پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محاسبه قیمت خودرو

افزایش قیمت خودروهای داخلی با آنالیز هزینه خودروسازان / زیر 45 میلیونی ها تا چند روز آینده گران می شوند

شورای رقابت به‌ زودی افزایش قیمت خودروهای داخلی زیر 45 میلیون تومان را اعلام می‌کند. خودروسازان در حال رایزنی با شورای رقابت برای افزایش قیمت هستند که با توجه به آنالیز هزینه‌های خود در هر سال، این اتفاق را رقم می‌زنند. در حال حاضر محصولات تولیدی بالای 45 میلیون تومانی دو شرکت سایپا و پارس […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

شورای رقابت به‌ زودی افزایش قیمت خودروهای داخلی زیر 45 میلیون تومان را اعلام می‌کند. خودروسازان در حال رایزنی با شورای رقابت برای افزایش قیمت هستند که با توجه به آنالیز هزینه‌های خود در هر سال، این اتفاق را رقم می‌زنند.

در حال حاضر محصولات تولیدی بالای 45 میلیون تومانی دو شرکت سایپا و پارس خودرو اعلام و خودروهای متعلق به این شرکت‌ها تا مرز 6 میلیون تومان افزایش یافت.

در این بین هنوز ایران خودرو قیمت قطعی محصولات بالای 45 میلیون تومان را اعلام نکرده، حال آنکه شورای رقابت تعیین‌کننده قیمت بخش اعظمی از محصولات این شرکت است. اما اینکه گفته می‌شود شورای رقابت به‌طور حتم درصدی به قیمت محصولات زیر ۴۵ میلیون تومانی دو خودروساز بزرگ کشور خواهد افزود از این جهت است که روز گذشته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم شرکت سایپا عنوان کرده است که شورای رقابت براساس آنالیزی که ازسوی خودروسازان ارائه می‌شود نسبت به قیمت‌گذاری خودرو اقدام می‌کند. این در شرایطی است که فاکتورهایی همچون ضریب کیفیت، بهره‌وری و تورم خودرو در تعیین قیمت دخیل هستند.

محسن صالحی‌نیا در ادامه عنوان کرده تا جایی که مطلع هستم، خودروسازان در حال رایزنی با شورای رقابت برای افزایش قیمت هستند که با توجه به آنالیز هزینه‌های خود در هر سال، این اتفاق را رقم می‌زنند. اظهارات روز گذشته صالحی‌نیا مشخص‌کننده آن است که شورای رقابت بی‌شک درصدی به قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان که شامل محصولات پراید، پژو ۴۰۵، پارس، ۲۰۶، سمند، تیبا، ساینا و تندر ۹۰ است، اضافه خواهد کرد. به این ترتیب طی چند روز آینده قیمت محصولات مذکور با افزایش مواجه خواهد شد.

تلاش دوباره برای حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو / خودروسازان تعیین کننده نهایی قیمت خودرو می شوند؟

فرمول افزایش قیمت خودروهای داخلی / نوسانات نرخ ارز تاثیری بر قیمت ها ندارد

شورای رقابت تنها به قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون ورود می کند/ هنوز مجوز افزایش قیمت صادر نشده

افزایش قیمت محصولات پارس خودرو (خانواده رنو و برلیانس)

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی