پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه فولکس پاسات و رنو تلیسمان

موج تنوع در بازار وارداتی‌ها/ مقایسه رنو تلیسمان و فولکس واگن پاسات

با متنوع شدن بازار خودروهای وارداتی، در کلاس سدان های نیمه لوکس گزینه های جدید علاوه بر انواع آسیایی در بازار ایران عرضه شده‌اند که خریداران را وسوسه می‌کنند. رنو تلیسمان و فولکس واگن پاسات نمونه‌هایی از این نمایندگان اروپایی در بازار ایران هستند که در مدت زمان حضورشان در ایران، محبوبیت قابل توجهی کسب […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۹ اسفند ۱۳۹۶

با متنوع شدن بازار خودروهای وارداتی، در کلاس سدان های نیمه لوکس گزینه های جدید علاوه بر انواع آسیایی در بازار ایران عرضه شده‌اند که خریداران را وسوسه می‌کنند. رنو تلیسمان و فولکس واگن پاسات نمونه‌هایی از این نمایندگان اروپایی در بازار ایران هستند که در مدت زمان حضورشان در ایران، محبوبیت قابل توجهی کسب کرده‌‌اند.

جوان خودرو بررسی می‌کند

بازار سدان های بزرگ نیمه لوکس در سراسر جهان اعضای نسبتا ثابتی دارد و بازیگران اصلی آن کاملا مشخص اند و همواره سهم قابل توجهی از بازار را در دست دارند که از مهمترین آن ها می توان به تویوتا کمری و هوندا آکورد اشاره کرد. در ایران اما معادله این سگمنت کاملا متفاوت است. در هر دوره یک خودرو در این کلاس مورد مقبولیت بازار قرار می گیرد. به طور مثال سال ها پیش تویوتا کمری به عنوان پرچمدار این سگمنت پرطرفدار در ایران شناخته می شد. اما بعدها رفتار بازار تغییر کرد و کمری جدید همچون مدل های پیشین اش به موفقیت چشمگیری دست پیدا نکرد. در عوض نیمه لوکس های کره ای حسابی در ایران مطرح شدند و فروش شان به صورت موشکی بالا رفت. منظورمان کیا اپتیما و هیوندای سوناتا است. در حال حاضر با افزایش تنوع این سگمنت در بازار ایران، به نظر می رسد دوره، دوره اروپایی ها باشند. از جدیدترین اعضای کلاس سدان های بزرگ نیمه لوکس در ایران می توان به رنو تلیسمان و فولکس پاسات اشاره کرد که نسبت به رقبا سابقه حداقلی در ایران دارند. اما برگ برنده آن ها در جذابیت های متفاوت شان است که بدون شک این روزها کاملا باب میل خریدار ایران ارزیابی می شوند.

رنو تلیسمان

رنو تلیسمان

تلیسمان در لغت سحر و جادو معنی می‌شود و با توجه به سبک جدید طراحی رنو در این خودرو، باید گفت این اسم کاملا با مسما بوده و ظاهر جذاب تلیسمان هر بیننده‌ای را جادو می‌کند. این سبک طراحی در نسل جدید رنو کولئوس و رنو مگان نیز به چشم می خورد و از جزییات آن می‌‌توان به جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های روز روشن عمودی کشیده شده روی سپر جلو و چراغ های کشیده عقب اشاره کرد. تلیسمان آن‌قدر زیرکانه طراحی شده که برای ایراد گرفتن از ظاهرش حسابی به دردسر بیافتید.

رنو تلیسمان

اما داخل کابین تلیسمان هم از مهر و محبت رنو بی‌نصیب نمانده و موقع قرارگرفتن روی صندلی‌ها با یک مجموعه کسل‌کننده فرانسوی روبه‌رو نیستید. کابین تلیسمان آن‌قدر خوش ترکیب و مرغوب است که به سختی از آن دل می‌کنید. نورپردازی ملایم در کنار چرم مرغوب به‌کاررفته در تزیین صندلی‌ها با طراحی ارگونومیک و آرامش‌بخش ترکیب می‌شود و حس متفاوتی از سواری با یک خودرو فرانسوی را برای سرنشینان رقم می‌زند.

رنو تلیسمان

درب‌های بزرگ سوار و پیاده شدن از کابین را آسان می‌کنند و عایق‌بندی مناسب و شیشه‌های چندلایه باعث شده‌اند هیچ صدای اضافه‌ای داخل کابین به گوش نرسد. به لطف ابعاد مشابه هیوندای سوناتا و فاصله بین 2 محور ۲۸۱۰ میلی‌متر، مشکلی از نظر تنگی و ناراحتی فضای کابین وجود ندارد و صندوق بار ۶۰۸ لیتری تلیسمان همان چیزی است که خانواده‌های چندنفره در سفرهای دسته‌جمعی به دنبال آن هستند.

رنو تلیسمان

امکانات رفاهی رنو تلیسمان

برای تلیسمان‌های عرضه شده در ایران 2 تیپ پایه و فول در نظر گرفته شده که در حال حاضر نگین خودرو تنها نسخه فول‌آپشن را به فروش می‌رساند. تنظیمات صندلی‌های جلو در نسخه فول‌آپشن مشکل‌پسندان را راضی می‌کند. گرمکن، ماساژور و تنظیمات برقی مواردی هستند که رنو برای صندلی‌های جلو تلیسمان در نظر گرفته. عملکرد سیستم صوتی BOSE با ۱۱ بلندگو و ۲ ساب‌ووفر نیز قابل‌توجه است و تنظیمات آن از طریق مانتیور ۸.۷ اینچی تبلت مانند روی کنسول مرکزی انجام می‌شود. گرافیک صفحه کیلومترشمار جذاب است و با تغییر حالات رانندگی، رنگ‌بندی آن نیز تغییر پیدا می‌کند و در کنار سامانه هدآپ‌دیسپلی، تجربه‌ای جالب از رانندگی با تلیسمان رقم می‌زند. سیستم اطلاعات و سرگرمی تلیسمان با نام R.LINK شناخته می‌شود. این سامانه سرعت عمل مناسبی دارد و کار کردن با آن راحت است.

مشخصات فنی رنو تلیسمان

تلیسمان مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر است که با استفاده از یک توربوشارژر تغذیه می شود. این پیشرانه می تواند در دور 5750 به 190 اسب بخار نیرو دست پیدا کند و نکته جالب توجه این که گشتاور 260 نیوتن متری این پیشرانه از دور موتور 2500 تا حدود 5000 هزار دور بر دقیقه در دسترس است. به این ترتیب برای سبقت گیری بازه گسترده ای از گشتاور را در اختیار دارید و اگر دور موتور را در حدود 2500 دور نگه دارید یعنی توربوشارژر در حالت بوست ( تزریق) قرار دارد. پس کارتان برای سبقت گیری سخت نیست. گیرباکس به کارگیری شده در تلیسمان از نوع 7 سرعته اتوماتیک است که با توجه به برنامه ریزی آن، امکان احساس تعویض دنده را در حد کم به راننده می دهد. این گیرباکس ساخت کمپانی Getrag آلمان است.

فرمان برقی و هوشمند تلیسمان خودش را مثل عملکرد سیستم تعلیق، پیشرانه و گیرباکس با نحوه رانندگی و مود انتخابی شما در سیستم ولتی سنس کالیبره می کند. تفاوت بین حالت اکونومی و اسپرت در نحوه عملکرد بخش های مختلف تلیسمان کاملا قابل لمس است. هر چند در کمتر از 30 دقیقه می توانید قلق های این خودرو را پیدا کنید و خیلی زود با آن آشنا می شوید. برای تلیسمان با پیشرانه 1.6 توربو شارژ شتاب 7.7 ثانیه ای از حالت سکون تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت بیان شده است که در شرایط ایدال از نظر سوخت و ارتفاع به نظر دور از دسترس نیست.

رنو تلیسمان

تلیسمان نقاط قوت بسیاری دارد که از آن جمله می توان به سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب ( البته به صورت محدود) اشاره کرد که در ادبیات رنو 4Control نامیده می شود. در این سیستم چرخ های عقب در پیچ ها کمی به سمت بیرون زاویه می گیرند تا خودرو محیط پیچ را بهتر طی کند. تلیسمان در بخش سیستم تعلیق عملکردی بسیار خشک دارد و حتی نسبت به مزدا سه که به خشک بودن سیستم تعلیق معروف است هم عملکردی سخت تر دارد.  مصرف سوخت ترکیبی تلیسمان در منابع مختلف از 5.5 لیتر تا 7.5 لیتر در سیکل ترکیبی بیان شده است.

فولکس واگن پاسات

فولکس واگن پاسات

اکثر هم وطنان فولکس واگن را با بیتل یا همان فولکس قورباغه ای معروف می شناسند. دلیل این تصویر ذهنی را می‌توان در حضور کمرنگ فولکس واگن در بازار ایران جست و جو کرد. پس از برجام و اوج گرفتن قراردادهای برندهای معتبر خارجی با خودروسازان وطنی، پای فولکس واگن نیز به میان آمد. در بین خودروسازان داخلی، گروه صنعتی ماموت به مذاکره با فولکس واگن نشست و با نهایی شدن این قرارداد، زمزمه بازگشت فولکس واگن به ایران قوت گرفت. اما موضوع اصلی این قرارداد، یعنی تولید خودروهای فولکس واگن در ایران به نتیجه نهایی نرسید و در حالی مساله واردات محصولات فولکس واگن به ایران مطرح شد که وزارت صنعت پیش‌تر خبر داده بود ماموت اجازه واردات خودرو ندارد و باید قرارداد تولید امضا کند. حال پس از عرضه مدل‌های روز فولکس واگن در بازار ایران، معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرده به تاخیر افتادن تولید محصولات فولکس واگن در ایران، ریشه در مشکلات پس از بسته شدن ثبت سفارش دارد!

فولکس واگن پاسات

اما سرانجام ماموت به عنوان واردکننده محصولات فولکس واگن در ایران فعالیت خود را آغاز کرد و در نمایشگاه خودرو تهران با نمایش 2 محصول تیگوان و پاسات اعلام کرد که قصد عرضه این 2 مدل از محصولات فولکس واگن را در بازار ایران دارد. حالا پس از گذشت چند ماه از معرفی محصولات فولکس واگن، پاسات و تیگوان در بازار عرضه شده‌اند و پلاک ملی نیز دریافت کرده‌اند.

فولکس واگن پاسات

فولکس پاسات را باید به عنوان آلترناتیوی قدرتمند برای خودروهای کره ای پرتیراژ در بازار ایران به شما آورد. البته پاسات در مقابل کره‌ای‌ها تنها نیست و دیگر رقبای اروپایی‌اش از جمله رنو تلیسمان، DS5LS و پژو 508 نیز در ایران حضور دارد.

فولکس واگن پاسات

تا کنون 8 نسل مختلف از پاسات تولید شده که آخرین مدل آن سال 2015 به بازار آمد. پاسات در بعضی کشورها با نام های مختلف شناخته می شود و به تازگی برای سال 2017 ظاهر آن دست‌خوش تغییراتی شده که مدل عرضه شده در ایران، همین نسخه فیس لیفت با تغییراتی در کابین و بدنه است. از مهم‌ترین این تغییرات می توان به جلوپنجره و چراغ های جلو جدید اشاره کرد. فرم چراغ های عقب نیز شباهت زیادی به محصولات  آئودی دارد. پاسات بر پایه پلت فرم MQB فولکس واگن شکل گرفته و ابعاد بزرگ‌تری نسبت به مدل های قبلی دارد. به لطف فاصله محوری 2791 میلی متر، مشکلی از نظر فضای کابین حس نمی‌شود و پاسات از نظر فضای کابین چیزی از رقبایی هم‌چون پژو 508، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما و رنو تلیسمان کم ندارد.

فولکس واگن پاسات

هم‌چنین صندوق بار 586 لیتر گنجایش دارد که برای مسافرت های خانوادگی مناسب به نظر می‌رسد. بر خلاف طراحی ساده بدنه، فضای کابین طرحی آینده نگرانه و چشم‌نواز دارد. فولکس واگن پاسات در نسخه فول آپشن امکانات مناسبی دارد. اما فراموش نکنید که از آن دسته خودروهایی است که اکثر آپشن هایش انتخابی بوده و هزینه بیش‌تری از قیمت پایه به خریدار تحمیل می کند. این یعنی پاسات در نسخه های پایه در مقابل رقبای گردن‌کلفت‌اش حرف زیادی برای گفتن ندارد. این خودرو علی رغم ابعاد بزرگ اتاق از توانایی دینامیکی بالایی برخوردار است.

امکانات رفاهی فولکس واگن پاسات

سیستم استارت/ استاپ، دوربین 360 درجه، فرمان برقی،شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، سیستم کمکی پارک، گرمکن صندلی های جلو و عقب، صندلی های جلو برقی با 12 جهت تنظیم و ماساژور برای راننده، کروزکنترل، هدآپ و سنسور باد لاستیک تنها بخشی از امکانات این خودرو هستند. پاسات با طول 4 هزار و 767 میلی متر یکی از بزرگ ترین سدان های خانوادگی لوکس بازار است. در میان پیشرانه های متنوعی که برای پاسات در نظر گرفته شده، پیشرانه 1.8 لیتری توربو برای مدل‌های عرضه شده در بازار انتخاب شده است. این پیشرانه مجهز به سیستم پرخوران توانایی تولید 180 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را دارد و از این نظر در مقابل رقبای‌اش از وضعیت مناسبی برخوردار است. گشتاور پیشرانه پاسات توسط گیرباکس 7 سرعته دوکلاچه DSG به چرخ های جلو منتقل می شود. هم‌چنین در نسخه های فول آپشن می توانید دنده ها را توسط شیفترهای پشت فرمان تعویض کنید که حس متفاوتی از رانندگی با یک خودرو آلمانی را به ارمغان می آورد.

فولکس واگن پاسات

از آن‌جایی که خودروهای آلمانی هزینه نگهداری بالاتری دارند و پیچیدگی های فنی آنها بیش‌تر و قطعات جانبی شان گران قیمت است، یکی از مهم‌ترین بحث ها در صورت عرضه پاسات در بازار ایران، خدمات پس از فروش آن به شمار می رود و باید دید شرکت عرضه کننده با چه کیفیتی به مشتریان پاسات خدمات خواهد داد. این در حالی است که رقبای دیگر پاسات در ایران از نظر وضعیت خدمات پس‌ازفروش وضعیت مطلوبی دارند و این موضوع کار را برای پاسات سخت می‌کند.  پاسات در حال حاضر به صورت  CBU وارد کشور می شود. اما ماموت به دنبال تولید دست کم یک محصول از برند فولکس واگن در ایران نیز هست. به گفته کارشناسان ماموت این پروژه در مرحله مذاکره قرار دارد و پیشرفت هایی نیز حاصل شده.

فولکس واگن پاسات

فولکس واگن پاسات مدل 2018 با قیمت 275 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود که با توجه به قیمت گذاری رقبای کره ای، قیمتی رقابتی قلمداد می شود. البته این قیمت در بازار سیاه به مراتب بالاتر رفته و باعث شده دلال ها حسابی از خرید و فروش پاسات سود ببرند.

 

معرفی هیوندای سانتافه 2019 / ترکیب جدید محبوب ترین مدل هیوندای نزد ایرانی ها

پرچمدار هیوندای در مسیر ایران/ هیوندای آزرا ۲۰۱۸ را بهتر بشناسیم

مقایسه نیسان ماکسیما و بایک سنوا/ دود از کنده بلند می‌شود!

دوئل فرانسوی ها در خاک ایران / مقایسه پژو 301 و رنو سیمبل

مزدا2 بخریم یا هیوندای i20 دست دوم؟/مقایسه هاچ بک های خوش قیمت

دعوای خانوادگی/ مقایسه رنو کپچر و پژو 2008

رقابت چینی ها در آسمان هفتم/ مقایسه چری تیگو7 و بی وای دی S7

دست دوم های خانوادگی/ مقایسه تویوتا آریون و نیسان تیانا

مقایسه کیا پیکانتو و هیوندای i10 / فسقلی های جذاب!

شاخ به شاخ شاسی بلندهای لوکس/ لکسوس RX200t بخریم یا ولوو XC90 ؟

کدام دست دوم؟ کیا ریو بخریم یا پژو ۲۰۶ صندوق دار؟

آریزو 5 بخریم یا فاو بسترن B30؟/ چینی هایی که سرشان به تنشان می ارزد!

تقابل نیسان جوک و تویوتا CH-R/ حمله مریخی ها به بازار کراس اوورها

دست دوم های پرخور/ نیسان ماکسیما بخریم یا کیا اپتیما دست دوم؟

ترکیب فانتزی هاچ بک‌ها و کراس اوورها/ مقایسه ام وی ام X22 و لیفان X50

دربی سنتی! / مقایسه دانگ‌ فنگ H30 کراس و سایپا کوییک

2 هموطن از یک نگاه/ بررسی هیوندای اکسنت کرمان موتور و کیا سراتو سایپا

تمرکز بر فشردگی/ مقایسه هایما S5 و جک S3

تلگرام
نظر شما !!

وارد شده با نام میلاد میرعابدینی. خروج »

خبرنامه

نظرسنجی

به نظر شما بهترین شاسی بلند 200 تا 300 میلیون کدام است؟(حداکثر 2 انتخاب)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی