پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

BATMOBILE (7)

خودروی بتمن در دهه 60 میلادی به فروش می رسد/ بتموبیل 1 دلاری!

خودروی اصلی بتمن مربوط به سریال تلویزیونی بتمن در سال 1966 به فروش می رسد. بتموبیل استفاده شده در فیلم بتمن در سال 1966 در طول 3 هفته توسط  George Barris طراحی و ساخته شد. اولین بار قرار داد ساخت خودروی بتمن با تیونر معروف دهه 60 یعنی Dean Jeffries بسته شد و او تصمیم […]

ارشیا
سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

خودروی اصلی بتمن مربوط به سریال تلویزیونی بتمن در سال 1966 به فروش می رسد. بتموبیل استفاده شده در فیلم بتمن در سال 1966 در طول 3 هفته توسط  George Barris طراحی و ساخته شد.

اولین بار قرار داد ساخت خودروی بتمن با تیونر معروف دهه 60 یعنی Dean Jeffries بسته شد و او تصمیم گرفت پروژه را با انتخاب کادیلاک مدل 1959 آغاز کند. اما ناگهان این قرار داد بهم خورد و پروژه به  George Barris سپرده شد. Barris موظف شد تا خودروی بتمن را در طول 3 هفته تحویل بدهد. Barris با ارائه ایده ای کار ساخت خودروی بتمن را 80 درصد آسان تر کرد. چند سال قبل تر از اینکه که کمپانی فاکس وظیفه ساخت بتموبیل را به Barris محول کند, او یک دستگاه لینکلن Futura کانسپت خریداری کرده بود. بودجه مورد نیاز برای ساخت هر نمونه از این کانسپت 250/000 دلار بود که در دهه 60 رقم فوق العاده بالایی بود. اما نکته جالب و عجیب و غریب این داستان خرید این خودرو توسط Barris به مبلغ 1 دلار بود!. کمپانی لینکلن از این خودرو در نمایشگاه های سرتاسر آمریکا استفاده کرده بود و دیگر کارایی لازم را نداشت. Barrisاین خودرو را خریداری کرده و در پارکینگش نگهداری می کرد تا اینکه کمپانی فاکس درب خانه اش را زد و موضوع ساخت بتموبیل را با او مطرح کرد.

BATMOBILE (8)

بتموبیل نمایشگاهی

محبوبیت بدست آمده از حضور بتموبیل در فیلم بتمن باعث شد که کمپانی فاکس تقاضا کند تا 4 نمونه دیگر از بتموبیل برای حضور در نمایشگاه ها و برنامه های مختلف ساخته شود. یکی از این 4 خودرو یک نمونه مخصوص برای مسابقات درگ بود که بدنه آن با فایبر گلس ساخته شده بود. نکته جالب استفاده از موتور 427 فورد (7 لیتری) در این خودرو بود. تمام بتموبیل های ساخته شده برای نمایش بدنه فایبری داشتند و بر پایه ی فورد گلکسی 1965-1966 ساخته شده بودند (به جز نمونه مسابقه ای) و زحمت بسیار زیادی برای تشابه این خودرو ها با نمونه اصلی کشیده شده بود. امروزه این 4 نمونه باقی مانده , مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به سری فیلم های بتمن و کلکسیونرها قرار دارد.

بتموبیل 1966 با شماره #5

BATMOBILE (11)

نمونه بتموبیلی که مشاهده می کنید توسط مهندس Jim Sermersheim در سال 1966 ساخته شد و به George Barris تعلق داشت. این خودرو در حالت بسیار خوبی به سر می برد و انگار نه انگار که 52 سال از ساخت آن گذشته است. بدنه این خودرو بر خلاف دیگر خودرو ها از فایبر گلس ساخته نشده بود. جیم با استفاده از عکس های خودروی اورجینال بتمن به طرز حیرت انگیزی نمونه شماره #5 را ساخت. او از فورد تاندربرد مدل 1958 با موتور 351 و گیربکس اتوماتیک برای ساخت این نمونه استفاده کرد. بعد از 2 سال گشت و گذار در شهر های مختلف جیم این خودرو را به Barris فروخت.  Barris به حدی به این خودرو علاقه مند بود که تنظیم سندی اعلام کرد که این خودرو شماره پنجم از خودرو های بتمن می باشد.

با خبر شدن از خبر فروش یا قیمت خودرو های معروف فیلم ها همیشه جذاب بوده است. بتومبیل شماره #5 تا کمتر از یک ماه دیگر در حراجی RM Auction به نمایش در خواهد آمد. بتموبیل 1 دلاری ساخته شده توسط Barris در سال 2012 به مبلغ 4.2 میلیون دلار فروش رفت تا آقای بریس مبلغ 4 میلیون و 999 هزار دلار سود به جیب بزند. حال باید دید که نمونه #5 می تواند رکورد جدید ثبت کند یا خیر.

نویسنده : ارشیا شیخ الاسلامی

بتموبیل ،خودروی زره پوش بتمن رونمایی شد.

غوغا در حراجی/ 10 خودروی گران قیمت Barrett-Jackson

توربو ترنس ام معروف به فروش می رسد

نگاهی به فولکس واگن بیتل 1963 هربی / هربی با قیمتش پرواز می کند!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی