پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هوندا CR-V

فراخوان ثبت نام برای هوندا CR-V مدل 2015

با شرایط خاصی که بازار کشورمان رو به رو است به برخی از برندها پاداش مضاعفی را اعطاء نموده که چنانچه وضع به حالت عادی آن جریان داشت، به این ترتیب و منوال نبود. در بازار بی سروسامان وارداتی‌ها، کماکان این کره‌ است که در غیاب رقبای آمریکایی خویش و نیز حضور نه‌چندان قدرتمند ژرمن‌ها […]

javankhodro
یکشنبه - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

با شرایط خاصی که بازار کشورمان رو به رو است به برخی از برندها پاداش مضاعفی را اعطاء نموده که چنانچه وضع به حالت عادی آن جریان داشت، به این ترتیب و منوال نبود. در بازار بی سروسامان وارداتی‌ها، کماکان این کره‌ است که در غیاب رقبای آمریکایی خویش و نیز حضور نه‌چندان قدرتمند ژرمن‌ها و ژاپنی‌ها، دست برتر را از آن خود نموده‌ است. این وضعیت در برخی از کلاس‌های خودرویی ازجمله کراس‌اوورها، با درجاتی غلیظ‌تر نیز جاری است. هم‌اکنون بازار کراس‌اوورهای کوچک وارداتی در سیطره خودروهایی همچون کیا اسپورتیج و توسان می‌باشد و بازار کراس‌اوورهای متوسط هم تا حد زیادی با خودروهایی همچون هیوندای سانتافه پر شده است. بقیه برندها اعم از تویوتا، میتسوبیشی و.. نیز کاملاً تحت‌الشعاع این مدل‌ها قرار گرفته و به فروشی اندک قناعت نموده‌اند.

در این میان، وضع قانون ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی‌سی نیز به بازار برخی از کراس‌اوورهای ژاپنی کاملاً ضربه وارد نموده است و جالب هم اینجاست که این قانون مدل‌هایی را هدف خود قرار داده است که گاهی مواقع، از محبوب‌ترین اس یو وی‌های بازار ایران بوده‌اند، ازجمله تویوتا پرادو. البته استقبال از کره‌ای‌ها چندان هم بی‌دلیل نیست، زیرا اگر نیک بنگریم چه ازلحاظ طراحی و چه در ارائه آپشن های رنگارنگ و… این محصولات چندان کمبودی نسبت به دیگران همتایان خویش نداشته و در بیشتر موارد نیز با بهایی ارزان‌تر به فروش می‌رسند و مهم‌تر از همه آنکه، خودروهای مذکور از برگ برنده بسیار مهمی هم نسبت به رقبای ژاپنی و آلمانی خود برخوردارند و آن نیز شبکه خدمات پس از فروش وسیع آن‌ها در سرتاسر کشور است، امر مهمی که در بسیاری از مواقع، برای ساکنین شهرها و نواحی دور از مرکز، حرف اول را در هنگام خرید می‌زند.

هوندا CR-V

در این بین، نماینده ایرانی هوندا قصد آن نموده که مدل CR-V را وارد کشورمان کند و ازاین‌روی، فراخوانی را نیز جهت ثبت‌نام از این خودرو، در رسانه‌ها ترتیب داده است. این خودروی ژاپنی توانسته است تا اندازه زیادی، نام برندش را در سرتاسر عالم سربلند کند؛ زیرا در سال 2014 میلادی، جایگاه نخست فروش را در بازار خودروهای کراس‌اوور آمریکا را از آن خود نموده و در چین نیز، جز 10 کراس‌اوور برتر بازار بوده است. پس تا اینجای کار، کمتر عیب و ایرادی را می‌توان بر آن وارد نمود، به‌خصوص اگر در این میان، دوام عالی محصولات هوندا را نیز به‌عنوان فاکتوری اساسی در نظر بگیریم. اما به نظر بنده، شاید تنها پاشنه آشیل این خودرو در بازار کشورمان، بهای بالای آن باشد که از 240 میلیون تومان نیز فراتر می‌رود. اگر این قیمت را در کنار شبکه خدمات پس از فروش ضعیف این برند (در ایران) قرار دهیم، چندان نمی‌توان آینده پرباری را برای آن پیش‌بینی کرد، تنها کافی است که این نکته در نظر بگیریم که با 40 میلیون تومان پرداخت اضافه‌تر نسبت به هوندا، می‌توان خودروی لوکسی همچون ب‌ام‌و 18i X1 را خریداری نمود که بی‌تردید از جایگاه ذهنی بالاتری نزد مشتریان وطنی برخوردار است (البته مدل‌های غیر شرکتی ب‌ام‌و X1 بین 50 الی 60 میلیون تومان ارزان‌تر در بازار آزاد معامله می‌گردد).

مدل فعلی هوندای CR-V، چهارمین نسل از این خودروست. این کراس‌اوور ژاپنی برای نخستین بار در سال 2011 میلادی در نمایشگاه خودروی لوس‌آنجلس رونمایی گردید و در دسامبر همان سال نیز به بازار فروش آمریکا عرضه شد. طراح آن نیز شخصی به نام MANABU KONAKA می‌باشد. این خودرو علاوه بر ژاپن، در ممالکی همچون آمریکا، کانادا، انگلستان، چین، مکزیک، هندوستان، تایلند و اندونزی نیز تولید می‌شود. تمام نمونه‌های وارد شده به بازار امارات هم ساخت کشور آمریکا هستند.

چندی پیش از این خودرو در سایت «AUTOMIDDLEEAST» مطلبی منتشر شده است که در اینجا خلاصه ای از آن را تقدیمتان می‌نماییم.

هوندا CR-V

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو:3.5 از 5

بهای این خودرو در درون همان محدوده‌ای جای دارد که رقبایش، ازجمله تویوتا RAV4 و نیسان X-TRAIL در آن قرار دارند. هوندا CR-V یک مدعی جالب توجه در این بخش از بازار است.

نمای ظاهری

هوندا CR-V یکی از محصولات خوش‌سیمای برند هونداست. خطوط و منحنی‌های فراوانی در بدنه آن وجود دارد که وجود همین امر نیز به‌تنهایی توانسته ظاهر بسیار شیکی را برای آن تدارک ببیند. چیدمان بخش عقب این خودرو در نوع خودش اصیل و کاربردی است، به‌ویژه اگر کناره‌های شیشه‌های عقب آن را در نظر بگیرم که به شیوه منظم و شسته‌رفته‌ای با خطوط موجود در سقف این خودرو ادغام و قالب‌ریزی شده است.

کابین

در مجموع نمی‌توان داخل کابین این خودرو را عالی برشمرد، هرچند که مشاهده داشبورد آن تأثیرات دوگانه‌ای را بر ذهن مشتری باقی می‌نهد و مهم‌تر آنکه، به نحو رضایت بخشی هم از مواد نرم در آن استفاده گردیده است. صندلی‌ها و نیز فضای موجود در کابین این خودرو امتیازات بالایی را از آن خود می‌نمایند. صندلی‌های عقب آن که به‌صورت 60/40 تا می‌شود، امکان حمل اشیایی با طول بلندتر را به‌راحتی فراهم می‌کنند.

هوندا CR-V

مهندسی

مدل استاندارد این خودرو از تجهیزات نسبتاً کافی و مناسبی بهره می‌برد؛ این تجهیزات شامل مواردی همچون چراغ‌های راهنما بر روی آینه‌های کناری خودرو، یک استراحتگاه دست کشویی و پهن که در میانه صندلی راننده و سرنشین جلوی آن جای گرفته است و همچنین سنسورهای پارک خودرو، می‌گردند. در ضمن، برای آن دسته از اشخاصی که تمایل به پرداخت بهای بیشتری دارند، مواردی همچون صندلی‌های چرمی، یک دوربین دید عقب، سیستم رصد نقاط کور خودرو و همچنین سیستم حرکت بین خطوط، در دسترس خواهد بود.

آنچه در این خودرو ارائه می‌شود

در حال حاضر، چهار تریم از این خودرو در بازار امارات، عرضه می‌شود. نخست، نمونه پایه آن است که به‌صورت تک دیفرانسیل عرضه می‌شود و بهای آن نیز تنها 89/900 درهم است. تیپ بعدی LX نام دارد و با قیمتی معادل 113/900 ارائه می‌شود و در نهایت تیپ EX-L را پیش رو داریم که این یکی، با بهایی معادل 123/900 درهم عرضه می‌شود. هوندا CR-V با یک پیشرانه 2.4 لیتری و مجهز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها I-VTEC))، که از سیستم تزریق مستقیم سوخت نیز بهره می‌برد به پیشوازتان می‌آید، این پیشرانه توانی معادل 185 اسب‌بخار در 6400 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 245 نیوتن‌متر در 3900 دور در دقیقه را، از طریق یک جعبه‌دنده خودکار CVT به چرخ‌های این خودرو منتقل می‌کند.

جمع‌بندی نهایی

در مجموع، هوندا CR-V مدل 2015 را نمی‌توان خودروی بدی به شمار آورد. علیرغم کمی طراحی غیرخلاقانه، آخرین نسخه از این خودرو هم از نمای ظاهری خوبی بهره می‌برد و هم به نحو مناسبی نیز تجهیز یافته است. بهای آن نیز به‌خوبی در همان محدوده‌ای جای می‌گیرد که رقبایی همچون تویوتا RAV4 و نیسان X-TRAIL در آن قرار دارند. گزینش بین این سه خودرو بستگی به این دارد که تا چه اندازه و با چه غلظتی برند محبوبتان را دوست داشته باشید.

نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

ارائه‌دهنده تصویری شیک‌تر و به‌روزتر از این برند (هوندا)

نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

نمونه ساده و پایه این خودرو، تنها با گزینه تک دیفرانسیل عرضه می‌شود.

مشخصات فنی

حجم موتور: 2354 سی‌سی

توان: 185 اسب‌بخار در 6400 دور در دقیقه

گشتاور: 245 نیوتن‌متر در 3900 دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: 8.2 ثانیه (در برخی از منابع عدد 8.5 ثانیه نیز ذکر شد)

حداکثر سرعت: 193 کیلومتر بر ساعت (در برخی از منابع عدد 200 کیلومتر هم ذکر شد)

مصرف سوخت ترکیبی: 8.5 الی 9 لیتر در هر صد کیلومتر

سیستم تعلیق جلو: مک‌فرسون استرات، میل موج گیر

سیستم تعلیق عقب: جناغی دوبل، میل موج گیر

سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب: دیسکی

استاندارد آلایندگی: یورو 5

هوندا CR-V

ابعاد

طول/عرض/ ارتفاع: 4550/1820/1685 میلی‌متر

فاصله بین دو محور: 2620 میلی‌متر

وزن: 1545 الی 1595 کیلوگرم

گنجایش حجم بار: 556 (1120 لیتر، در صورت خواباندن صندلی‌ها)

ظرفیت باک: 58 لیتر

ایمنی

این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت تست‌های متعدد قرار گرفت و در تمامی بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (همپوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری) و نیز حفاظت از سر و صندلی‌ها و در نهایت هم در تست دشوار SMALL OVERLAP (همپوشانی کوتاه)، توانست بالاترین امتیاز و یا همان خوب (GOOD) را کسب کند.

5 ستاره از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا

5 ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا

8 عدد کیسه هوای ایمنی (تیپ EX-L) – برای بازار ایران

2 عدد کیسه هوای ایمنی (تیپ EX) – برای بازار ایران

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کنترل پایداری VSA

ترمز کمکی در سطوح شیب‌دار HSA

سیستم کنترل کشش TCS

سیستم حرکت بین خطوط LANE WATCH

کمربندهای ایمنی از نوع پیش کشنده

سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

تجهیزات رفاهی

این خودرو قرار است در بازار ایران با دو تیپ متفاوت EX و EX-L عرضه شود که تجهیزات موجود در هر کدام از آن‌ها در مندرجات ذیل مشخص گردیده است.

چراغ‌های روشنایی در روز (DRL)

سانروف برقی

دکمه ECON جهت مصرف بهینه سوخت

فرمان الکتریکی حساس به سرعت

کروز کنترل به همراه سوئیچ قطع و وصل آن بر روی فرمان

فرمان با پوشش چرمی (فقط در تیپ EX-L)

آینه عقب الکتروکرومیک

سنسور پارک عقب

تنظیم برقی صندلی‌ها در 8 جهت (فقط در تیپ EX-L)

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB و AUX + هندزفری و اتصالات بلوتوث

سیستم تهویه مطبوع هوشمند دو ناحیه‌ای

استارت دکمه‌ای

سیستم هوشمند ورود بدون کلید (SMART KEY)

دوربین دید عقب

سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب

صندلی‌ها با پوشش چرمی (فقط در تیپ EX-L)

سیستم ناوبری (فقط در تیپ EX-L)

6 عدد بلندگو

و…

قیمت

در ایران:243.9 میلیون تومان (تیپ EX-L، ثبت‌نام در نمایندگی) – 224.8 میلیون تومان (تیپ EX، ثبت‌نام در نمایندگی)
در امارات:123,900 درهم (تیپ EX-L) و 113,900 درهم (تیپ EX)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی