزانه فقط یک بار در روز به حساب‌شان واریز می شود.

مدیر امور فناوری بانک ملت تصریح کرد: سابق بر این تسویه با جایگاه داران سوخت طی 6-7 نوبت در روز انجام می شد ولی با سیاست جدید این 7 نوبت در یک نوبت تجمیع شده و واریز انجام می شود.تسویه یک بار در روز نیز طبق دستور بانک مرکزی است.

البته با وجود اختلاف بین جایگاه داران سوخت و بانک های عامل اما هنوز پرداخت از طریق دستگاه”پوز” صورت می گیرد و مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره گفته که نباید هیچ وقفه‎ای در روند خدمات و سوختگیری در جایگاه‌ها ایجاد شود.

وی همچنین بیان کرد: مردم همچنان می‌توانند از دستگاه‌های کارتخوان برای پرداخت پول سوخت در جایگاه‌ها استفاده کنند و جایگاه‌داران همانند گذشته به دریافت پول سوخت از طریق دستگاه‌های کارتخوان از سوی مشتریان موظف هستند.

با این اوصاف به نظر می رسد که طی روزهای آتی باید شاهد چالش های تازه ای بین جایگاه های پمپ بنزین، شرکت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي و بانک مرکزی باشیم و از آنجا که بسیاری از جایگاه های سوخت کشورمان دارای مالکیت خصوصی هستند، این احتمال وجود دارد که ابلاغ دستورات سازمانی نیز چندان در زمینه حل و فصل این موضوع موثر نباشد.

گزارش: هادی سیانکی

نیمی از بنزین تولیدی داراری استانداریورو 4 است/ دلیل آلودگی چیست؟

کارت سوخت دوباره باز می‌گردد/برای اخذ کارت سوخت باید به کجا مراجعه کنیم؟

افزایش 50 درصدی قیمت بنزین به مردم فشار می آورد/ جایگاه داران سوخت در آستانه ورشکستگی

((نه)) مجلس به افزایش قیمت بنزین /قیمت حامل‌های انرژی ثابت می‌ماند

چالش اصلی ادغام قطعه سازان در ایران

ارتقاء صنعت قطعه سازی در گرو سرمايه گذاري مشترك با خودروسازان برتر

صعود ایران خودرو به قله پلتفرم/ نگاهی به اهمیت طراحی پلتفرم با برند ملی و همکاری با شریکان خارجی

قطعه سازان با چنگ و دندان این صنعت را حفظ کرده اند/ با شرایط فعلی داخلی سازی خودروهای پسابرجامی سخت است

نهال شکوفایی در کویر کرمان/ نگاهی به فواید گسترش همکاری کرمان موتور با هیوندایی

در ساخت خودروهای برقی با سطح ایده آل فاصله زیادی داریم/ در ایران صنعت وجود ندارد، هر چه هست کارخانه است

جایگزین پراید در فرصت مقتضی معرفی خواهد شد/ ارائه محصولی با قیمت پراید تکرار ناپذیر است

اختلاف تعرفه ای بین خودروهای هیبرید و برقی، درست یا غلط؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی