پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت ژوپیتر

موتور ژوپیتر ، جانشین لایق ویگو 110

موتور ژوپیتر محصول جدید تی وی اس به بازار آمد و پس از چند سال یکه‌تازی ویگو 110 سی‌سی در بازار داغ اسکوترهای ارزان‌قیمت کشور حالا این بخش بازار پرهیاهوتر از پیش شده و به دنبال استقبال خوب خریداران از اسکوترهای ارزان‌قیمت، شرکت‌های تولید و واردکننده موتورسیکلت سعی دارند از این بخش بازار نیز سهمی […]

امیر
دوشنبه - ۱۳ فروردین ۱۳۹۷

موتور ژوپیتر محصول جدید تی وی اس به بازار آمد و پس از چند سال یکه‌تازی ویگو 110 سی‌سی در بازار داغ اسکوترهای ارزان‌قیمت کشور حالا این بخش بازار پرهیاهوتر از پیش شده و به دنبال استقبال خوب خریداران از اسکوترهای ارزان‌قیمت، شرکت‌های تولید و واردکننده موتورسیکلت سعی دارند از این بخش بازار نیز سهمی داشته باشند و اقدام به عرضه این دسته اسکوترها کرده‌اند تا بازار موتورسیکلت‌ها در کلاس اسکوتر نیز تنوع بسیارمناسبی داشته باشد و افراد با بودجه‌های محدود هم بتوانند از سواری با این موتورسیکلت‌های راحت و بی‌دردسر لذت ببرند. روی صحبت ما با برند پرطرفدار تی‌وی‌اس و محصول جدیدش در بازار کشور است.

محصول جدید تی‌وی‌اس

اگر بخواهیم کمی در مورد برند تی‌وی‌اس در ایران توضیح بدهیم باید بگوییم که در حال حاضر یکی از برندهای شناخته‌شده برای همه علاقه‌مندان به موتورسیکلت به‌شمار می‌رود  و پس از چندسال فروش خوب در ایران حالا شرکت هندی نیز به این نتیجه رسیده که نباید از بازار ایران غافل شود و باتوجه به قیمت مناسب موتورسیکلت‌های تولیدی‌اش به‌راحتی می‌تواند یکه‌تازی کند.

برندهای زیادی در این سال‌ها اقدام به عرضه موتورسیکلت در کشور ما کرده‌اند، اما آنهایی به موفقیت چشم‌گیر دست پیدا کردند که با قیمت مناسب مورد اقبال مردم قرار گفتند.

موتورسیکلت ژوپیتر

پس از فروش مناسب موتورسیکلت ویگو 110 حالا بعد از چند سال ژوپیتر 110 سی‌سی به بازار کشور عرضه شده که از همه نظر از موتورسیکلت قبلی بهتر و باکیفیت‌تر است. ژوپیتر از نظر طراحی به‌روزتر است و آیرودینامیک بهتری دارد. قسمت‌های زیادی از آن نیز از پلاستیک ساخته شده که همین مورد وزن‌اش را کاهش داده است.

باید بگوییم که ژوپیتر در شتاب و سرعت چالاک‌تر از ویگو 110 سی‌سی ظاهر می‌شود و یکی از دلایل‌اش همین رژیم وزنی زیرکانه است. ویگو در ایران مونتاژ می‌شد و بخش قابل‌توجهی از لوازم‌اش نیز تولید ایران بود، اما  ژوپیتر به‌طور کامل در هندوستان تولید و مونتاژ می‌شود و شماره شاسی آن این ادعا را ثابت می‌کند.

با عرضه محصولات جدید از جمله موتورسیکلت در ایران، 2 اتفاق به‌وجود می‌آید، یکی محدودیت لوازم جانبی و خدمات پس‌ازفروش و دیگری مقاومت خریداران در مقابل انتخاب آن محصول، که ژوپیتر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

درباره ژوپیتر

ژوپیتر 110 سی سی، نماینده تازه‌وارد تی‌وی‌اس در ایران، سواری نرم و راحتی دارد و بر اساس به کارکرد و به صدا نیفتادن‌اش می‌توانیم به مونتاژ آن نمره قبولی بدهیم. باتوجه به یکسان بودن انجین و جعبه‌دنده ژوپیتر و ویگو 110 باید بگوییم صدا و لرزش موتورسیکلت جدید کم‌تر از ویگو به‌نظر می‌رسد.

موتورسیکلت ژوپیتر

زین نرم و راحت‌تر نسبت به قبل و کیلومترشمار آنالوگ که برای خیلی‌ها خوشایند و برای خیلی‌های دیگر قابل‌قبول نیست از ویژگی‌های ژوپیتر به‌شمار می‌روند. اهرم نور پلیسی در این موتورسیکلت اضافه و داشبورد آن حذف شد، ترمز جلو نیز دیگر دیسکی نیست و همان سیستم کاسه‌ای قدیمی برایش در نظر گرفته شده که خیلی از موتورسواران از آن به عنوان یک نقطه‌ضعف یاد می‌کنند.

اما یکی از نقاط ضعف‌اش استفاده از ترمزهای دیسکی است! این مساله برای موتورسیکلت‌هایی‌که چرخ‌های کوچکی دارند و فاقد سیستم ABS هستند خطرناک است و باعث سر خوردن موتور می‌شود. این در حالی است که ترمزهای کاسه‌ای عملکرد بهتر و قابل‌قبولی  دارند.

موتورسیکلت ژوپیتر

در برابر وسپا

خیلی از علاقه‌مندان در مورد وسپای ایتالیا که به‌تازگی نسخه‌های گوناگونی از آن در بازار کشور ما عرضه شده، سوال می‌پرسند. در جواب آنها باید گفت موتورسیکلت وسپا ساخت ایتالیاست و در خرید محصولات این کمپانی نیز نباید تردید داشت.

اگر وضعیت اقتصادی خوبی دارید حتما سراغ وسپا بروید و از سواری آن لذت ببرید چراکه نمی‌توان وسپا را با اسکوتر دیگری در این کلاس مقایسه کرد. فراموش نکنید با وسپا در هر شرایطی سوار بر یک موتورسیکلت لوکس هستید که در خیابان‌ها سرها را به سوی خود برمی‌گرداند.

البته برای خریدارانی که بودجه محدودی دارند، برندهای هندی بهترین گزینه‌ها هستند که در حال حاضر تعدادشان در بازار موتورسیکلت ایران کم نیست و در حجم‌های مختلف تنوع مناسبی دارند.

موتورسیکلت ژوپیتر

از ژوپیتر به دلیل تازگی و کمبود لوازم یدکی استقبالی درخور قابلیت‌هایش نشده. اما به‌زودی شاهد زیاد شدن این موتور در سطح شهر خواهیم بود که باعث ترغیب دیگر افراد برای خرید می‌شود.

موتورسیکلت‌های آسیایی مصرف سوخت پایینی دارند و قطعا دارای هزینه‌های نگهداری پایین‌تری نسبت به دیگر برندهای اروپایی موجود در کشور هستند. قطعا افرادی سراغ خرید این موتورسیکلت‌ها می‌روند که در طول روز سواری زیادی از موتور می‌گیرند.

موتورسیکلت ژوپیتر

موتورسیکلت‌هایی مثل ژوپیتر با استفاده از جعبه‌دنده CVT، سواری خوب و راحتی دارند و سرعت‌شان نیز قابل‌قبول است. اگر با آنها خوب رفتار کنید، برای سالیان‌سال موتورسیکلتی با سواری قابل‌قبول مثل روزهای اول خواهند بود.

جانشین هوندا

البته در آینده نزدیک باید منتظر ورود دیگر برندهای موتورسیکلت نیز به کشور باشیم. هرچند تابه‌امروز شاهد حضور برندهای بسیاری در این زمینه بوده‌ایم و پس از آن نیز خواهیم بود، چراکه تجار و مدیران شرکت‌ها زمانی‌که درمی‌یابند این‌گونه موتورسیکلت‌ها تا این حد هوادار دارند و مردم هنوز وارد نشده آنها را ثبت‌نام می‌کنند، کوتاهی نکرده و هر اسکوتر مناسبی را برای فروش بالا و رقابت در بازار خریداری و عرضه می‌کنند.

موتورسیکلت ژوپیتر

این‌گونه که پیش می‌رویم این قبیل موتورسیکلت‌ها تا چند سال دیگر جایگزین موتورسیکلت‌های بی‌کیفیت (طرح هوندا 125) موجود در کشور می‌شوند که به دلیل ویژگی‌های منفی فراوان، متاسفانه جان بسیاری از هم‌وطنان‌مان را گرفته‌اند و به دلیل ساخته شدن از متریال نامناسب بسیار زود مستهلک می‌شوند.

امید داریم که چنین اتفاقی در آینده نزدیک رخ بدهد تا تمامی هم‌وطنان عزیزمان در نقاط مختلف ایران سوار بر موتورسیکلت‌هایی با کیفیت بالا بشوند. موتورسیکلتی که لایق نام ایران و ایرانی باشد.

نوشته: امیرحسین پورسینا

عکس: وحید پورسینا

معرفی جدیدترین موتورسیکلتهای بازار ایران(7): یاماها WR450F

معرفی جدیدترین موتورسیکلتهای بازار ایران(6): وسپا GTS 250

معرفی جدیدترین موتورسیکلتهای بازار ایران(5): آپاچی 200

معرفی جدیدترین موتورسیکلتهای بازار ایران(4): رگال رپتور اسپایدر

معرفی جدیدترین موتورسیکلتهای بازار ایران(3): هوندا کلیک

معرفی جدیدترین موتورسیکلتهای بازار ایران(2):سی اف موتو 150cc

معرفی جدیدترین موتورسیکلتهای بازار ایران (1): باجاج بوکسر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی