پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برلیانس کراس

برگ برنده برلیانس در رقابت هاچ بک کراس ها/ بررسی فنی برلیانس کراس با موتور جدید

برلیانس سری 300 را باید به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای چینی در بازار ایران برشمرد که با تکیه بر کیفیت ساخت مناسب، قابلیت های فنی چشمگیر و طراحی جذاب، توانست موفقیت مناسبی برای خود در بازار دست و پا کند. با توجه به اقبال مناسب سری 300 در ایران، پارس خودرو نسخه کراس […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

برلیانس سری 300 را باید به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای چینی در بازار ایران برشمرد که با تکیه بر کیفیت ساخت مناسب، قابلیت های فنی چشمگیر و طراحی جذاب، توانست موفقیت مناسبی برای خود در بازار دست و پا کند. با توجه به اقبال مناسب سری 300 در ایران، پارس خودرو نسخه کراس آن را با توجه به پرطرفدار شدن هاچ بک های کراس عرضه کرد. حالا بعد از گذشت مدتی از حضور سری 300 در ایران، موتور جدید و امکاناتی به روزتر برای آن و نسخه کراس در نظر گرفته شده تا در میدان رقابت حرف های بیشتری از قبل برای گفتن داشته باشد.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند

سگمنتی نوپا و از قضا پرطرفدار این روزها در حال پا گرفتن است. هاچ بک های کراس علاوه بر جمع و جور بودن ابعاد بدنه با توجه به ویژگی های ظاهری شان می توانند حس و حال سواری با خودروهای کراس اوور را تداعی کنند. برلیانس کراس را می توان یکی از جذاب ترین اعضای این سگمنت پرطرفدار برشمرد. این هاچ بک کراس که مدت زیادی از حضور آن در بازار نمی گذرد، به تازگی دستخوش تغییراتی در فهرست تجهیزات و پیشرانه شده تا با نیاز روز مشتریان مطابقت بیشتری داشته باشد. در حقیقت این خودرو بر پایه هاچ بک خانواده سری 300 برلیانس شکل گرفته و با تغییراتی در ظاهر، کابین و سیستم تعلیق حال و هوای اسپرت تری را برای شما به ارمغان می آورد.
کاتالوگ برلیانس کراس جدید

نکته جالب اینجاست که پارس خودرو این هاچ بک کراس را به صورت 2 رنگ (با رنگ سقف متفاوات از رنگ بدنه خودرو) در بازار عرضه می کند. پارامتری که فرایند تولید این خودرو را سخت می کند، اما می تواند یکی از مزیت های جذاب برلیانس کراس نسبت به رقبا باشد. برلیانس کراس در کنار تمام تفاوت هایش با سری 300 هاچ بک  5 سانتی متر ارتفاع بیشتری دارد. همچنین در قسمت سقف از روف رک بهره می برد و در مدل جدید همچنین دارای اسپویلر عقب می باشد.

برلیانس c3

طرح و سایز رینگ ها نیز با سری 300 متفاوت است. برلیانس کراس از رینگ های 16 اینچی برخوردار است که با لاستیک های به پهنای 205 پوشیده شده اند. فضای کابین تفاوت هایی با سری 300 هاچ بک دارد و به لطف رنگ بندی تیره، حس و حالی اسپرت تر را رقم می زند. این در حالی است که در برلیانس کراس جدید جایگزینی تودوزی مشکی با دوخت قرمز رنگ به جذابیت های کابین می افزاید.

برلیانس C3

*عکس کابین مربوط به مدل قبلی است. می توانید تغییرات ذکر شده در متن را با مدل اولیه مقایسه کنید.

فضای کابین هم علی رغم فرم هاچ بک بدنه و به لطف فاصله محوری 2580 میلی متر، مناسب است. برلیانس کراس از آن دسته خودروهای چینی است که نسبت به برچسب قیمت اش، امکانات متنوعی را در اختیارتان قرار می دهد. ورود به خودرو و استارت بدون نیاز به کلید میسر می شود می باشد و در کنسول جلو یک صفحه نمایش رنگی جا خوش کرده که اطلاعات سیستم مولتی مدیا و رهیاب را نشان می دهد. در برلیانس کراس جدید دکمه های تنظیم سیستم صوتی به غربیلک فرمان اضافه شده اند و کروز کنترل نیز از دیگر امکانات جدید این هاچ بک کراس به شمار می رود. نکته جالب اینجاست که پنجره های خودرو با ریموت و از راه دور هم باز و بسته می شوند. بهره بردن از سانروف برقی به همراه سیستم خودکار بسته شدن آن پس از خاموش کردن خودرو نیز می تواند ویژگی مثبتی برای خودرویی در این رنج قیمت به شمار رود.

تا اینجای کار برلیانس را خودرویی زیبا، هماهنگ و مجهز از نظر امکانات رفاهی یافتیم. اما بحث فنی نقطه ایست که هاچ بک کراس برلیانس را نسبت به دیگر رقبای هم وطنش جلو می اندازد. برلیانس کراس که تا پیش از این با پیشرانه 1.5 لیتری عرضه می شد، از این پس به یک پیشرانه 1654 سی سی مجهز می شود که نسبت به قبل، حدود 10 اسب بخار قدرت بیشتری تولید می کند. قدرت پیشرانه جدید برلیانس که با کد BM16LB شناخته می شود، در 6000 دور به 114 اسب بخار می رسد و گشتاور 154 نیوتن متری این پیشرانه نیز در دور 4000 توسط گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

 

برلیانس کراس

یکی دیگر از تمایزهای برلیانس کراس نسبت به قبل، تغییر در گیربکس و برنامه ریزی ECU است. ضرایب جدید این گیربکس ساخت هیوندای و تغییر   کالیبراسیون آن باعث می شود تا هماهنگی گیربکس با پیشرانه بهتر از قبل باشد و مصرف سوخت آن نیز کاهش پیدا کند. برتری برلیانس کراس نسبت به دیگر رقبای چینی  در بحث فرمان پذیری و هندلینگ بیشتر آشکار می شود. اثر همکاری ب ام و و برلیانس را می توانید در پیچ ها با این خودرو احساس کنید. همچنین فرمان الکتریکی نرم آن همان چیزی است که هنگام پارک کردن و در خیابان های پرترافیک راننده را سورپرایز می کند.

برلیانس کراس

پیشنهاد نهایی

در حال حاضر اما ویژگی های فنی برلیانس کراس نسبت به قبل توسعه چشمگیری یافته است و امکانات رفاهی آن نیز از قبل تکمیل تر است تا خریدار را در مقابل قیمت پرداختی بیشتر راضی نگه دارد. از نکات مثبت برلیانس کراس می توان به امکانات متنوع با توجه به برچسب قیمت، هندلینگ و فرمان پذیری مناسب، فرمان برقی هوشمند بسیار نرم، پیشرانه پر قدرت تر از قبل با آلایندگی یورو 5 و مصرف سوخت پایین اشاره کرد.

*پیش از این پارس خودرو هاچ بک کراس برلیانس را با نام C3 کراس عرضه می کرد، از این پس این خودرو با نام برلیانس کراس عرضه می شود.

کاتالوگ برلیانس کراس جدید (3)

مشخصات فنی برلیانس کراس جدید

کلاس: هاچ بک کراس
پیشرانه : ۴ سیلندر 16 سوپاپ BM16LB
حجم موتور : 1654 سی سی
قدرت : 114 اسب بخار در 6000 دور
گشتاور: 154 نیوتن متر در 4000 دور
گیربکس: 4 سرعته تیپ ترونیک
وزن: 1240 کیلوگرم
مصرف: 7.6 لیتر
باک: 55 لیتر

 

کاتالوگ برلیانس کراس جدید (1)

امکانات برلیانس کراس جدید

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS+EBD ، سیستم الکتریکی تنظیم هوای ورودی، سانروف برقی به همراه سیستم بسته شدن خودکار پس از خاموش کردن خودرو، سنسور دنده عقب، بسته شدن پنجره ها با استفاده از ریموت، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، شیشه بالابر برقی، قفل مرکزی با کنترل از راه دور، سیستم مالتی مدیا به همراه سیستم رهیاب، آیینه های جانبی برقی، تنظیم ارتفاع چراغ جلو، ریل سقفی و رکاب جانبی، سیستم ضد سرقت، سیستم ورود و استارت بدون کلید ، کامپیوتر سفری ، قابلیت تنظیم نور صفحه کیلومتر شمار، غربیلک چرمی فرمان مجهز به دکمه های تنظیم سیستم صوتی، سیستم کروز کنترل

برلیانس H200 پارس خودرو سه ستاره کیفیت را کسب کرد

تولید برلیانس با موتور و گیربکس جدید

پیش فروش و فروش فوری برلیانس با موتور و گیربکس جدید

نمایشگاه خودرو اصفهان (۱۴) / برلیانس کراس محبوبِ اصفهانی‌ها

برلیانس H200 خودروی خانواده/ نگاهی به مزیت های رقابتی برلیانس سری 200

با بودجه حدود 50 میلیونی، دنا پلاس بخریم یا برلیانس H330 ؟

چشم و هم چشمی هاچ بک کراس ها/مقایسه رنو ساندرو استپ وی و برلیانس C3

گزارش نمایشگاه خودرو مشهد (6) / پارس خودرو از قیمت برلیانس C3 رونمایی کرد

تست میدانی برلیانس کراس C3 + عکس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی