پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ام وی ام X22

ام وی ام X22 با کیفیت ترین خودرو رنج قیمت 50 تا 75 میلیون تومان

حاصل یک دوره تکامل تکنولوژی و تولید بعضی اوقات رقابت ها یا مواردی موثر در فروش یک خودرو، باعث می شود برخی واقعیت ها به شم نیاید. این واقعیت ها گاهی در خلال گزارش های فنی شرکت های استاندارد و یا ناظران کیفیت بارقه‌ایی از آن به نمایش در می آیند. در گزارش اخیر منتشر شده […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۸ فروردین ۱۳۹۷

حاصل یک دوره تکامل تکنولوژی و تولید

بعضی اوقات رقابت ها یا مواردی موثر در فروش یک خودرو، باعث می شود برخی واقعیت ها به شم نیاید. این واقعیت ها گاهی در خلال گزارش های فنی شرکت های استاندارد و یا ناظران کیفیت بارقه‌ایی از آن به نمایش در می آیند. در گزارش اخیر منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ام وی ام X22 در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان با کسب رتبه اول کیفیت در صدر خودروهای همطراز و رقیب قرار گرفته است.

زمان زیادی است که صنعت خودروی ایران در سودای رسیدن به تکنولوژی رقبایی چون خودروسازان کشورهای شرق آسیا همچون کره و ژاپن و کشور های اروپایی در تلاش است. قراردادهای پر هیاهویی که گاه و بی‌گاه، جدی و نمایشی با شرکت‌های خودرو‌ساز بنام و بزرگ اروپایی رنگ تازه‌ایی می‌گیرد، اما بعد از مدتی امیدهای واهی داده شده به فراموشی سپرده می‌شود و شرکت‌های خارجی که بارها از بد عهدی آن ها در نهایی کردن مفاد قراردادهای مشترک در پیچ و خم‌های اجرائی کردن یک طرح از آنها صحبت شده بود در سکوت خبری به فراموشی سپرده می‌شود.

صنعت خودرو در ایران به جهت علاقه و نیاز ایرانیان یکی از بازارهای پرسود برای شرکت های خودرو‌ساز داخلی و خارجی محسوب می‌شود. شرکت های خارجی هر یک در تلاش برای ورود به این بازار و شرکت‌های داخلی به دنبال افزایش سهم فروش تولیدات خود هستند. محصولاتی که سال‌های متوالی در این بازار عرضه می‌شوند و بعنوان گاوی شیرده و پرسود و با بهانه جلوگیری از بیکاری کارگران و بدون هیچ تغییر و بهینه سازی همچنان در خطوط تولید خودنمایی می‌کنند و تنها گزینه پیش روی خریداران ایرانی باقی ماننده‌اند و هیچگاه زمان خروج و یا جایگزینی آنها در دستور قرار نمی‌گیرد. آنچه در این میان خودنمایی می‌کند حقوق مشتریانی است که به امید داشتن خودرویی ایمن، مدرن و قابل اعتماد از دست می‌رود.

از سوی دیگر شرکت های خودرویی شرق آسیا خصوصا خودرو سازان چینی در حالی توانمندی طراحی و تولید خود را با برندهای بزرگ دنیا همسو کردند که اینک به دنبال راه یابی به بازارهای اروپا و آمریکا هستند و مدل های مفهومی خود را پس از دیگری در نمایشگاه های مختلف به نمایش گذاشته و به توسعه برند خود می‌اندیشند و در این میان هستند شرکت‌هایی که بر پایه همکاری های مشترک با شرکت های چینی پیشرو در صنعت خودرو در سال‌های اخیر به پیشرفت های بسیاری دست یافته‌اند و سعی در بروز رسانی تکنولوژی‌های ساخت و خطوط تولید خود بوده اند و در نهایت به تولید بهتری در کیفیت محصولات خود دست یافته اند، پیشرفت هایی که در سایه سانسورهای خبری شرکت های تولیدی داخلی به شکل های گوناگون مورد هجمه واقع شدند و واقعیت وارونه‌ایی را به مشتریان نمایش دادند تا بازار فروش خود را حفظ کنند. اما واقعیت چیست؟

واقعیت در لوای قدرت های نابرابر خبری گاه خاموش مانده است و تنها گاهی در خلال گزارش های فنی شرکت های استاندارد و یا ناظران کیفیت بارقه ایی از آن به نمایش درآمده است. اخیرا شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اقدام به انتشار نتایج پایش شاخص‌های رضایت مشتریان کرده است. گزارشی که نتایج آن قابل تامل،  روشنگر و مفید برای انتخاب خودرویی مناسب در سطوح مختلف قیمتی از سوی مشتریان خواهد بود. در این گزارش بر ضرورت ارتقای سطح کیفی محصولات تولید شده در داخل جهت ایجاد بازار های بین المللی و همچنین رقابت با محصولات خارجی در داخل کشور تاکید و گام اول را ارتقای کیفیت محصولات، کنترل فرآیند و تعریف شاخص های قابل پایش معرفی کرده است و همچنین در ادامه گزارش شاخص رضایت مشتریان از کیفیت اولیه IQS ( تعداد عیوب مشاهده شده در سه ماهه اول مالکیت) را قدم ابتدایی این نگاه معرفی کرده است. این گزارش، خودرو‌ها را در 6 دسته 25 تا 125 میلیون تومان مورد مقایسه قرار می‌دهد. ام وی ام X22 در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان با کسب رتبه اول کیفیت در صدر خودروهای همطراز و رقیبی قرار گرفت که از سوی شرکت های صاحب نام و بزرگی در حال عرضه هستند. این گزارش بر پایه کیفیت درک شده از سوی بیش از 69 هزار مشتری مصرف کننده مستقیم این محصولات تهیه شده است. اتفاقی که نگاه اشتباه اغلب مشتریان به کالاهای چینی را با چالشی جدید روبرو ساخته است.

مدت هاست چین و کالاهای چینیِ ورود پیدا کرده به ایران از تجربه های سال‌های گذشته فاصله گرفته‌اند و اینک نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اروپایی بعنوان رقیبی جدی مطرح بوده و همپای تولیدکنندگان بزرگ و برند‌های بنام، بازارهای مصرف را در هم نوردیده اند. در این گزارش به جزئیات مصرف و شاخصه های این رتبه بندی از سوی مشتریان اشاره می‌شود.  این شاخص ها شامل اتصالات بیرونی، کیفیت رنگ بدنه، صدای انتقال یافته به داخل اتاق خودرو، آب بندی مناسب خودرو، قدرت و شتاب موتور، تناسب سوخت مصرفی در مسیرهای درون شهری  و برون شهری، عملکرد صحیح مجموعه های فرمان، کلاچ و گیربکس، عملکرد قابل اطمینان و ایمن سیستم های ترمز و جلوبندی، عملکرد صحیح سیستم های گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع، کیفیت فضای داخل اتاق و صندلی ها و عملکرد صحیح آن‌ها، سیستم های برق رسانی و ادوات برقی و همچنین عملکرد مناسب سیستم صوتی از جمله شاخصه های مورد ارزیابی است.

انتخاب ام وی ام X22 بعنوان خودرو برتر در کیفیت در سگمنت خود نشانه یک بلوغ و ورود به مرحله جدید از انتظارات مشتریان از محصولات شرکت مدیران خودرو است. انتظاراتی بحق که می‌بایست در حوزه های خدمات پس از فروش و افزایش رضایت مشتریان ادامه پیدا کند تا حقیقت قابل اعتماد بودن برند MVM را بیش از پیش به مشتریان خود اثبات کرده باشد.

گزارش تست جاده 2000 کیلومتری با MVM X22 و MVM X33S

کسب بالاترین رضایتمندی کیفیت توسط ام وی ام ایکس22

بررسی ام وی ام X22 / جشنواره تنوع در بازار کراس اوورهای کامپکت

راه حلی ارزان قیمت برای شهرهای شلوغ/ بررسی ام وی ام 110 جدید

مچ اندازی چری تیگو7 با خودروهای اروپایی، کره ای و ژاپنی + عکس

آریزو 5 توربو چه در چنته دارد؟ / موشکافی فرزند تند و تیز چری

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی