پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ولوو XC40

افتخار آفرینی ولوو در نمایشگاه ژنو 2018/ ولوو XC40 بهترین خودرو اروپا شد

طبق رسم همیشگی نمایشگاه خودرو ژنو، خودرو برتر سال اروپا در روز نخست این نمایشگاه معرفی می شود. امسال نیز همزمان با آغاز نمایشگاه خودرو ژنو، ولوو XC40 به عنوان برترین شاسی بلند سال 2018 در بازار اروپا انتخاب شده است. ولوو XC40 از ماه سپتامبر عرضه شده و علی رغم مدت کوتاه حضور در بازار و […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

طبق رسم همیشگی نمایشگاه خودرو ژنو، خودرو برتر سال اروپا در روز نخست این نمایشگاه معرفی می شود. امسال نیز همزمان با آغاز نمایشگاه خودرو ژنو، ولوو XC40 به عنوان برترین شاسی بلند سال 2018 در بازار اروپا انتخاب شده است.

ولوو XC40 از ماه سپتامبر عرضه شده و علی رغم مدت کوتاه حضور در بازار و حضور در یکی از رقابتی‌ترین کلاس‌ها و رقبای داغ توانسته است این عنوان را به دست آورد. این انتخاب مهم تنها چند ساعت پیش از آغاز به کار نمایشگاه خودروی ژنو 2018 صورت گرفته است.

ولوو XC40

جایزه بهترین ماشین سال اروپا (ECOTY) از سال 1964 برقرار بوده. خودرو سال اروپا توسط 7 نشریه معتبر اروپایی و 60 داور از روزنامه‌نگاران خودرویی از 23 کشور از سراسر قاره اروپا انتخاب می‌شود.  سئات ایبیزا با 242 امتیاز، ب‌ام‌و سری 5 با 226 امتیاز، کیا استینگر با 204 رأی و سیتروئن C3 ایرکراس با 171 رأی از جمله کاندیداهای دریافت این جایزه بوده اند. روند انتخاب خودرو سال اروپا به این شکل است که اپتدا تعدادی خودرو انتخاب می شوند و از این میان تعدادی به فینال راه پیدا می کنند. آلفارومئو استلویو و آئودی A8 دیگر فینالیست های این رقابت بودند. فینالیست هایی که از جمع 37 خودرو انتخاب شده بودند.

سال پیش پژو 3008 و سال قبل از آن اوپل آسترا و فولکس واگن پاسات به عنوان بهترین خودرو سال اروپا انتخاب شده بودند. واجدین شرایط برای انتخاب خودروی سال باید در اروپا در دسترس بوده و لااقل 5 هزار دستگاه از آنها به فروش رسیده باشد. بنابراین برخی از خودروهای سوپراسپرت یا سوپرلوکس از این فهرست خارج می‌شوند. مهم نیست برندگان این جایزه در چه سگمنتی قرار بگیرند. خودروهای اسپرت، سدان، هیبریدی یا شاسی‌بلند تنها به‌واسطه امتیازات دریافتی رده‌بندی می‌شوند.

موضوع قابل‌توجه اینجاست که اگرچه ولوو XC90 و XC60 در دو سال گذشته برنده جایزه خودروی کاربردی/تراک آمریکای شمالی شده‌اند اما این اولین باری است که ولوو برنده جایزه ECOTY می‌شود.

XC40 اولین محصول کمپانی ولوو به شمار می رود که از معماری مدولار کامپکت جدید استفاده می‌کند. این پلت فرم با همکاری جیلی توسعه یافته است و در تمام مدل‌های سری 40 ولوو از جمله محصولات الکتریکی به کار گرفته خواهد شد.

ولوو XC40

ولوو XC40 توانسته درمجموع 325 امتیاز به دست آورد. طراحی ظاهری زیبا، کابین با جزئیات زیاد و دسترسی ساده و آسان، کروز کنترل مؤثر با رانندگی نیمه خودران، هدایت مناسب و ابعاد جمع‌وجور و همچنین قیمت معقول از امتیازات ولوو XC40 بوده‌اند. XC40 به عنوان رقیبی سرسخت در مقابل آئودی Q3 و لندروور دیسکاوری اسپرت به شمار می رود.

ولوو XC40

ولوو می‌گوید که بیش از 20 هزار سفارش اولیه برای XC40 از ایالات متحده و اروپا دریافت کرده است. از آنجایی که شاسی بلندها و خودروهای کراس اوور در چین طرفدار بسیاری دارند، این خودرو به‌زودی در چین نیز در دسترس خواهد. با توجه به فعالیت داتیس خودرو در ایران و عرضه محصولات ولوو در کشور، پیش بینی می شود ولوو XC40 در ایران نیز بتواند عرضه شود و در مقابل شمار قابل توجه رقبایش در این سگمنت در بازار ایران، قد علم کند. در حال حاضر ولوو سه خودروی SUV مختلف را تولید می‌کند که در کنار سدان‌ها و واگن‌های معروف این شرکت نقشی تعیین‌کننده در استراتژی آینده این شرکت سوئدی بازی می‌کنند.

داتیس خودرو ماجرای ولوو و هایکو را شفاف سازی کرد

شاخ به شاخ شاسی بلندهای لوکس/ لکسوس RX200t بخریم یا ولوو XC90 ؟

421 اسب بخار قدرت برای سریع ترین ولوو تاریخ

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی