پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نیسان-جهان نوین

زرق و برق یا کیفیت و اصالت / مشتریان با کدام دلایل اقدام به خرید خودرو می کنند؟

اگر شما از آن دست افرادی باشید که دوست ندارند چند سال سوار یه خودرو شوند و تنوع طلب باشید، پس با بازار دست دوم خودروها نیز کمی آشنایی دارید. اما چه چیزی شما را به سمت بازار دست دوم یک خودرو می کشاند؟ در واقع اگر بخواهید به خرید خودرو کارکرده اقدام کنید، با […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۶ فروردین ۱۳۹۷

اگر شما از آن دست افرادی باشید که دوست ندارند چند سال سوار یه خودرو شوند و تنوع طلب باشید، پس با بازار دست دوم خودروها نیز کمی آشنایی دارید. اما چه چیزی شما را به سمت بازار دست دوم یک خودرو می کشاند؟ در واقع اگر بخواهید به خرید خودرو کارکرده اقدام کنید، با چه دلایلی به سمت یک برند یا خودرو خاص می روید؟

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در بازار خودروهای ارزان قیمت در ایران که تنوع محصولات زیاد نیست و البته از نظر فنی و امکانات رفاهی هم خودروها تفاوت آنچنانی و رقابت جدی با هم ندارند، خرید خودرو کار چندان سختی نیست. اما در بازار وارداتی ها داستان کمی متفاوت است. مثلا وقتی سراغ بازار کراس اور ها بروید، نام های در لیست انتخاب قرار می گیرند که انتخاب کردن از بین انها کار سختی است. به طور مثال هیوندای سانتافه، تویوتا Rav4، کیا سورنتو، رنو کولئوس، میتسو بیشی اوتلندر و چند خودروی دیگر نام هایی هستند که در این رده از بازار مشاهده می شود. اما چه عواملی باعث می شود شما یکی از این خودروها را به صورت کارکرده خریداری کنید؟ بخشی از پاسخ ساده است، سلیقه. اما افراد کمی هستند که تنها با سلیقه شخصی اقدام به خریداری یک خودرو کنند. پس دلایل دیگر کدام است؟

متخصصین چه می گویند؟

سامان دانشور از نمایشگاه داران و واردکنندگان با تجربه خودرو در این خصوص به خبرنگار جوان خودرو می گوید: بخشی از خریداران با سلیقه شخصی و بسته به روی بورس بودن یک خودرو خرید می کنند. این افراد هم خودرو نو و هم خودروی کارکرده را با با نگاهی مدگرایانه می خرند و مثلا آپشن ها و امکانات رفاهی خودرو برایشان در درجه اول اهمیت است. اما دسته دیگری از مشتریان انهایی هستند که معیارهایی مثل اصالت برند، خوشنامی، بازار دست دوم خوب و خدمات پس از فروش مناسب برایشان اهمیت دارد و برایشان مهم نیست که یک خودرو در مقایسه با رقیب چند آپشن کم تر یا بیشتر دارد.

گاهی یک خودرو در بازار مُد می شود و همه به سراغ آن می رند. اما الزاما این خودرو در بازار همیشه روی بورس نیست زیرا تعداد زیادی از آن در بازار وجود دارد و از طرفی اصطلاحا کم کم دمُده می شود. حتی اگر شرایط خدمات پس از فروش خوبی هم داشته باشد باز یک خودروی خاص به شمار نمی رود.

این متخصص بازار خودرو ادامه می دهد: اما بعضی از مشتریان دو فاکتور دیگر هم در خرید خودرو چه به صورت نو و چه کارکرده لحاظ می کنند که کیفیت ساخت و کیفیت فنی است. این مشتریان معمولا افراد متخصصی هستند و در انتخاب اشتباه نمی کنند. به طور مثال در کلاس کراس اورها خودروهای زیبای زیادی در بازار ایران حضور دارند اما مشتریانی که از نظر فنی اطلاعات خوبی دارند، کیفیت ساخت خودرو برایشان مهم است و اصالت برند را هم ترجیح می دهند به زرق و برق ظاهری به سراغ خودرویی مثل نیسان ایکس تریل می روند. در حالی که در این بازار خودروهای زیباتر از ایکس تریل هم هستند اما نکته اینجاست که مشتری می گوید نیسان امتحانش را پس داده است. همین ایکس تریل وقتی وارد بازار ایران شد که رقبایی مثل سانتافه یکه تازی می کردند و چند سال در بازار بودند. اما کیفیت خوب این خودرو و عملکرد شرکت وارد کننده باعث شد مشتریان به سمت این خودرو گرایش پیدا کنند. ببینید در سال های اخیر کره ای ها در صنعت خودرو بسیار پیشرفت کرده اند اما هنوز هم بعد از گذشت 5 سال یک نیسان سر و صدای کمتری دارد و اصطلاحا استخوان اش را حفظ کرده است. دانشور در پایان می گوید: اعتبار برند در بازار خودرو از مهمترین فاکتورهای خرید است و به همین دلیل خودروهایی مثل نیسان، تویوتا، مرسدس بنز و ب ام و مشتریان خاصی دارند.

 

فروش نقدی نیسان جوک و نیسان ایکس تریل (فروردین 97)

نیسان در جمع 3 برند اول واردات خودرو به کشور/ آمار واردات خودرو در 10 ماهه اول سال جاری منتشر شد

صدر نشین بازار نیسان / ایکس تریل پرفروش ترین SUV نیسان

نیسان ایکس تریل 2018 چه تفاوت هایی با قبل دارد؟

کارنامه درخشان نیسان ایکس تریل در میزان رضایت مشتریان

آغاز رونق بازار خودرو و افزایش نسبی قیمت‌ها

تعطیلی 70 نمایشگاه ماشین در پی رکود بازار خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی