پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ماستنگ کبرا جت 1

ماستنگ کبرا جت به مناسبت 50 سالگی اش معرفی می شود

تنها یک روز پس از تولد ۵۴ سالگی ماستنگ , شرکت Ford performance خبر بازگشت ماستنگ مسابقه ای کبرا جت را منتشر کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ماستنگ کبرا جت در سال ۱۹۶۸ در جریان مسابقات درگ NHRA در ایالت کالیفرنیا معرفی شد و Al joneic توانست با کبرا جت عنوان قهرمانی در […]

ارشیا
شنبه - ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

تنها یک روز پس از تولد ۵۴ سالگی ماستنگ , شرکت Ford performance خبر بازگشت ماستنگ مسابقه ای کبرا جت را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ماستنگ کبرا جت در سال ۱۹۶۸ در جریان مسابقات درگ NHRA در ایالت کالیفرنیا معرفی شد و Al joneic توانست با کبرا جت عنوان قهرمانی در کلاس Super Stock Eliminator را بدست آورد.

ماستنگ کبرا جت 2

 

۴۰ سال بعد John Calvert توانست بطور خارق العاده ای در روز معرفی نسخه جدید کبرا جت در سال ۲۰۰۹, عنوان قهرمانی کلاس  خود را بدست آورد.

ماستنگ کبرا جت 3

به مناسبت جشن ۵۰ سالگی , کمپانی فورد تنها ۶۸ دستگاه از کبرا جت مدل ۲۰۱۸ خواهد ساخت. هدف کمپانی فورد از عرضه کبرا جت دست یابی به تایم ۸.۵ ثانیه و رسیدن به سرعتی بیش از ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت در مسابقات درگ ۴۰۰ متر خواهد بود. کمپانی فورد از زمان معرفی ماستنگ کبرا جت در سال ۱۹۶۸ تا به امروز نمونه های متعددی از ماستنگ کبرا جت را به طور محدود عرضه کرده است.

ماستنگ کبرا جت 4

با گذشت ۵ دهه از معرفی کبرا جت این خودرو هنوز هم به عنوان یکی از کمیاب ترین و قوی ترین نمونه های ماستنگ شناخته می شود. Eric Cin مدیر عامل شرکت  Ford performance می گوید: در طول سالیان , دوست داران ماستنگ با الهام گرفتن از این نمونه مسابقه ای , نسخه های شهری خود را تقویت می کردند تا به قدرت ایده آل برسند. کمپانی فورد در سال های ۲۰۰۸ ,۲۰۱۰, ۲۰۱۲ ,۲۰۱۳ ,۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ تعداد ۵۰ دستگاه به طور سالانه از نمونه کبرا جت را ساخته است.

ماستنگ کبرا جت به طور اختصاصی برای پیست درگ ساخته می شود و قرار است نسخه ۲۰۱۸ این خودرو بر روی پلت فرم ماستنگ S550 ساخته شود. اطلاعات بدست آمده حاکی از این است که کبرا جت ۲۰۱۸ از جدیدترین نسل پیشرانه فورد با نام Coyote استفاده خواهد کرد. انجین ۵.۲ لیتری سوپرشارژ فورد همراه با گیربکس سه سرعته اتوماتیک و اکسل عقب ۹ اینچی فورد وظیفه انتقال قدرت در ماستنگ کبرا جت را بر عهده دارند. در قسمت زیر بندی از شاسی ماستنگ S550 استفاده می شود که رول کیجی مطابق با قوانین NHRA به آن اتصال داده شده است. هم چنین در قسمت عقبی شاسی از سیستم 4LINK با ۴ نقطه اتصال استفاده شده است تا وظیفه چسباندن کبرا جت بر زمین را بر عهده بگیرد. از دیگر ادوات مسابقه ای می توان به صندلی های مخصوص درگ Race tech , کمک فنر های مخصوص مسابقات درگ و رینگ های Weld Racing با نشان ۵۰ سالگی کبرا جت اشاره کرد. به گفته شرکت فورد کبرا جت در دو رنگ قرمز مسابقه ای و سفید Oxford عرضه می شود. هم چنین یک رنگ بندی خاص که یاد بودی از طراحی کبرا جت در سال ۱۹۶۸ می باشد نیز قابل سفارش است. هم چنین شرکت فورد اعلام کرده است که مشخصات ظاهری و فنی دقیق تر از خودرو و نحوه سفارش آن در تابستان مشخص می شود.

کوپه منحصربه‌فرد موستانگ

راش موستانگ 700 اسب بخاری ارزان قیمت

چرا فورد موستانگ بولیت اینقدر معروف است؟!

اسب موستانگ برای ۲۰۱۸ زین شد

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • طاها فاتح | 01/02/1397 در 22:28

    ??????اطلاعات خوبي بود ممنون

  • طاها فاتح | 01/02/1397 در 22:29

    ??????اطلاعات خيلي خوبي داديد ممنونم به اميد روزيكه خيابانهاي تهران فورد بيشتري بخودش ببينه

کیوسک مطبوعاتی