پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی

ایجاد سیستم Call Center برای تاکسی های تهران

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، از ایجاد سیستم Call center برای ایجاد ارتباط سریع بین مسافر و راننده تاکسی و پیشرفت های طرح پرداخت کرایه به صورت الکترونیکی خبر داد. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از نهایی شدن طرح مطالعاتی سیستم call center تاکسی های درون شهری پایتخت خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، عرضه و تقاضای […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، از ایجاد سیستم Call center برای ایجاد ارتباط سریع بین مسافر و راننده تاکسی و پیشرفت های طرح پرداخت کرایه به صورت الکترونیکی خبر داد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از نهایی شدن طرح مطالعاتی سیستم call center تاکسی های درون شهری پایتخت خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، عرضه و تقاضای سفر در شهر تهران مدیریت می شود و دیگر شاهد اتلاف وقت مسافران در انتظار تاکسی ها نخواهیم بود.

میثم مظفر با تاکید بر اینکه سیستمی کردن عرضه و تقاضای سفر از اولویت های مدیریت شهری تهران است، تصریح کرد: از آنجایی که امکان دسترسی به ناوگان تاکسیرانی در پیک ترافیک یا برخی ساعت از روز کمی با مشکل روبرو است و به صورت یکسان و روان نیست، سیستم call center طراحی و به زودی به اجرا در می آید.

وی با اعلام اینکه این طرح تاکنون در 100 تاکسی به صورت آزمایشی در نقاط مختلف شهر به اجرا در آمده است، افزود: در روند سفرهای درون شهری، تاکسیرانان به دنبال مسافران هستند و مسافران نیز در تلاشند در کمترین زمان ممکن به مقصد برسند، از همین رو این طرح به منظور روان سازی ارائه خدمات، طراحی و به بهره برداری خواهد رسید.

دو روش برای ایجاد ارتباط در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی درباره جزئیات عملکرد سیستم call center اظهار کرد: این سیستم مدیریت عرضه و تقاضای سفر، در مدل اول به صورت اپلیکیشن در موبایل های هوشمند طراحی شده و به صورت مرکز تماس بین مصرف کننده و عرضه کننده خدمات فعالیت می کند تا در پراکندگی شهری عرضه و تقاضای سفر را مدیریت کند.

مظفر ادامه داد: در مدل دوم نیزcall center مسافر می تواند با تماس تلفنی با مرکز مدیریت سفر نزدیک ترین تاکسی در موقعیت جغرافیایی خود فرا بخواند و از طریق سیستم های هوشمند، پلاک تاکسی برای مسافر اعلام می شود. از همین رو راننده تاکسی نیز به راحتی می داند دریابد در حریم چند متری چه تقاضایی برای عرضه خدمات وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مطالعات انجام شده نشان دمی دهد که این طرح از کارآمدی بالایی برخوردار است، تصریح کرد: نمونه هایی از سیستم call center هم اکنون در کشورهای توسعه یافته در حال ارائه خدمات هستند و در روند طراحی و بومی سازی این سیستم هوشمند، نمونه های بسیاری از در کشورهای اروپایی و آسیایی مورد بررسی قرار گرفت.

مظفر افزود: طرح call center برای اپلیکیشن ها هم برای سیستم عامل های اندروید و iOS طراحی شده است و زیرساخت های شبکه ارتباطی نیز در دست طراحی است.

پیشرفت طرح پرداخت الکترونیکی کرایه

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران همچنین درباره طرح پرداخت الکترونیکی در تاکسی های شهر تهران نیز به عقد تفاهم نامه ای با بانک شهر اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده است کارت پرداخت درون شهری بانک شهر در 15 هزار تاکسی انجام شود.

مظفر با تاکید بر اینکه اجرای این طرح ابعاد فنی گسترده ای دارد، خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای این طرح رفع مشکلات ناشی از پرداخت پول خرد در تاکسی هاست.

بی انصاف ترین رانندگان تاکسی دنیا

بهبود کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی در تهران

10 هزار خودرو هیبرید برای سیستم حمل و نقل وارد می شود.

برچسب‌ها : تاکسیتاکسیرانی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی