پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات_خودرو

کاهش 55 درصدی واردات خودرو + نمودار

علی رغم تصویب قانون های جدید و انتظار بازار برای توافق هسته ای، کاهش 55 درصدی واردات خودرو رقمی دور از انتظار بوده است. این در حالی است که واردات خودرو در چند سال اخیر روندی افزایشی داشته است. به گزارش اقتصادنیوز براساس جدیدترین آمارهای گمرک در چهار ماهه ابتدای امسال ۱۴ هزار و ۱۸۶ […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

علی رغم تصویب قانون های جدید و انتظار بازار برای توافق هسته ای، کاهش 55 درصدی واردات خودرو رقمی دور از انتظار بوده است. این در حالی است که واردات خودرو در چند سال اخیر روندی افزایشی داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز براساس جدیدترین آمارهای گمرک در چهار ماهه ابتدای امسال ۱۴ هزار و ۱۸۶ دستگاه خودروی سواری به ارزش بیش از ۳۳۷ میلیون و ۹۷۴ هزار دلار وارد کشور شده است. این در حالی است که تعداد خودروهای وارداتی در مدت مشابه سال گذشته ۳۱ هزار و ۴۷۱ دستگاه به ارزش بیش از ۶۴۲ میلیون و ۸۱۷ هزار دلار بوده است که نشان می‌دهد میزان واردات خودرو در چهار ماهه ابتدای امسال از نظر تعداد با کاهش ۵۵ درصدی و از نظر ارزشی با کاهش بیش از ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است.

کاهش 55 درصدی آمار واردات خودرو در چهار ماهه امسال نسبت به سال گذشته در حالی است که روند واردات خودرو در ایران در سال‌های گذشته افزایشی بوده و در سال 93 به بالاترین میزان در پنج سال گذشته رسیده است. به نحوی که بر اساس آمارهای موجود تعداد واردات خودروهای سواری 102 هزار 299 دستگاه بوده است.

تعداد واردات سالانه خودرو از سال 80 تا 94

سال 92 هم میزان واردات 78 هزار و 726 دستگاه بوده است. اگرچه در سال 93 و 92 میزان واردات خودرو به شکل ناگهانی افزایش یافته اما در سال‌های 89 تا 91 میزان واردات تقریبا یکسان بوده و در محدود 43 تا 45 هزار عدد خودرو در نوسان بوده است.

پیش بینی می شود با وجود تمایل خودروسازان خارجی برای ورود به بازار ایران و تلاش هایی که خودروسازان داخلی به منظور همکاری با این شرکت ها انجام می دهند، واردات خودرو افزایش یابد. لازم به ذکر است که در حال حاضر سیاست هایی مبنی بر داخلی سازی بخشی از خودروهای خارجی، در دستور کار قرار گرفته است که می تواند نحوه واردات و البته کیفیت خودروها را افزایش دهد.

بازگشت پژو و رنو به یک شرط وابسته است.

 کنفرانس خبری ایران خودرو پس از توافق هسته ای

توافق هسته ای صورت گرفت تحول صنعت خودرو در پیش است

برچسب‌ها : واردات خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی