پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تعویض فیلتر هوای خودرو

تعویض فیلتر هوا را جدی بگیرید

فیلتر هوا در خودرو یکی از قطعات مصرفی در خودرو می باشد که تعویض آن موجب مصرف سوخت کمتر و کاهش آلودگی می شود که در ادامه به بررسی تعویض آن خواهیم پرداخت. بعد از فصل زمستان، فیلتر هوا پر از کلوخه های نمک و ذرات ریز دیگر است. فیلتر هوای کثیف مصرف سوخت را […]

امیر
یکشنبه - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

فیلتر هوا در خودرو یکی از قطعات مصرفی در خودرو می باشد که تعویض آن موجب مصرف سوخت کمتر و کاهش آلودگی می شود که در ادامه به بررسی تعویض آن خواهیم پرداخت.

بعد از فصل زمستان، فیلتر هوا پر از کلوخه های نمک و ذرات ریز دیگر است. فیلتر هوای کثیف مصرف سوخت را بالا می‌برد. تعویض فیلتر کثیف می‌تواند مصرف سوخت را چند درصد پایین بیاورد. ولی از کجا بدانیم فیلتر هوا چه زمانی باید تعویض شود؟

متخصصان توصیه می‌کنند فیلتر هوا هر 5000 کیلومتر تعویض بشود ولی این عدد بستگی به شرایط خاص جاده و آب و هوایی که در آن رانندگی می‌کنید هم، دارد. اگر زیاد در جاده های خاکی و گلی رانندگی می‌کنید، فیلتر هوای ماشین شما زودتر از فیلتر ماشینی که فقط در بزرگراه حرکت می‌کند کثیف می‌شود.

فیلترهوا

تنها راهی که می‌توانید ببینید تعویض فیلتر لازم است یا نه، این است که آن را بیرون بیاورید و به دقت وارسی کنید. جالب است بدانید فیلتر هوای کمی کثیف بهتر از یک فیلتر کاملاً تمیز کار می‌کند.
علتش این است که ذرات ریز روی فیلتر خودشان به بخشی از فرایند تصفیه هوا تبدیل می‌شوند و ذرات ریزتری که ممکن بود روزنه‌ای پیدا کنند را، به دام می‌اندازند.

هیچ اصول علمی خاصی وجود ندارد تا از روی آن بشود زمان تعویض فیلتر را فهمید. از شم خودتان استفاده بکنید. اگر عازم یک سفر تابستانی هستید و قصد دارید حسابی رانندگی بکنید، پس بهتر است فیلتر هوا را عوض کنید. فیلترها اصلاً هم گران قیمت نیستند.

زمان تعویض فیلتر هوای اتاق خودرو

زمان تعویض فیلتر بنزین خودرو

زمان مناسب برای تعویض فیلتر روغن و هوا

عدم نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی