پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جیپ گرند چروکی ترک هاوک (4)

بررسی مدل های جیپ Grand Cherokee SRT و Trackhawk

  مدل های Grand Cherokee SRT  و  Trackhawk پرچمداران جدید جیپ هستند. این دو مدل با بهره گیری از موتور های قدرتمند همی, طراحی بدنه تهاجمی, سیستم زیربندی مدرن و ترمز های قوی تر, از بهترین خودرو های شاسی بلند حال حاضر بازار آمریکا هستند. در هر دو مدل از گیربکس اتوماتیک 8 سرعته با قابلیت […]

ارشیا
پنجشنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

  مدل های Grand Cherokee SRT  و  Trackhawk پرچمداران جدید جیپ هستند. این دو مدل با بهره گیری از موتور های قدرتمند همی, طراحی بدنه تهاجمی, سیستم زیربندی مدرن و ترمز های قوی تر, از بهترین خودرو های شاسی بلند حال حاضر بازار آمریکا هستند.

در هر دو مدل از گیربکس اتوماتیک 8 سرعته با قابلیت Paddle shift و سیستم 4 چرخ متحرک استفاده شده است. دو نوع پیشرانه برای مدل های Grand Cherokee SRT و Trackhawk در نظر گرفته شده است.  اولین پیشرانه 6.4 لیتری همی با قدرت 475 اسب بخار است. اگر موتور همی شما را راضی نمی کند یک انتخاب دیگر هم وجود دارد. موتور 6.2 لیتری سوپرشارژ هلکت با قدرت 707 اسب بخار.

جیپ گرند چروکی ترک هاوک (3)

نمونه Trackhawk گران ترین نمونه ساخته شده توسط جیپ است. علاوه بر این  Trackhawk یکی از سریع ترین و قدرتمند ترین SUV های تاریخ است. اگر مقایسه ای بین تجهیزات و قیمت جیپ Trackhawk و سایر رقبایش انجام دهیم , در می یابیم که این نمونه یکی از بهترین گزینه های حال حاضر بازار شاسی بلند ها است.

مدل 2018

سرانجام انتظارها به پایان رسید و نوبت به موتور 707 اسبی هلکت در مدل  Grand Cherokee رسید. پیشرانه جدید از لوازم داخلی و سیستم روغن قوی تر نسبت به پیشرانه ضعیف تر SRT بهره می برد. هم چنین مدل SRT از تودوزی چرمی و تریم فیبر کربنی بهره می برد.

جیپ گرند چروکی ترک هاوک (8)

انتخاب

برای یک خودروی شاسی بلند که هم بتواند در شهر عملکرد خوب داشته باشد و هم جاده های خارج شهری, مهم ترین فاکتور ها قدرت و دوام هستند. نمونه پیشرفته تر جیپ گرند چروکی یعنی  Trackhawk از قدرت فوق العاده 707 اسب بخار بهره می برد در حالی که نمونه SRT 475 اسب بخار قدرت دارد. اما از قدیم گفتند هرچقدر پول بدی همانقدر آش میخوری. اگر 87,445 دلار پول دارید می توانید پرچمدار جیپ یعنی Trackhawk را خریداری کنید. اما نمونه متعادل تر SRT با 20 هزار دلار کمتر قابل خریداری است. بدیهی است که نمونه SRT آپشن های کمتری نسبت به Trackhawk دارد که همین موضوع باعث می شود Trackhawk بیشتر به چشم بیاید.

این نمونه قدرتمند قادر است به راحتی پورشه کاین توربو 160 هزار دلاری را در تست شتاب مقلوب کند. در زیر به تعدادی از آپشن های این نمونه قدرتمند اشاره شده است

  • 707 اسب بخار قدرت
  • شتاب 0 تا 100, 5 ثانیه
  • تایم درگ 400 متر: 12 ثانیه در سرعت 115 مایل (184 کیلومتر برساعت)
  • سیستم زیر بندی اسپرت همرا با ضربه گیر های جدید
  • ترمز های 6 پیستون برمبو در جلو و 4 پیستون در عقب

استفاده از این آپشن ها همراه با آپشن 895 دلاری لاستیک های P ZERO PIRELLI و آپشن 995 دلاری پکیج بکسل کردن, قیمت نهایی این خودرو به 89.335 دلار می رساند.

جیپ گرند چروکی ترک هاوک 1

در عکس بالا مقایسه ای بین قیمت شاسی بلند های محبوب بازار آمریکا انجام گرفته است.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی 

همه چیز در مورد فورد برانکو 2020 تاکنون

صفر تا صد 3.5 ثانیه ای با جیپ گرندچروکی ترک هاوک

جیپ رانگلر پیرمرد 74 ساله با قلبی جوان

جیپ Crew Chief 714 احتمالا به تولید خواهد رسید

جیپ Renegade 2017 با قدرت بیشتری از راه می رسد

جیپ و معرفی Cherokee Overland 2016

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی